Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problemer med for lite strøm, Dynamo, kondensator spørsmål.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problemer med for lite strøm, Dynamo, kondensator spørsmål.

    Heisann!

    Jeg sliter litt idag med att jeg får spenningstap i stereo`en min i bilen.
    Når jeg skrur opp litt høyere enn "normalt" så vil ser jeg att lysene på bilen min dimmes litt ned og får den vanelige "diskoblinken"

    Jeg har i dag oppgradert Batteriet, dette er ett Odyssey PC1500, og hadde frem til jeg så disse filmene :
    part 1 http://www.youtube.com/watch?v=5Ckuc2dfVV4
    Part 2 http://www.youtube.com/watch?v=Yagui...eature=related

    Tenkt til å kjøpe meg ett Capabat i tilegg som har 5 farads kondensator i seg, og ett 22Ah batteri, men ble plutselig usikker etter de filmene.

    Men dette vil jo ikke holde til mitt oppsett, da jeg har en dynamo som ikke klarer å levere totalen i mitt system.
    Forsterkeren kan trekke teoretisk 200A+ i 1Ohm. + bilen selv som trekker en del.
    Dynamoen min leverer 120A.

    Noen som har noen tips om hva jeg kan gjøre for å opprettholde en spenning på 14V?
    Men, Hvem selger større dynamoer til VW som er plug&play, dette er jo ofte jæ... dyrt og, så har noen noen erfaring om å bygge inn 2stk orginale 120A?
    Noen her som har egne erfaringer om sitt system, med specs og spenningstap?


    Håper noen her har litt peiling og kan fortelle meg hva jeg kan gjøre, Jeg tror ikke det vil hjelpe å "stappe" inn flere batterier når det er dynamoen som ikke klarer å opprettholde 14-14.5v ved "pådrag"
    Vil ikke att dette skal skje : http://www.youtube.com/watch?v=M9e62...eature=related

  • #2
    Glemte å tilføye dette her :
    oppgradert til 70mm2 fra dynamo til batteri.
    Oppgradert til 70mm2 fra batteri til chassie
    50mm2 fra batteri og til forsterker ca 4meter.
    50mm2 fra forsterker til chassie.
    Alle ender på kablene er skikkelig skrudd til og brukt skikkelige kabelsko av kobber (jobber som elektriker har har gjort allt riktig med press skjøtehylser og slikt - ikkenoe er dårlig skrudd til )

    Bilen er en Vw Bora 1,9Tdi med 120A dynamo.

    Comment


    • #3
      Hei.

      Jeg har et Optima Red-top fremme og 2XOdyssey PC1700 bak. 50mm2 kabel fra dynamo(100 ampére) og bak til batteri i trunk´en.
      Strømtrekket mitt er jeg ikke sikker på,men tipper det ligger på ca 300 Ampére (eller noe mere).
      Jeg har svært lite med "Disco-lys" på bilen. Jeg skulle spørre om du hadde strammet Dynamo/vifte-reima,men den har vel multi-reim. Jeg ville kansje ha prøvd med et Custom strammehjul og et til batteri.

      Bol
      No Windows-crap,just Mac Power

      Comment


      • #4
        hmm,
        Sitter litt på ett annet forum og spørr om dette og, der flere ikke opplever det samme som meg, men dem har flere batteri enn meg slik som du har.

        Mulig de videoene er litt missvisende, derfor jeg ville spørre litt angående dette emnet.
        Skaffet en capabat 5farads greie idag som jeg skal teste for å se om det hjelper noe i det heletatt. Vis det ikke hjelper så får jeg vel kline til med ett batteri til baki.

        Ønsker flere erfaringer

        Comment


        • #5
          Bytt inn capabat batteriet med ett ordentlig AGM batteri.

          Har hatt akkurat det samme batteriet som deg en tid tilbake og det er ingenting i forhold til ett AGM batteri. En kondensator er ikke annet enn et overprisa voltmeter etter min mening...
          Mvh Werner Harstad

          Comment


          • #6
            Originally posted by berniebp87 View Post
            Bytt inn capabat batteriet med ett ordentlig AGM batteri.

            Har hatt akkurat det samme batteriet som deg en tid tilbake og det er ingenting i forhold til ett AGM batteri. En kondensator er ikke annet enn et overprisa voltmeter etter min mening...
            Vil ikke merke noen ting altså?
            koster ikkeno for meg å prøve det ut,, så kommer til å gjøre det først. Er jo bare for meg å bytte ut til ett Pc1700 seinere i tilegg til pc1500 batteriet jeg har idag.

            Comment

            Working...
            X