Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan lader en et tomt Kinetik-batteri?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Men nå er jeg litt usikker hva jeg skal gjøre,og tar mere enn gjærne imot tips.
    1. Skal jeg sende batteriet til db kompaniet og la de forsøke å få strøm på det
    2 Skal jeg selv få tak i en sånn KRAFTIG start-hjelp-sak og "mishandle" det litt med Booster osv
    3 Høre om det finnes noe slags Garanti på dette
    4 Eventuelt

    Og her er litt regnestykke:
    Innkjøp: 950,-
    Sende det ti db kompaniet tur retur 2x214,-
    Dvs at om det blir iorden hos db kompaniet har jeg brukt 1378,- og et nytt koster 1995,-+frakt.

    Bol
    No Windows-crap,just Mac Power

    Comment


    • #17
      Originally posted by Bassoflove View Post
      Men nå er jeg litt usikker hva jeg skal gjøre,og tar mere enn gjærne imot tips.
      1. Skal jeg sende batteriet til db kompaniet og la de forsøke å få strøm på det
      2 Skal jeg selv få tak i en sånn KRAFTIG start-hjelp-sak og "mishandle" det litt med Booster osv
      3 Høre om det finnes noe slags Garanti på dette
      4 Eventuelt

      Og her er litt regnestykke:
      Innkjøp: 950,-
      Sende det ti db kompaniet tur retur 2x214,-
      Dvs at om det blir iorden hos db kompaniet har jeg brukt 1378,- og et nytt koster 1995,-+frakt.

      Bol
      hadde samme problem med et HC2000 jeg også,,, prøvde å booste så vidt å lade med mye strøm men det tok aldri ladning,, så det ble bare kasta.
      MVH, Øivind Sandvik
      sigpic
      www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
      www.sandviksbassogbongel.com

      Comment


      • #18
        Originally posted by dBcompaniet View Post
        Å booste gele/agm batterier med vanlig ladere fører bare til koking, noe som ikke er så veldig bra.
        Riktig det, men det er vel noe som nå kan prøves etter at alt annet har feilet Har klart det selv flere ganger som sagt, og Kinetik tåler utrolig mye. Men tar selvsagt ikke ansvar for noe, bare så det er understreket

        Originally posted by Bassoflove View Post
        Men nå er jeg litt usikker hva jeg skal gjøre,og tar mere enn gjærne imot tips.
        1. Skal jeg sende batteriet til db kompaniet og la de forsøke å få strøm på det
        2 Skal jeg selv få tak i en sånn KRAFTIG start-hjelp-sak og "mishandle" det litt med Booster osv
        3 Høre om det finnes noe slags Garanti på dette
        4 Eventuelt

        Og her er litt regnestykke:
        Innkjøp: 950,-
        Sende det ti db kompaniet tur retur 2x214,-
        Dvs at om det blir iorden hos db kompaniet har jeg brukt 1378,- og et nytt koster 1995,-+frakt.

        Bol
        Jeg ville prøvd min metode før du skulle funnet på å sende det til DB Companiet.

        Men her er et regnestykke til deg:

        Hvis batteriet ikke er ødelagt, får helt sannsynlig Nils på DB Companiet liv i det. Men det koster jo å sende, var det jeg tenkte på ang kommentaren over.

        Prøve min boostmetode, som jeg ikke kan gi garanti for, men som jeg kan fortelle har virket for meg alle gangene uten at batteriet mister spenningspotensialet. Dette KAN skade batteriet, men tviler på det, så det er noe jeg ville prøvd før jeg bruker enda mer penger på et kanskje allerede dødt batteri. Men som selger sier, han hadde orden på det, så er jo ikke sikkert det er i stykker. Hvor mye spenning viser det?
        Tidligere importør for Digital Designs,
        overtatt av www.dynaBel.no.

        Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

        Comment


        • #19
          Originally posted by Øivind Sandvik View Post
          hadde samme problem med et HC2000 jeg også,,, prøvde å booste så vidt å lade med mye strøm men det tok aldri ladning,, så det ble bare kasta.
          Hva hadde skjedd med batteriet dah?
          Her har selger regelmessig vedlikeholds-ladet det og nesten ikke brukt det. Så plutselig er det ikke strøm og ikke tar det lading. Er dette "vanlig" for Kinetik-batterier? Må jo være en garantisak dette.
          ANYONE....
          No Windows-crap,just Mac Power

          Comment


          • #20
            jeg har faktisk hørt at det er flere dette har skjedd med som har Kinetik.

            det batteriet jeg skulle prøve å ta opp igjen målte 0Volt på polene, ikke en liten mV en gang

            regner med det kansje er en celle som har tatt kvelden eller noe sånt. men d ble kasta.
            MVH, Øivind Sandvik
            sigpic
            www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
            www.sandviksbassogbongel.com

            Comment


            • #21
              Originally posted by DDaudio.no View Post
              Riktig det, men det er vel noe som nå kan prøves etter at alt annet har feilet Har klart det selv flere ganger som sagt, og Kinetik tåler utrolig mye. Men tar selvsagt ikke ansvar for noe, bare så det er understreket



              Jeg ville prøvd min metode før du skulle funnet på å sende det til DB Companiet.

