Announcement

Collapse
No announcement yet.

Cerwin-Vega! Stroker 18 i hjemmekino?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cerwin-Vega! Stroker 18 i hjemmekino?

    Hei hei folks:-)

    Vet at denne siden gjelder hovedsakelig bilstereo, så om moderator vil flytte tråden en annen plass så blir jeg ikke sint :-) Men prøver allikevel:-)

    Jeg var så heldig å få en CV Stroker 18 i bursdagsgave av en god kamerat her om dagen. Så planen blir å prøve den ut i hjemmekino/hifi sammenheng.
    Er det noen som har erfaring med kasseløsninger til denne utenfor bilen?
    Har fått tak i flere kasseforslag etter noen søk, men andres erfaringer/innspill mottas med stor takk!

    Forslag 1: 153,2liter 2x6" porter 37,5cm lengde = 36hz tuning. Fra Strokers manual.
    Forslag 2: 166,2liter 2x6" porter 73cm!!? lengde = 31hz tuning. Fra Strokers manual.
    Forslag 3: 190,3liter 2x6" porter 41,9cm lange = 35hz tuning. Fra "CV-ekspert".
    Forslag 4: 196,5liter 2x6" porter 59cm lange = 30hz tuning. Fra "CV-ekspert".
    Forslag 5: http://forum.speakerplans.com/cv-str...opic74235.html Kansje en bra løsning? Så dog helt grusom ut syntes jeg :P

    Plass har jeg nok av så kassa blir så stor den trenger å være. Strokeren er en 2x4ohms utgave og skal drives av en Carver PM1400.

    Prøver å legge ut noen bilder under her:





    Så for moro skyld, Stroker 18 vs. Stroker PRO 15:







    Last edited by CV-Gunnar; 24-02-2013, 15:43.
    Cerwin-Vega! Stroker PRO 15
    Hifonics XX-Colossus II
    Kinetik HC2400
    Club 140dB +

  • #2
    De fra manualen er vel beregnet for bilbruk, så de kan du se bort fra. Men den på 196 liter kan fungere bra hjemme

    Comment


    • #3
      Originally posted by cossiemk1 View Post
      De fra manualen er vel beregnet for bilbruk, så de kan du se bort fra. Men den på 196 liter kan fungere bra hjemme
      Ja det er jo sant, tenkte ikke på det
      De burde ha ganske stor kasse for å spille skikkelig har jeg lest, så ja, mulig jeg satser på den 196`litern da
      Men i og med at det er til innebruk, har du noen tips til hvor portene burde plasseres?
      Takker for svar
      Last edited by CV-Gunnar; 24-02-2013, 16:37.
      Cerwin-Vega! Stroker PRO 15
      Hifonics XX-Colossus II
      Kinetik HC2400
      Club 140dB +

      Comment


      • #4
        den fra speakerplans er den optimale til stroker18.
        den er designa av samme personen som designa subben.
        moderatoren på www.cerwin-vega-fans.com har 2 stroker18 i slike kasser å de spiller vist knall.
        hans oppsett på linken der så jeg nå :P
        Cerwin Vega! Pioneer

        Comment


        • #5
          Originally posted by Reimers View Post
          den fra speakerplans er den optimale til stroker18.
          den er designa av samme personen som designa subben.
          moderatoren på www.cerwin-vega-fans.com har 2 stroker18 i slike kasser å de spiller vist knall.
          hans oppsett på linken der så jeg nå :P
          Ja det står i den linken at den skal være meget bra, men waf-faktoren er ikke så høy:P Men uansett så ser ikke Stroker pene ut
          Mye arbeid å lage den kassa også. Lurer liksom på om det er verdt det... Men regner med han har god peiling
          Cerwin-Vega! Stroker PRO 15
          Hifonics XX-Colossus II
          Kinetik HC2400
          Club 140dB +

          Comment


          • #6
            han sier ivertfall att det spiller rått. vem bryr seg om waf da :P hehe
            pen den stroker pro du har der. har sikla mye etter en slik
            Cerwin Vega! Pioneer

            Comment


            • #7
              Originally posted by Reimers View Post
              han sier ivertfall att det spiller rått. vem bryr seg om waf da :P hehe
              pen den stroker pro du har der. har sikla mye etter en slik
              Haha ja sant nok.
              Ja Pro`en er flott, har lenge vurdert å selge den men klarer det liksom ikke:P
              Cerwin-Vega! Stroker PRO 15
              Hifonics XX-Colossus II
              Kinetik HC2400
              Club 140dB +

              Comment


              • #8
                du får si ifra om du noen gang skal da :P så veit du ivertfall av en som er meget interesert
                Cerwin Vega! Pioneer

                Comment


                • #9
                  Ja hvis jeg skal så kan jeg nevne det for deg:P Alt selges jo til rett pris..men... Ikke billig:P
                  Cerwin-Vega! Stroker PRO 15
                  Hifonics XX-Colossus II
                  Kinetik HC2400
                  Club 140dB +

                  Comment


                  • #10
                    hehe. har en 100% ubrukt stroker15 av gode gamle typen liggende som skal inn i bilen etter hvert. men satser på å få fiksa nytt frontsett først
                    Cerwin Vega! Pioneer

                    Comment

                    Working...
                    X