Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dynabel BF7501 virker ikke opptimalt!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dynabel BF7501 virker ikke opptimalt!

    Heisann.
    Har en dynebel BF7501 forsterker som jeg vet det er noe feil med, men jeg finner ikke ut hva som er feilen:P
    Når jeg kobler forsterkeren opp på en 12toms subb så funker den ca 50% av det den burde.
    Når jeg kobler den opp på 2 stk 12tommere så finker den ca 10% av det den burde og det kommer ikke ordentlig bass lyd bare skurring og diskant lyd.


    Har en samme forsterker til så har ingen ting med batteri eller subber og gjøre..

    Så hva kan være feilen?

    MVH Andreas

  • #2
    Jeg bare kommer med et skudd i blinde og som sikkert ikke har noe som helst med realiteten å gjøre:

    Brukt feil utgang på spilleren eventuelt?

    Lavpassfilteret på forsterkeren skulle vel i utgangspunktet fjernet det mest av det du kaller diskantlyd, som jeg regner med egentlig ligger under 300Hz i dette tilfellet...?
    Alpine 137BTi
    B² Audio = Lyd


    '97 E39 528

    Comment


    • #3
      Originally posted by Keltern View Post
      Jeg bare kommer med et skudd i blinde og som sikkert ikke har noe som helst med realiteten å gjøre:

      Brukt feil utgang på spilleren eventuelt?

      Lavpassfilteret på forsterkeren skulle vel i utgangspunktet fjernet det mest av det du kaller diskantlyd, som jeg regner med egentlig ligger under 300Hz i dette tilfellet...?


      Ikke noen feilkoblinger
      Riktig at det ligger på rundt 300Hz det kan justeres

      Har en lik forsterker til så er helt sikker på at alt er riktig kobla opp.
      eneste jeg synes er merkelig er at viss forsterkeren har fått seg en "smell" så burde den jo kutte helt og ikke fortsette og spille lit
      Den går ikke i protekt eller noe når den er i bruk.

      Comment


      • #4
        Ingen som vet?

        Comment


        • #5
          Antar du ikke har lagt strømkabler på størrelsen med lampeledninger fra batteriet?

          Comment


          • #6
            Originally posted by Elutstyr.no View Post
            Antar du ikke har lagt strømkabler på størrelsen med lampeledninger fra batteriet?

            Bruker 50kvadrats dynabel kabler

            Comment


            • #7
              Jeg vil kanskje tro det har noe med strømforsyningen i forsterkeren.

              Om jeg var deg, ville jeg har sendt den på rep om jeg hadde garantien i orden.
              Runar E. Olsen ~ Moderator
              Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
              http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

              Comment


              • #8
                Til rep hvis du har garanti, tydelig at dette er en garanti sak.
                Skjema for innlevering av service : http://www.mamut.net/dynabel/subdet614.htm

                Hvis garantien er utgått, og du kjenner noen med elektronikk kunskaper, få dem til å se på den.

                kan være strømforsyningen eller utgangstrinnet som er gåen som "GENEXXA" sier.

                Få en med elektronikk kunnskaper til å se på det og be ham se over loddepunkter, sprukne loddepunkter er et veldig kjent problem. Hvis alt ser fint ut kan han måle transistorene i utgangstrinnet og spenningsregulatorne i strømforsyningen.
                KrHeLl

                Comment


                • #9
                  Originally posted by KrHeLl View Post
                  Til rep hvis du har garanti, tydelig at dette er en garanti sak.
                  Skjema for innlevering av service : http://www.mamut.net/dynabel/subdet614.htm

                  Hvis garantien er utgått, og du kjenner noen med elektronikk kunskaper, få dem til å se på den.

                  kan være strømforsyningen eller utgangstrinnet som er gåen som "GENEXXA" sier.

                  Få en med elektronikk kunnskaper til å se på det og be ham se over loddepunkter, sprukne loddepunkter er et veldig kjent problem. Hvis alt ser fint ut kan han måle transistorene i utgangstrinnet og spenningsregulatorne i strømforsyningen.


                  Takker har garanti så skal nok ordne seg:P

                  Comment

                  Working...
                  X