              Men her er et regnestykke til deg:

              Hvis batteriet ikke er ødelagt, får helt sannsynlig Nils på DB Companiet liv i det. Men det koster jo å sende, var det jeg tenkte på ang kommentaren over.

              Prøve min boostmetode, som jeg ikke kan gi garanti for, men som jeg kan fortelle har virket for meg alle gangene uten at batteriet mister spenningspotensialet. Dette KAN skade batteriet, men tviler på det, så det er noe jeg ville prøvd før jeg bruker enda mer penger på et kanskje allerede dødt batteri. Men som selger sier, han hadde orden på det, så er jo ikke sikkert det er i stykker. Hvor mye spenning viser det?
              Hadde kun et xtra-voltmeter som går fra 8 til 16 volt,og det rørte seg ikke....
              No Windows-crap,just Mac Power

              Comment


              • #22
                Hmm, kan høres ut som om det faktisk er i stykker. Veldig kjipt dette om det skulle være tilfelle, men hvis det var slik når du mottok det, skal "skylden" og erstatningsbegjæret ligge hos selger (han snakket jo da usant om batteriets tilstand) eller Posten. Kan jo godt hende det er en fraktskade. Tviler på at det er en feil som har oppstått helt av seg selv. Har aldri fått en eneste klage på Kinetik, og heller ikke lest om lignende situasjon før just nå.

                Selger: Sier ikke at det er din feil eller noe, så ikke føl at jeg mente det personlig mot deg, snakket bare fra et generelt perspektiv
                Last edited by DD-Henrik; 20-10-2009, 23:25.
                Tidligere importør for Digital Designs,
                overtatt av www.dynaBel.no.

                Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                Comment


                • #23
                  Det var greit pakket,og eska var ikke skadet. Og jeg tror ikke selger ville ha solgt et batteri med viten om at det var istykker....
                  No Windows-crap,just Mac Power

                  Comment


                  • #24
                    Igjen, ikke noe som helst rettet mot selger her, men bassoflove, husker du tråden om ost? bare svindler oppå svindler. Går greit i de aller fleste tilfeller, men noen selgere kan være veldig lure, spesielt om dem har en ubetalt regning dem skulle betalt. Get my drift?

                    Men sikkert noe annet, enn at selgeren har lurt deg. Du kan jo ha hatt såpass uflaks at batteriet er ødelagt. Av transportskade tenkte jeg på om batteriet har fått noen støt e.l. som ikke er lett å se/ikke kan sees...
                    Tidligere importør for Digital Designs,
                    overtatt av www.dynaBel.no.

                    Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                    Comment


                    • #25
                      Batteriet veier jo litt,så det er jo ikke umulig det har fått litt hard medfart. Men noe sånn er vel vanskelig å bevise. Hakke snøring på åssen en går frem i slike tilfeller.
                      No Windows-crap,just Mac Power

                      Comment


                      • #26
                        Jeg ville snakket mer posten, og forklart at du nettopp har mottatt et batteri, som var i god stand før det ble sendt, og dette kunne også selger bekrefte. Og nå har du prøvd alt, og til og med målt batteriet, og kommet fram til at det har skjedd en transportskade. Og beløpet du har betalt for batteriet krever du en erstatning til, så ordner det seg nok

                        Posten pleier å være veldig greie på slikt
                        Tidligere importør for Digital Designs,
                        overtatt av www.dynaBel.no.

                        Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                        Comment


                        • #27
                          eg har prøvd ALT med dessa kinetik batteria (hadde 7stk hc800 og et hc1400) og ALLE døde plutseleg ut. uten å bli brukt. stor skuffelse.

                          hørte so mye skryt om batteria. kommer aldri til å kjøpe kinetik igjen.

                          Comment


                          • #28
                            huff. Høres ut som om dere har vært skikkelig uheldig. Forhandler eller ikke, så nekter jeg å tro at dette er noe som skjer ofte, for kinetik selges jo i lassevis verden over, og hadde dem vært så dårlige så hadde vel folk sluttet å kjøpe?

                            Men dere har, om kinetik er dårlig eller ikke, vært skikkelig uheldig altså. Kan tenke meg det har svidd litt for deg hvertfall bassdal. 8 batterier?
                            Tidligere importør for Digital Designs,
                            overtatt av www.dynaBel.no.

                            Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                            Comment


                            • #29
                              jeg og joakim har også kinetik batterier som har daua.. knall batteri gitt :P
                              www.eirikaspaas.com

                              Comment


                              • #30
                                Hmm. Så rart da. Dem er stive og gode i prisen, og ser ut til å ha en meget god holdbarhet. Er meget fornøyd selv hvertfall, og det ikke sagt som selger men som privatperson
                                Tidligere importør for Digital Designs,
                                overtatt av www.dynaBel.no.

                                Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                                Comment

                                Working...
                                X