Announcement

Collapse
No announcement yet.

lib 1551 d2 spiller lave lyder og stemmer fra sanger!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • lib 1551 d2 spiller lave lyder og stemmer fra sanger!!!

    Hei som tittelen sier så spiller elementet lave toner og stemmer.. har stilt på lpf både på forsterkeren og på spilleren!! Prøvd en lik forsterker som jeg bytta over også uten noe hell.. er den største ADS forsterkeren med 1500wrms i 1ohm.. noen som har peiling ? Signal kabelen står riktig takker for svar!!

  • #2
    Hva slags spiller har du, og hvilke av linjeutgangene har du brukt?
    VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
    DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
    http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

    Comment


    • #3
      Originally posted by kalosturbo View Post
      Hva slags spiller har du, og hvilke av linjeutgangene har du brukt?

      Har en litt eldre alpine spiller med 3x rca. Den står i subwoofer utgangen. Har også prøvd med en Alpine cde177bt spiller uten hell...

      Comment


      • #4
        Ok. Og du har selvsagt stilt LPF så lavt som mulig? Hvilken a/d/s/-forsterker bruker du?
        VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
        DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
        http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

        Comment


        • #5
          Originally posted by kalosturbo View Post
          Ok. Og du har selvsagt stilt LPF så lavt som mulig? Hvilken a/d/s/-forsterker bruker du?
          Mener den heter ads 1500DE. Har prøvd så lavt som mulig på forsterkeren ja..

          Comment


          • #6
            Om du har koblet signalkabelen til spillerens sub-utgang, og du har satt LPF på 50 Hz, og du har skrudd LPF på minimum på forsterkeren, så skal det ikke være mulig å høre stemmer fra subben. Selvsagt er man jo litt avhengig av hvor bratt delingen er, men uansett pleier ikke stemmer gå dypere enn 90-100 Hz ved vanlig liste-pop.
            Er du heeelt sikker på at alle de tre overnevnte kriteriene er oppfylt?
            VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
            DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
            http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

            Comment


            • #7
              Jeg er 100% sikker ja ja det gir absolutt ingen mening... kanke Være adsen altså? Har prøvd med en ann lik forsterker som jeg hadde liggans. . Samma greie

              Comment


              • #8
                2 spillere og 2 forsterkere gir samme resultat. Statistikken tilsier desverre at det neppe er utstyret det er noe feil med...
                VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
                DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
                http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

                Comment


                • #9
                  Originally posted by kalosturbo View Post
                  2 spillere og 2 forsterkere gir samme resultat. Statistikken tilsier desverre at det neppe er utstyret det er noe feil med...
                  Kan godt ta bilde av alt altså. Lpf har jeg prøvd fra 80 ned til 40 som er minst. Signalkabel står i subwoofer linjen på spilleren inn i R inngangen på forsterkeren. Lpf er minst 80hz på den eldre alpine spilleren. Men den nye jeg prøvde kunne jeg skru langt ned. Hva jeg har gjort galt kan jeg rett å slett ikke forstå. Men noe må det være da..

                  Comment


                  • #10
                    Kan det være noe feil produksjoner? ingen som har flere forslag?

                    Comment


                    • #11
                      Er ikke en knapp eller noe slikt for å skru low pass over til high pass eller noe slikt på den forsterkeren?
                      [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                      Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Defus View Post
                        Er ikke en knapp eller noe slikt for å skru low pass over til high pass eller noe slikt på den forsterkeren?
                        Ikke som jeg kan finne iallfall den spiller ganske brutal bass asså. Kan bare høre lyden om jeg tar øret helt inntil og fader vekk fronthøytalerne (har ikke høytalere bak for øyeblikket)
                        Last edited by andreas12345; 07-02-2014, 16:07.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by andreas12345 View Post
                          Kan bare høre lyden om jeg tar øret helt inntil og fader vekk fronthøytalerne (har ikke høytalere bak for øyeblikket)
                          Hva er problemet egentlig?
                          Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Jørgen View Post
                            Hva er problemet egentlig?
                            At jeg kan legge øret inntil elementet og høre sangen som spilles... men den spiller masse bass også derfor jeg ikke merket det med ei gang. Merket det når jeg skulle montere noen høytalere. Noen ide??

                            Comment


                            • #15
                              Fant ut av det.. måtte stille opp subwoofer slope på spilleren!!

                              Syns det var merkelig men
                              Last edited by andreas12345; 08-02-2014, 23:24.

                              Comment

                              Working...
                              X