Announcement

Collapse
No announcement yet.

Batteri anbefaling til lav pris ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Batteri anbefaling til lav pris ?

    Er det noen som har erfaring med dette odyssey pc1200 ? http://www.bilstereosenteret.no/products/pc1200

    Er ett slik over bedre enn 2 stk av det minste biltema agm?: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bi...batteri-80700/

    ett anna spm.. ka skal man se etter på batteri at dei skal være bra? odyssey har denne specsn her

    "Dette batteriet innholder 44Ah, kaldstarteffekt på 1200A i 5 sekunder og kortsluttningstrøm på 2600A. Indre motstand er på 4,5mO og det kan gå tomt over 500 ganger C3 til 80% uten å ta skade."

    og biltema har denne på det minste agm batteriet sitt: 70ah cca: 760 i følga katalogen

    er det AH som gjelder eller er det kortslutningstrømmen som gjelder? eller kaldstarteffekt?
    er det kortslutningstrømmen som gjelder når anlegg drar strøm fks?


    Om 1stk odyssey pc1200 er bedre kjøp enn 2stk biltema agm 70ah batteri, så hadde det vell gjort seg med 2stk odyssey pc1200 fremme i motorrommet på sikt.
    Last edited by Terranoise; 05-05-2013, 15:37.

  • #2
    Gå for 2 stk biltema batterier du


    Mvh kim

    Comment


    • #3
      Ok, ser at eg har plass til 2 stk av de mellomstore som har totallengde på 31,4cm ,var ute å målte i sta, men da kjøper eg 2 slike trur eg.

      Comment


      • #4
        Er ikke et dumt valg. De virker ganske bra. Har ikke hørt noe klager på de ennå


        Mvh kim

        Comment


        • #5
          Støtter anbefalingen. Mulig oddesey har mer cca ("burst") pr batteri, men med to stk biltema får du nok mest for ikke å snakke om maange ganger så mye AH (varighet).
          Rett meg om jeg tar feil her
          never enough!

          Comment


          • #6
            Høres jo bra ut det, har bare 1stk den minste typen i bruksbilen, virker bra..men på tomgang dimmer litt lys ved basspådrag med en h/k monoblock på en 10"sub, og 120amp dynamo. men men,tenker eg prøver 2 middelsstore av denne serien. har alltids plass bak til evt meir.

            Comment


            • #7
              Bare å oppgradere "the big three" terranoise. For å unngå blinkingen i lysene. Søk på forumet, så finner du garantert en how-to på dette. Vel verdt tiden det tar, og det er ikke snakk om masse penger engang.
              Sture Vedal

              Comment


              • #8
                Jau, men nå har dynamo orginal kabler også.,knotete å trangt så får se om eg gidder å oppgradere meir på akkurat den bilen. anlegget funker vertfall greit

                Comment

                Working...
                X