Announcement

Collapse
No announcement yet.

Annlegg i en Toyota avensis ......

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by JD` View Post
    Siden strømmen vil gå i en dårlig sirkel der strømmen som er til overs nesten ikke kommer tilbake til minusen på batteriet, det er jo egentlig logisk.
    Litt usikker hva du mente? Det går alltid like mye strøm i både pluss- og minuskabel (og da også chassi når det brukes slik), men du vil få spenningsfall i anlegget dersom det ikke er god nok kontakt gjennom hele kretsen.

    Jeg så en video for litt siden hvor de testet jordingen i en bil med unibody, og de fant ut at ledeevnen tilsvarte noe litt strørre enn 50mm2. Noe som kan holde opp til et par kilowatt var det vel. Det varierer sikkert litt fra bil til bil men det kan da ikke være såå mye.

    Gjør "The big Three", det burde hjelpe. Om du trenger bedre jording til forsterker legger du opp en ekstra 50mm2. Slik som jeg har forstått det funker kondensatorer best for anlegg hvor du allerede har nok strømreserver, men du bare vil forbedre de dynamiske egenskapene? Om det gir mening

    Comment


    • #17
      Originally posted by zxsonnyxz View Post
      Slik som jeg har forstått det funker kondensatorer best for anlegg hvor du allerede har nok strømreserver, men du bare vil forbedre de dynamiske egenskapene? Om det gir mening

      kondensator kan være med å hjelpe lydkvaliteten , har det blitt sagt

      ville selv lagt opp ekstra 50mm2 til jording!
      // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
      //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
      Mvh
      Rune Kvaal

      Comment


      • #18
        Originally posted by zxsonnyxz View Post
        Litt usikker hva du mente? Det går alltid like mye strøm i både pluss- og minuskabel (og da også chassi når det brukes slik), men du vil få spenningsfall i anlegget dersom det ikke er god nok kontakt gjennom hele kretsen.

        Jeg så en video for litt siden hvor de testet jordingen i en bil med unibody, og de fant ut at ledeevnen tilsvarte noe litt strørre enn 50mm2. Noe som kan holde opp til et par kilowatt var det vel. Det varierer sikkert litt fra bil til bil men det kan da ikke være såå mye.

        Gjør "The big Three", det burde hjelpe. Om du trenger bedre jording til forsterker legger du opp en ekstra 50mm2. Slik som jeg har forstått det funker kondensatorer best for anlegg hvor du allerede har nok strømreserver, men du bare vil forbedre de dynamiske egenskapene? Om det gir mening
        Gulvet er av plater & i skjøtene er de punkte sveist og resten er blitt brukt kit på som ikke viderefører strøm.Det er ca 4m fra der forsterkeren er jordet til batteriet. Dermed kommer det bare strøm der platen er punktet. Så den strømmen som er til ovesrs vil gå i et stort tap før den når batteriet. Og dermed klarer ikke batteriet å levere nokk strøm og dermed dimmer lysene. Jeg har testet med en 8mm2 kabel fra batteriet til forsterkeren på minus til jordingen på forsterkeren og da forsvant dimmigen.

        En kondensator vil i teorien være et nytt batteri bak. For med en vanlig + kabel vill spenningen dette når forsterkeren trekker strøm & som alle vet tar bass mye watt. Så når du har montert en kondensator vill kondensatoren ha et extra "lager" med støm som gjør at spenningen blir mest mulig sabil og dermed forsvinner blinkingen.

        Så det jeg lurte på nå var om jeg skulle legge opp en 50mm2 kabel fra minus til forsterer (kanskje montere et batteri bak om nøvendig) eller montere en kondensator ?
        Last edited by JD`; 11-11-2012, 01:57.

        Comment


        • #19
          Originally posted by JD` View Post
          En kondensator vil i teorien være et nytt batteri bak. For med en vanlig kabel vill spenningen dette når forsterkeren trekker strøm & som alle vet tar bass mye watt. Så når du har montert en kondensator vill kondensatoren ha et extra "lager" med støm som gjør at spenningen blir mest sabil og dermed forsvinner blinkingen.

          Så det jeg lurte på nå var om jeg skulle legge opp en 50mm2 kabel fra minus til forsterer (kanskje montere et batteri bak om nøvendig) eller montere en kondensator ?

          en kondensator koster ca like mye som et litebatteri (som er større en kondensatoren)
          og det tar lengre tid å lade opp kondisn enn hva den klarer å levere når du faktisk trenger det.

          og som sagt , kast kondensatoren / glem den og legge opp 50mm2 kabel istedefor, evnt batteri viss du trenger det
          er så mang tråder her på forumet nå som forteller om kondensatorer osv...
          // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
          //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
          Mvh
          Rune Kvaal

          Comment


          • #20
            Originally posted by HLS View Post
            en kondensator koster ca like mye som et litebatteri (som er større en kondensatoren)
            og det tar lengre tid å lade opp kondisn enn hva den klarer å levere når du faktisk trenger det.

            og som sagt , kast kondensatoren / glem den og legge opp 50mm2 kabel istedefor, evnt batteri viss du trenger det
            er så mang tråder her på forumet nå som forteller om kondensatorer osv...
            Ja for jeg vet det vill fungere med en ny 50mm" kabel når problemet er borte med en 8mm2 kabel. Jeg testet i sted og bare la kabelen opp full fart (8mm2).

