Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gladen Spl defekt igjen!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by Question mark View Post
    De sier heller ikke ved hvilken frekvens? Kan like godt være testet på 1kHz
    Har ikke sett noen offisell data fra DD som sier noe om følsomheten på hverken 3518 eller 9518.
    Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

    Comment


    • #32
      Dd er da en aen liga enn alt aent å ikje minst like secret om parametrene sine som cola er med sin oppskrift
      2 loud

      Comment


      • #33
        Ka Farsken

        Originally posted by HLS View Post
        1. det er en sharan?
        2. prøvd å koblet om det Orginale ledningsnettet bak Lyktene? med relle? da det orginale ledningsnettet på disse bilene er dritt.. som resten av bilen
        3. Gladen er et bra merke og de tåler missbruk.
        4. det du har av spenningstap er nesten ingenting.. 14.1 med guffe er jo veldig bra.
        5. det er nok limet sin shyll at dustcapen blåste av. (alltså de som reconet subben sin shyll)
        6. tror nok forsterkern din er gainet for mye opp... så den clipper viss du tar livet av subben/e dine.
        7. skal veldig mye til for å "ødelegge" en sub, da kvaliteten er noksåhøy på de fleste kvalitetsmerker!
        8. tror ikke den har tatt noe skade av at dustcapen blåste av.
        9.reklamasjon på reconing
        10. syns det er så rart at du har hatt såååå mye problemer med anlegget vs alle andre?

        Hei, Gain er ikke kjørt på max nei :-) Skjønner ikke helt hvorfor, det tipset ang ledningsnettet skulle hjelpe. Blinker i alle lysene ikke bare bak. Og Sharan er kansje drit, men min har nå gått 246 000 uten problemer så langt ;-) Her er en link til bilen vist du vil sjekke ut. Ikke heeelt som andre sharaner he he

        https://www.youtube.com/watch?v=jeNLlexpNrM

        Comment


        • #34
          hvor mye er gain skrudd på?

          det hjelper veldig på hovedlysene værtfall

          sharan er et product laget av VW og ford (siden sharan og galaxy er samme bil)
          begge bilene har hatt sine problemer med div ting, turbohavari/gearboxhavari/motorhavari.
          så det er bra du ikke har hatt noe problem med din!
          men så lenge man tar service og reparerer etter hvert så holder nok disse bilene også!
          // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
          //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
          Mvh
          Rune Kvaal

          Comment


          • #35
            Hei, ja Sharan hadde et frynsete rykte frem til 2003. Mye av skylden, er at sikrings boxen lå i gulvet under førerstolen av alle ting. Så dere kan tenke selv hva som skjedde for eks på vinteren når man dro inn søle og vann he he. Har modellen produsert sent i 2003. Vw avbrøt sammarbeidet med Ford og Seat. Så jeg har en Sharan med vw produksjon. Så kasnsje derfro jeg har hatt lite tull. Og som du sier, service er viktig. Var mye tull med automatkassene, mye skyldtes at det ikke ble byttet olje på automatkassa med filter ifølge service intervallene.. En automat vara ikke evig .

            Gain på forsterkeren står godt under halv, så det tror jeg skal være bra. Limpte på støvhetta, spiller gjør det men fy fan det høres ikke bra ut ha ha. Nesten samme lyden som når man slår på et tomt oljefat. :-)

            Comment


            • #36
              Blir spennende å se hvordan dette går da

              [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

              Comment


              • #37
                Ja må vel kjøre forsterkeren i rundt 2 Ohm så ikke det får for mye effekt he he. Men satser på det går seg til.

                Comment


                • #38
                  Oppdatering med bilder

                  Da har jeg vært hos Kim den almektige og fått hjelp til å montere inn JL 13W7 elementet i den kassa som egentlig var til Gladen elementet. Og du hellige JL hvor det spiller. Hadde glemt hvor sinnsyke disse elementene er.
                  Nå spiller det endelig, som jeg ville ha det i utgangspunktet. 13W7 elementet spiller i tilegg mye strammere og kontrolert og mye dypere en Gladen elementet. Tror Kim fikk seg en overaskelse he he, når vi satt oss inn i Sharanen for å finjustere litt på lyden. Så nå er jeg blitt JL frelst igjen :-)

                  Her er noen bilder av monteringen hos Kim i går kveld/natt
                  Var hjemme kl 0300 og skulle på jobb kl 0700 så passe trøtt når klokka ringte 0630.
                  Som dere kansje vet, så er det 12" orginalt som var i kassa. Da Jl er en del større så måtte vi finne på noe lurt og dette ble løsningen. Ringen skal slipes og lakkes sort så finnishen blir bra igjen :-)
                  Og igjen takk til Kim, som dro til med en hjelpende hånd. Er skyldig deg noen kalde :-)

                  Her er vi i gang med å utvide hullet i kassa.





