Announcement

Collapse
No announcement yet.

kjøpe anlegg på Ebay

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kjøpe anlegg på Ebay

    heisann!

    har veldig lyst å handle meg nytt anlegg på ebay! men hvor trygt er det å handle der ifra?

    det jeg har tenkt å kjøpe er 6 stk kicker L7 12" og 3 stk rockford T25001bd !

    håper noen har erfaring med å handle derifra, og kan hjelpe meg hehe
    bilstereo pensjonist!

    golf 3 med 2x 18" btl i vegg og AB VFL1100.1 - 153,7 db!

  • #2
    Jeg har handlet derifra i noen år og aldri hatt noe problem
    Ikke handlet å mye stereo fra Ebay, men av det jeg har handlet så har det gått knirkefritt.
    se på feedbacken den du vil handle av har og sjekk selgeren litt?
    Har du gjort det og du føler deg trygg på det så ser jeg ingen grunn til at det ikke skal gå bra. Ebay har ganske bra sikkerhet mot svindlere uanett
    Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

    Comment


    • #3
      Har handlet ganske mye på ebay .. har aldri blitt svindlet... Men bare å passe på at selgeren har bra "feedback".. Også må du holde deg unna merker du ikke har hørt om, virker veldig bra, men så er det som oftes bare jalla :P

      Comment


      • #4
        Kicker L7 har jeg sett noen har veldig gode priser på her til lands. Omtrent samme pris som fra eBay. Og det lønner seg ikke med kvanta fra eBay, de fleste tar samme fraktpris pr. gjenstand uavhengig av antall (i allefall når det gjelder tung, dyr bilstereo), så du bør gjøre litt research før du kjøper. Eks. S10L7 var på tilbud hos Megabillig til 1150,- eller noe sånt, og kostet mer inkl. frakt og mva fra USA. Det skal angivelig være mulig å få kjøpt stereo via han som drev/driver Megabillig enda, Tryland(?).

        Forsterkerne tipper jeg du vil tjene mye på å importere selv. MEN. Det blir fort 24-25.000,- for tre T25001BD, inkl. frakt og mva. Hadde du trengt én, så er det liksom greit, men når du skal ha tre, kan det lønne seg å sjekke tilbud her til lands. Og mulige alternativer, ikke minst...

        Personlig hadde jeg kanskje vurdert 4 stk 15", eller å kjøre tre elementer pr. forsterker, og bare én eller to større forsterkere av annet fabrikat, f.eks. denne.. To sånne blir 18.000,-, og gir mer effekt enn 24.000,- med RF-forsterkere, og du slipper som en bonus unna med bedre plass og mindre kablingsjobb. Norsk reklamasjonsrett også. Vinn-vinn.

        Avhengig av kassestørrelse, så trenger ikke L7-elementene all verdens effekt for å flytte på seg. Jeg har førstehånds erfaring med dem, og det er greie elementer til USA-prisen, men det finnes jo mye annet spennende også da. Spesielt i 12"-størrelsen.

        Comment


        • #5
          Bassoflove har kjøpt 3x 2500bd (en bdCP) fra ebay, og han har fått alt.
          Prisen var halv pris av norsk pris. Så det lønner seg.

          Hvilken selger han kjøpte av, må du nesten høre med han om.
          Runar E. Olsen ~ Moderator
          Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
          http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

          Comment


          • #6
            får nå se på forsterker valget har kanskje fått tak i en GZ gzpa1.10000spl

            men blir nokk kicker subbere, har hatt 2 15" før og var fornøyd med de fikk en pris på 6stk kicker l7 12" til 1970 dollar inkludert frakt er vell ikke så ille? han hadde 98,9 % god feedback
            bilstereo pensjonist!

            golf 3 med 2x 18" btl i vegg og AB VFL1100.1 - 153,7 db!

            Comment


            • #7
              Originally posted by rfboy View Post
              får nå se på forsterker valget har kanskje fått tak i en GZ gzpa1.10000spl
              Da håper jeg at du har nok strøm samtidig med at du får den til den rette prisen.

              Ellers kjenner jeg en som har en M12 til salgs hvis det skulle være noe.
              Mvh
              J. Holm
              www.b2audio.com
              http://facebook.com/b2audio

              Comment


              • #8
                Tørr jeg spørre, skal du pensjonere FI'ene?
                Runar E. Olsen ~ Moderator
                Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                Comment


                • #9
                  Det som er litt av kluet når en selger ikke har 100% feedback er og prøve og finne ut HVA som gikk galt den gangen selger ikke fikk 100% score! Noen ganger kan det bare være en filleting, mens andre ganger en såpass seriøs sak at man kanskje ikke får så lyst til og handle fra den selgeren, selvom det kun var et engangstilfelle.
                  VW Corrado - Prosjekt bil
                  Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                  It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                  I´m BANKRUPT - A G60 owner

                  Comment


                  • #10
                    Ikke hele tiden alle gir full pott heller, kan være pga de vil tulle.
                    Runar E. Olsen ~ Moderator
                    Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                    http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by GENEXXA View Post
                      Bassoflove har kjøpt 3x 2500bd (en bdCP) fra ebay, og han har fått alt.
                      Prisen var halv pris av norsk pris. Så det lønner seg.

                      Hvilken selger han kjøpte av, må du nesten høre med han om.
                      måtte han betale moms da eller slapp han dette?

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Noobdelux View Post
                        måtte han betale moms da eller slapp han dette?
                        Etter mellom 2-5 uker fikk jeg brev fra UPS om å betale noen kroner. Men uansett var dette "smuler" og allikevel kommer jeg GODT under halvparten av Veil. pris i Norge.

                        Må legge til at aktuelle selger skrev ned verdien på produktet en god del....
                        No Windows-crap,just Mac Power

                        Comment


                        • #13
                          Bare pass på at de ikke bruker Schenker...
                          [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                          Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                          Comment


                          • #14
                            bruk som nevnt før, www.jetcarrier.com, veldig billig båtfrakt og ikke værst pris på flyfrakt heller.

                            Jeg hadde heller gått for en av disse istedenfor RFene:
                            2 x http://www.soundsolutionsaudio.com/s...252d3500D.html
                            eller
                            1 x http://www.soundsolutionsaudio.com/s...52d-1-Ohm.html
                            Mvh. Damir

                            Comment

                            Working...
                            X