Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nytt batteri til bilen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nytt batteri til bilen

    Jeg må ha nytt batteri til bilen min da det som står i er så godt som ødelagt.
    Hva slags batteri er å anbefale? Er altså snakk om nytt hovedbatteri i bilen, ikke ett eget til anlegget.
    Bilen er en bmw 523 97modell å batteriet som står i nå er på 85-90ah.

    Har nå montert et 80ah AGM batteri fra biltema, problemet er det at ver gang jeg starter/skrur av bilen så kommer det en høy poppe lyd i subben min. Noen som vet hva problemet kan vere?
    Last edited by OohYeah; 08-10-2013, 19:35.

  • #2
    Kjøp et av biltema sine AGM batterier Billig og fungerer meget bra!

    Comment


    • #3
      Biltema agm er å anbefale

      Mvh kim

      Comment


      • #4
        Da skal du ha det største av dem hvis du har stasjonsvogn iallefall..
        ?

        Comment


        • #5
          Jeg har sedan, skal jeg ha det på 80ah da?

          Comment


          • #6
            Kjøp så stort du har plass til. Målene finner du på biltema sine nettsider.
            Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

            Comment


            • #7
              Må ut me basskassen for å komme til så et svar hadde vært fint

              Comment


              • #8
                En kjapp telefon til BMW vil gi deg svaret du trenger
                Mvh Tony
                - The only road to take is perfection itself

                Comment


                • #9
                  Hvis du hadde gått inn på biltema sine nettsider som jeg nevnte tidligere vil du finne oversikt over hvilke biler batteriene passer i.
                  Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

                  Comment


                  • #10
                    Siden du uansett må ut med basskassen for å bytte batteri, hvorfor ikke bare sjekke hva du faktisk har plass til, enn å gamble på at et svar du får på et forum stemmer 100%?

                    At noen anbefaler Biltema sine AGM batteri. og så stort du har plass til er faktisk et gjennomtenkt svar. Litt dumt å si at "kjøp batteri X eller Y" og så er det 1cm for bredt/høgt til akkurat din bil. Litt egeninnsats må (desverre?) påregnes av og til..
                    [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Jørgen View Post
                      Hvis du hadde gått inn på biltema sine nettsider som jeg nevnte tidligere vil du finne oversikt over hvilke biler batteriene passer i.
                      Biltema har en oversikt ja, men på Audien min hadde jeg plass til mye større batteri enn det biltema sa

                      Comment


                      • #12
                        Er jo ikke verre enn å måle litt. Målene fra biltema har du jo tilgang til.
                        Hvis det absolutt skulle være ett problem med målene kan det jo være Google har noen svar.

                        Du har plass til hva du har lyst til å ha plass til egentlig.
                        Jeg bygget bare om fronten for å lage til ny ramme som kunne støtte større batteri.

                        Comment


                        • #13
                          Etter det jeg kan huske, så var det vel 80a agm jeg satt på ønskelisten.
                          Det var vel 31,4cm og 90a var 35,1cm.
                          Begge er 17,4brede, og 19 høye
                          Kassa mi står selvsagt også i veien, å veier ett tonn, så tar ikke den ut å måler igjen før jeg selv skal bytte. (Får ikke bretta ned lomma i det heletatt)

                          Får du lagt ned lomma, så har du måla på batt hvertfall.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Mrtical View Post
                            Etter det jeg kan huske, så var det vel 80a agm jeg satt på ønskelisten.
                            Det var vel 31,4cm og 90a var 35,1cm.
                            Begge er 17,4brede, og 19 høye
                            Kassa mi står selvsagt også i veien, å veier ett tonn, så tar ikke den ut å måler igjen før jeg selv skal bytte. (Får ikke bretta ned lomma i det heletatt)

                            Får du lagt ned lomma, så har du måla på batt hvertfall.
                            80ah batteriet hadde akkurat samme mål som de gamle
                            Siden du også har e39 me latterlig tung kasse regner jeg med du skjønner hvorfor jeg spør her. Er ett helvettes styr å få ut kassen for å måle, så derfor håpte jeg noen hadde målene tilgjengelig

                            Men nå etter jeg hadde i nye batteriet så kommer det ett høyt popp når jeg skrur av tenningen. Syns jeg hørte noen små mens jeg kjørte også, noen som vet hva dette kan komme av?

                            Comment

                            Working...
                            X