                  Ringene som ble frest ut, en indre ring tilpasset orginalhullet. Så en ytre ring for feste av elementet og avstiving. Alt skrudd og limt i flere omganger for å få det tett


                  Første ring monteres




                  Så ytre ring skrudd og limt .


                  Ferdig resultat og så litt bedre ut den fargen, en det Taxi gule Gladen elementet. Gladen elementet blir reconet på nytt og solgt.

                  Comment


                  • #39
                    Mye vil ha mer osv

                    Måtte bare kjøpe inn 2 stk 13W7 brukt. Så de blir å kose seg i boden til våren. Da blir det ny kasse og 3 stk 13W7 som spiller baki kjerra. Da skal jeg også få støpt de forbanna dørtrekkene på nytt, til Gladen SQX 165 DUAL - komponentsettet. Av noen som KAN støpe og få det pent.

                    Fikk også tak i en brukt ICE-3500D . Så da har jeg 2 stk.
                    Men burde vel klare å kjøre alle 3 elementene på disse 2 forsterkerne?
                    Eller er det ikke mulig. Tenker da på, at jeg nå kjører et element i 2 Ohm med 1 forsterker. Men hvordan gjør jeg det med 2 elementer til? Tenker på å vinkle kassa, noe lignende dette.


                    Takker for innspill
                    Last edited by woodpile; 25-07-2013, 18:18.

                    Comment


                    • #40
                      Hvordan kjører du nå ett element i 2ohm? Det er dobbeltspola 1,5ohm element vel?
                      [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                      Comment


                      • #41
                        Ikke helt sikker der må jeg inrømme. Men kansje noen andre kan svare på det. ? Er det mulig å kjøre disse i 2 Ohm eller har jeg bommet toalt

                        Comment


                        • #42
                          Du kan enten kjøre i 0,75 eller 3 ohm pr element, ved respektive parallell- og seriekobling. Om du seriekobler spolene på hvert element, og parallellkobler de 3 elementene, ender du opp i 1ohm. Da alternativet er å parallellkoble alle spoler som vil gi 0,25ohm. Altså ikke noe å satse på.

                          Å fordele dette på 2 forsterkere igjen blir bare rot. Du kan sånn teoretisk sett strappe/brokoble de to monoblokkene og kjøre dette i 1ohm, men om du sliter med strømmen allerede så er vel ikke et potensielt strømtrekk på 300A ekstra noe å satse på.. De to monoblokkene brokoblet sammen kan trekke opp mot 600A og vel så det..

                          Hadde koblet dette i 1ohm på den ene blokka og prøvd dette i første omgang. Blir det for lite, så oppgrader strømforsyning nok til å kunne drifte trekk på 6-7kw totalt. Ikke det at subbene nødvendigvis tåler det da... Men om forsterkerene ikke får nok strøm til å yte det de prøver på, klipper det iallfall og da er det game over for spolene på subbene.
                          [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                          Comment


                          • #43
                            Ok da får jeg lete etter 1 forsterker til. Så kjører jeg 3 stk 1 på hver sub i 0.75 Ohm. Driver å sjekker opp, en dynamo pårundt 250 Amp fra statene. og med 2 Odysse batterier til , så får jeg satse på at det holder.

                            Blir å handle inn i løpet av vinteren. Så er det klart til vårens prosjekt. Har 3 subber allerede så er forsterker, dynamo og batteriene som er på handle lista.

                            Comment


                            • #44
                              Bare lurer... Hvorfor er jeg nevnt i denne tråden? Denne bilen har ikke vært hos meg så vidt jeg vet.. Er ikke hos Pål på Bilstereosenteret du har vært a? :P

                              Tror nok ikke strømmangel er det som knekker saker og ting her, hvis det er lagt oppsom beskrevet og du har såpass med batterier..
                              Skikkelig justering av sakene er vel så viktig når du tross alt har gjort mye for å få nok strøm. Det er ganske utrolig hvor mye en GOD justeringsjobb har å si for holdbarheten og ikke minst hvor bra det spiller!
                              Last edited by Joakim; 28-07-2013, 19:24.
                              [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                              [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                              [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                              Comment


                              • #45
                                Feil navn

                                Hei, er ikke Joakim men Kim. Skrev feil første gangen, Beklager det :-)

                                Comment

                                Working...
                                X