Announcement

Collapse
No announcement yet.

Recone subben min noen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by Hifonic View Post
    Slik rusk kan komme seg inn gjennom ventilasjonshull både midt i bunnplata eller rundt ventilasjonen oppe ved topplata. Men har aldri opplevd det selv! Må være rimelig uheldig for at det skal skje
    My point exactly.

    Kunden kjøpte et demobrukt element fra importør/forhandler, og det tok kvelden etter kort tid, angivelig av en mildt sagt sjelden årsak. Når den samme importør/forhandleren skryter av hvor mye juling det samme elementet har fått tidligere... Hehe. Vel.

    Skal ikke henge meg mer opp i det der. Men kommer ikke til å kjøpe fra den forhandleren selv - ever.

    Måten Installbay gjør det på, virker derimot ryddig! Ta elementet inn for visuell sjekk, og gjerne en måling av motstand i selve spolen, da finner man ut om det er kortslutning, brudd, mekanisk påvirkning i en eller annen retning. Kanskje ER det en garantisak, og da slipper vel både kunde og importør å betale? Greit å avklare med 100% sikkerhet, spesielt når det er såpass dyre elementer, som skal holde en veldig høy standard (iflg. produsent).

    Comment


    • #32
      Originally posted by InstallBay View Post
      Er elementet "sprengt" så er spolen missfarget og/eller har endret form.



      Vet ikke hvordan du skiller på kost og innkjøp. Men i min verden er innkjøpspris det du betaler for selve varen. Kostpris er hva varen koster inkludert frakt til lager, fortolling osv osv.

      Syns uansett elementet burdet vært sendt til importør, som utifra en nærmere visuell inspeksjon kan avgjøre om dette er garanti eller ikke. Vi avviser ingen garantier før vi har fått produktet inn til oss og gått grunndig igjennom det. Og ja, vi kutter opp elementet for å sjekke det

      Jeg håper for Even sin del at det følger med en plastjigg for å holde spolen rett i gapet mens limet tørker. 1mm feil montering betyr kast og kjøp nytt reconing.
      Ja, var vel ikke så vanskelig å forstå hva jeg mente med kost og innkjøpspris Du forklarte det jo nettopp. Sa at Even har fått innkjøpspris, og dermed taper jeg penger fordi jeg spanderer frakten, moms o.l., noe som alltid ligger medregnet i normal utsalgspris.

      Jeg skjønner ikke hvorfor folk ENDA snakker om å ta elementet inn til garanti? Når elementet har fungert godt og vel i over et halvt år, er sjansen helt minimal for at det skal være noen produksjonsfeil. Gjerne forklar hva det kunne vært når det plutselig kommer en feil etter 6 måneder spilling, og som er realistisk

      Jeg har også nevnt at jeg har tilbudt å sende det inn for reconing så for meg er det helt merkelig at dette fortsatt blir tatt opp. Hvis han vil, kan jeg sende elementet inn for sjekk! Men om det viser seg at det ikke er garanti, må Even vente en god stund på frakttidene, reconingsjobben og betale en del ekstra enn om han gjør det selv for en slikk penge og ikke trenger å vente mer enn noen dager. Siste avsnittet her var ikke til deg, Pål
      Tidligere importør for Digital Designs,
      overtatt av www.dynaBel.no.

      Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

      Comment


      • #33
        Originally posted by DDaudio.no View Post
        Jeg har også nevnt at jeg har tilbudt å sende det inn for reconing så for meg er det helt merkelig at dette fortsatt blir tatt opp. Hvis han vil, kan jeg sende elementet inn for sjekk! Men om det viser seg at det ikke er garanti, må Even vente en god stund på frakttidene, reconingsjobben og betale en del ekstra enn om han gjør det selv for en slikk penge og ikke trenger å vente mer enn noen dager. Siste avsnittet her var ikke til deg, Pål
        Så om du sender elementet inn, og det viser seg at feilen ikke dekkes av garanti, da må kunden vente lengre på frakttid osv enn om det hadde vært dekket av garanti? Skjønte ikke helt den
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


        Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

        Comment


        • #34
          Formulerte meg litt feil. Om han vil sende inn elementet, tar det lengre tid enn om han reconer den selv. Og hvis han sender den inn, og det viser seg at det ikke er garantisak, har det blitt mye venting for ingenting når han kunne gjort det selv og mye billigere

          Skjønner? Og det blir nok ikke garantisak slik Even har beskrevet feilen.
          Tidligere importør for Digital Designs,
          overtatt av www.dynaBel.no.

          Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

          Comment


          • #35
            Syns fortsatt at det stor risiko ved å la kunden utføre dette selv. Det er en umiddelbar fare for at deg går rett til h...... Har gjort dette selv, og vet hvor vanskelig det er om man ikke har en jigg.

            I rest my case
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:
            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


            Følg oss på Facebook
            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

            Comment


            • #36
              Jeg takket nei til å recone subben da jeg vet DD har ekstremt trang magnetgap. Du har ingen feilmarginer på dette elementet. Har reconet endel elementer og det haralltid gått bra, men tør rett og slett ikke prøve meg på en DD første gang når det ikke er min egen og mine egne penger

              Men det følger nok med shims til spolen på kitet og tar man seg god tid går det mest sannsynlig helt fint. Men kitene til DD har vel membran og spole separat slik at man å lie dette også selv?
              Jonas Tautra
              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

              Comment


              • #37
                Akkurat det du nevner der Hifonics, er jeg usikker på. Altså om spolen er separat. Vet ikke om det gjelder komposittkon og vanlig eller om det bare er komposittkon.

                Dette kan jeg fint finne ut av om Even ønsker å recone selv, eller så kan jeg sende det inn til Soundpressure om han ønsker det
                Tidligere importør for Digital Designs,
                overtatt av www.dynaBel.no.

                Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                Comment


                • #38
                  stemmer i alle fall att magnetgapet er trangt med både fordeler og ulemper det måtte medføre.
                  Det viktigste er nok at Henrik hører om det er mulig å få tak i jigg.
                  Mvh
                  J. Holm
                  www.b2audio.com
                  http://facebook.com/b2audio

                  Comment


                  • #39
                    Selvsagt

                    Dette blir uansett skikkelig ordnet opp. Bare opp til Even egentlig
                    Tidligere importør for Digital Designs,
                    overtatt av www.dynaBel.no.

                    Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                    Comment

                    Working...
                    X