Announcement

Collapse
No announcement yet.

"kortslutning"/ Knitrelyd når tenning skrus av?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • "kortslutning"/ Knitrelyd når tenning skrus av?

    Hver gang jeg skrur av tenningen i bilen (spilleren går av) så kommer det et ca 0,5sec langt "sprak" eller knitrelyd, som en kortslutning. vanskelig å høre om tenning er på og skrus av UTEN at bilen sviver, men hver gang bilen sviver og den slås av så er det veldig tydelig.

    Noen forslag på feilsøking?
    Første jeg tenkte på var dårlig jord men den var rimelig god, og jeg forbedret den i tilegg uten at det ble noen endring. Kan det være evt jording til spilleren? er en 24 år gammel Volvo 240 og spilleren går jo på original nettet så...?

  • #2
    Pioneer-spiller du har eller?
    VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
    DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
    http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

    Comment


    • #3
      Stemmer, ca 2 år gammel.

      Har vært brukt i 2 andre biler før uten problemer.

      Comment


      • #4
        Det som kan skje med Pioneer-spillere er at det sitter en sikring i forbindelse med linjeutgangene på spilleren. Denne kan ryke om man kobler ting litt feil, eller at man kobler ting i feil rekkefølge etc. Da vil det kunne oppstå knitre/sprake-lyder, samt dynamosus, fra høyttalere og blupping/ukontrollerte dunk fra subwoofer.
        Om det er første gangen dette skjer med en spiller, har Pioneer latt en slik reparasjon på "good will", altså kostnadsfritt under garantitiden (usikker på om det gjelder under hele reklamasjonstiden), men vær nøye med å lese kommentarer og retningslinjer for kobling etc, slik at det ikke skjer igjen. Da koster det nemlig fort noen kroner.
        VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
        DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
        http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

        Comment


        • #5
          Originally posted by kalosturbo View Post
          Det som kan skje med Pioneer-spillere er at det sitter en sikring i forbindelse med linjeutgangene på spilleren. Denne kan ryke om man kobler ting litt feil, eller at man kobler ting i feil rekkefølge etc. Da vil det kunne oppstå knitre/sprake-lyder, samt dynamosus, fra høyttalere og blupping/ukontrollerte dunk fra subwoofer.
          Om det er første gangen dette skjer med en spiller, har Pioneer latt en slik reparasjon på "good will", altså kostnadsfritt under garantitiden (usikker på om det gjelder under hele reklamasjonstiden), men vær nøye med å lese kommentarer og retningslinjer for kobling etc, slik at det ikke skjer igjen. Da koster det nemlig fort noen kroner.
          Takker for svar. "reparere på reklamasjon"? er det ikke bare en av de sikringene bak isåfall? anlegget fungerer som det skal ellers så litt rart hvis den er gåen da?

          Comment


          • #6
            Originally posted by Etern1ty View Post
            Takker for svar. "reparere på reklamasjon"? er det ikke bare en av de sikringene bak isåfall? anlegget fungerer som det skal ellers så litt rart hvis den er gåen da?
            Dette er en "sikring" som titter på printkortet inni spilleren, det er ikke bare bare å bytte som en vanlig sikkring , den må loddes ut og inn. Denne sitter på godsbanen inni spilleren som blant annet går til gods på signal utgangene, og vips så får man slik støy, dette skjer fordi man kobler bilstereoen med strøm tilkoblet blant annet.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Nils View Post
              Dette er en "sikring" som titter på printkortet inni spilleren, det er ikke bare bare å bytte som en vanlig sikkring , den må loddes ut og inn. Denne sitter på godsbanen inni spilleren som blant annet går til gods på signal utgangene, og vips så får man slik støy, dette skjer fordi man kobler bilstereoen med strøm tilkoblet blant annet.
              Er en slik sikring lett /billig å få tak i? jeg dreit på draget da jeg trodde det var dårlig kontakt til inngangene på forsterkeren da høyttaler kabelen hadde løsnet..
              ?

              Comment


              • #8
                Originally posted by Question mark View Post
                Er en slik sikring lett /billig å få tak i? jeg dreit på draget da jeg trodde det var dårlig kontakt til inngangene på forsterkeren da høyttaler kabelen hadde løsnet..
                Det veit jeg desverre ikke, har ikke fiklet og mysa så veldig på dette sikkert noen andre her som kan komme med noe mere matnyttig svar til spørsmålet ditt

                Comment

                Working...
                X