Announcement

Collapse
No announcement yet.

5,25'' midbass til under 1000-lappen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 5,25'' midbass til under 1000-lappen?

    Vil ha midbass elementer i framdørene i lag med diskant i dashen på min volvo 760.

    Noen som kan anbefale ett par elementer til 700-800kr stk? Skal drives av en Rockford T600-4 forsterker.

    Ser dynabel.no har flere elementer, noen som kan anbefale noen av disse?
    Volvo 240Turbo 82"
    Volvo 760Turbo 89"
    Mazda 626GLX 86"
    BMW 525TDS E34 Touring 95"

  • #2
    Jeg bruker Tang Band W5 elementer i bilen. Disse kan jeg anbefale på det sterkeste, men vet ikke om dynabel fører akkurat disse. Finner de hvertfall ikke på nettsiden til dynabel.
    Jonas Tautra
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

    Comment


    • #3
      Et lite søk på siden til Dynabel å vips

      Comment


      • #4
        Originally posted by kimstianp View Post
        Et lite søk på siden til Dynabel å vips
        Det hjelper ikke mye om det for eksempel er disse det er snakk om, som jeg mistenker at det er: http://www.parts-express.com/pe/show...number=264-831

        Knallgod midbass (har hatt disse selv), men om det er sånn å forstå at de skal deles direkte mot en diskant, uten en dedikert mellomtone imellom, så hadde jeg kanskje styrt unna. Da dette er en subwoofer egentlig, og ikke spiller noe fint oppover i frekvens.
        [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

        Comment


        • #5
          Tviler på at han skal ha subwoofer i fremdørene. I såfall må han bruke så lange spacere at det ikke blir plass til bena der.
          De subbene du linker til krever sikkert 8-10l lukket kasse for å spille brukbart.

          Comment


          • #6
            Jeg tenkte nok på de Haakon O linka til, men som han sier, de duger ikke som mellomtone
            Jonas Tautra
            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

            Comment


            • #7
              Synd at Kevin Haskins har lagt ned Exodus Audio, 5-tommerne som var i komminga der ville nok ha vært ganske midt i blinken...



              Søk opp "Exodus Audio" på Facebook og spør om det er mulig å kjøpe to om du er interessert.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Haakon O View Post
                Det hjelper ikke mye om det for eksempel er disse det er snakk om, som jeg mistenker at det er: http://www.parts-express.com/pe/show...number=264-831

                Knallgod midbass (har hatt disse selv), men om det er sånn å forstå at de skal deles direkte mot en diskant, uten en dedikert mellomtone imellom, så hadde jeg kanskje styrt unna. Da dette er en subwoofer egentlig, og ikke spiller noe fint oppover i frekvens.
                Hadde egentlig planer om å sette inn Infinity Kappa settet mitt, men jeg savner å få skikkelig bass vendt
                mot ansiktet Derfor tenkte jeg å kjøre 2 midbass elementer gjennom delefilteret ilag med diskant, istedet
                for kappa mellomtonene
                Volvo 240Turbo 82"
                Volvo 760Turbo 89"
                Mazda 626GLX 86"
                BMW 525TDS E34 Touring 95"

                Comment


                • #9
                  Tang Band elementet fra dynabel er da midbass det? Det bør vel fungere bra?
                  Volvo 240Turbo 82"
                  Volvo 760Turbo 89"
                  Mazda 626GLX 86"
                  BMW 525TDS E34 Touring 95"

                  Comment


                  • #10
                    Jeg ville ha gått for fulltone visst du har planer om et toveis system. De elementene Haakon linker til vil ikke kunne spille frekvenser høyere enn 800hz noe særlig pent.

                    Comment


                    • #11
                      Hva med å lese hva jeg skriver om dem da? Linket til de fordi at det var de Hifonic snakka om, men de funker som sagt dårlig om de skal rekke helt opp i diskantområdet. Men det er en utmerket midbass. Trådstarter er vel også heller på utkikk etter en mellomtone, og ikke dedikert midbass, så trådtiittelen er litt misvisende i forhold til hva som er ønsket.
                      [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Haakon O View Post
                        så trådtiittelen er litt misvisende i forhold til hva som er ønsket.
                        Alt som normalt, mao!
                        Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                        [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                        Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Haakon O View Post
                          Hva med å lese hva jeg skriver om dem da? Linket til de fordi at det var de Hifonic snakka om, men de funker som sagt dårlig om de skal rekke helt opp i diskantområdet. Men det er en utmerket midbass. Trådstarter er vel også heller på utkikk etter en mellomtone, og ikke dedikert midbass, så trådtiittelen er litt misvisende i forhold til hva som er ønsket.
                          I et toveis system er det vel ikke så vanskelig å forstå at Tang Band W5-1138SM ikke har noe å gjøre.
                          Så hvorfor Hifonic tok de med i denne tråden skjønner jeg ikke.

                          Visst jeg skulle ha hatt et toveis system ville jeg ha gått for et par fulltone ellementer og et par diskanter for å ta de høyeste frekvensene istedenfor mellomtone og diskant.
                          Last edited by kimstianp; 08-11-2011, 02:24.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Haakon O View Post
                            Hva med å lese hva jeg skriver om dem da? Linket til de fordi at det var de Hifonic snakka om, men de funker som sagt dårlig om de skal rekke helt opp i diskantområdet. Men det er en utmerket midbass. Trådstarter er vel også heller på utkikk etter en mellomtone, og ikke dedikert midbass, så trådtiittelen er litt misvisende i forhold til hva som er ønsket.
                            Dersom jeg omformulerer ønsket mitt da; Jeg vil sitte å kjøre bil og ha musikk med god å klar lyd/diskantlyd. Men også tilsvarende god bass, som kan høres best fra førersetet, og ikke med hodet vendt bakover i bilen.

                            Derfor tenkte jeg midbass ilag med diskanter, noe som jeg nå skjønner att dere ikke vil anbefale.

                            Men om jeg satte 2stk fulltone høyttalere i dashen, og 2stk midbass elementer i dørene, ville dette fungert bedre?
                            Volvo 240Turbo 82"
                            Volvo 760Turbo 89"
                            Mazda 626GLX 86"
                            BMW 525TDS E34 Touring 95"

                            Comment


                            • #15
                              I et treveis system kan du fint kjøre på med midbass i dørene.

                              Comment

                              Working...
                              X