            Takker for svar !

            Comment


            • #21
              da vet du jo hva du skal gjøre tar litt tid, men er verd det til slutt!

              http://bilstereosenteret.no/index.php?cPath=1_5_82_362

              her er litt forskjellige batteri, selvfølgelig koster det litt.
              biltema har vell billige men bra batteri agm, spørs litt på bruken din
              // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
              //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
              Mvh
              Rune Kvaal

              Comment


              • #22
                Originally posted by HLS View Post
                da vet du jo hva du skal gjøre tar litt tid, men er verd det til slutt!

                http://bilstereosenteret.no/index.php?cPath=1_5_82_362

                her er litt forskjellige batteri, selvfølgelig koster det litt.
                biltema har vell billige men bra batteri agm, spørs litt på bruken din
                Takker for svar og innspill !

                Comment


                • #23
                  Da var dørtrekk på høyre dør demontert, tatt ut original høytaler og er klar for å lydisolere døren. Denne døren skal erstatte den nåværende døren, pga det er en saftig bulk i døren etter forige eier. Så vindusheis er demontert siden den er eletrisk og sveiv skal inn. Dørtrekk som står på den andre døren skal over på denne. Jeg monterer den nye høytaleren i plastikken som den gamle høytaleren stod i.
                  Attached Files
                  Last edited by JD`; 17-11-2012, 23:54.

                  Comment


                  • #24
                    Har nå lydisolert .....

                    Har nå lydisolert begge dørene på venstre side. Har brukt 6mm depron platrer helt inne i døren & 3mm uten på plastiken (rett bakom dørtrekket) med 3mm depron. Så 9mm får gjøre susen. Har brukt 3m 77 spray lim til og feste med !. Har åsså montert TS-A1313i i bakdøren og TS-A131Ci i fordøren. Merker ganske så stor forskjell alle rede så skal bli gøy å høre når alt er lydisolert og høytalerene i dørene er innspillt og alt er ferdig ! Fikk bare tatt ett bildefør mobilen dabbet ut ! Men tar mer bilder på de andre dørene når jeg kommer så langt
                    Attached Files
                    Last edited by JD`; 25-11-2012, 22:53.

                    Comment


                    • #25
                      Begynt å.......

                      Har nå begynnt å lydisolere høyre bakdør. Bruker 6mm & legger i tilegg 3mm uten på plasten. så blir 9mm til sammen !
                      Attached Files
                      Last edited by JD`; 01-12-2012, 22:12.

                      Comment


                      • #26
                        Depron i døra? Funker det?

                        Jeg har bare brukt depron til å bygge rc-fly :P

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by zxsonnyxz View Post
                          Depron i døra? Funker det?

                          Jeg har bare brukt depron til å bygge rc-fly :P
                          Ja det funker som bare det ! Merker stor forskjell allerede på bare 2 dører.Men de bruker jo depron til å lydisolere hus så hvorfor ikke. blir 9mm til sammen så blir et bra resultat når alt e ferdig.
                          Åsså mye billigere enn å bruke lydisoleringsplater som fuker like bra. I tillegg trekker jo det ikke vann & er et av markedes mest effektife isolasjonsmaterialer + det er et utrolig greit produkt og jobbe med !

                          En 3mm plate er Trinnlyddempende med hele lw+16dB (DIN 52210)
                          En 6mm plate er Trinnlyddempende med hele lw+16dB (DIN 52210)
                          Så 9mm, at det funker det gjør det !
                          Last edited by JD`; 03-12-2012, 11:21.

                          Comment


                          • #28
                            Begge fordørene ferdig Lydisolert & montert høytalere.

                            Da var Begge dørene lydisolert & jeg har satt i de nye pioneer høytalerene Jeg vart faktisk overasket over lydkvaliteteten i elementene til den prisen, Med andre ord veldig fornøyd
                            Attached Files

                            Comment


                            • #29
                              Noen "presentasjons" bilder....

                              Noen bilder av slik det er nå

                              Det som gjenstår:
                              Legge opp jordingskabel til batteriet
                              Legge opp ett batteri baki, med mindre jeg kjøper agm
                              Bytte høyre bakdør & lydisolere samt sette i ny høytaler
                              Lydisolere bagasje rommet
                              Trekke filt på kasse
                              Attached Files
                              Last edited by JD`; 14-12-2012, 22:58.

                              Comment


                              • #30
                                Hva ....

                                Hva syns dere der ute, begynner det å ligne på noe ?

                                Comment

                                Working...
                                X