Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problem med Soundstream TRA1400.2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problem med Soundstream TRA1400.2

    Hei!
    Fikk en Soundstream tra 1400.2 i dag, kobla strøm på den, viftene starta men protect lampa lyste.
    Nå har ikke jeg så mye peiling på elektronikk, men skrudde den opp å kikka inni, og så ingenting galt, ikke noe var svidd, ingen gåene kondensatorer, så ikke noen dårlige kontakter.
    Har også sjekka sikringene, begge to er hele.
    Han jeg fikk den av sa den funka fint sist han brukte den, men har lagt en stund nå.

    Er det noe håp for den, eller er det bare å kaste?

    En siste ting, er to forskjellige sikringer på den, ene er på 40A andre er på 80A, kan det ha noe å si?
    Volvo S60
    Pioneer - Kicker - Focus

  • #2
    Skal du kaste den henter jeg gjerne vil tro en kortslutning i utgangstrinnet, går den i protest uten tilkoblet "last"?

    Comment


    • #3
      Den går i protect uansett, både med høyttalere og signal kobla til, og med bare strøm, jord og remote...
      Volvo S60
      Pioneer - Kicker - Focus

      Comment


      • #4
        Hvor i bilen har du hentet jordinga? gjort alle nødvendige tiltak som pusse bort lakk etc?
        Når du kikket inni forsterkeren, var det antydninger til fuktskader inne i den?
        VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
        DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
        http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

        Comment


        • #5
          Har batteri i bagasjerommet, så er jordet rett i det. Brukte kabler fra en annen forsterker, som fungerte både før og etter jeg prøvde Soundstreamen..
          For meg så alt bra ut inni, men nå har jeg som sagt ikke så veldig peiling på elektronikk da..
          Volvo S60
          Pioneer - Kicker - Focus

          Comment

          Working...
          X