Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer deh-80prs bippelyd etc

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pioneer deh-80prs bippelyd etc

    Akkurat satt inn en sånn spiller i bilen, og det er en ting jeg gjør umiddelbart når jeg setter inn en spiller: fjerner den forbanna bippe-lyden.. Klarer ikke få den bort, er det mulig?
    Irriterer meg grønn! Vurderer å ta den ut igjen.....

    Vil heller ikke ha farget bakgrunn, vil ha røde knapper og rød skrift, ikke alt rødt, er det mulig? Har fått skrudd av alt discojall i bakgrunnen, men fortsatt er det rød bakgrunnsbelysning.

    Ser forøvrig ingen forskjell på red, oranged og amber, stemmer det?

    Ikke fått koblet opp lyden enda, så blir forhåpentligvis en liten anelse fornøyd da, men til nå, funksjonsmessig: fail!

  • #2
    Hva med og lese Instruksjonsboken\Manual som følger med spilleren..?

    Her fks: http://www.pioneerelectronics.com/St...nual020712.pdf

    Comment


    • #3
      Har ikke funnet noe av det jeg spør om i instr boken, etter tre forsøk med å lese igjennom, derfor jeg spør

      Comment


      • #4
        Vel, det står i manualen... Sjekk igjen.
        Mvh Tony
        - The only road to take is perfection itself

        Comment


        • #5
          Ok? Ser man kan bytte farge, men ikke hvordan man kan dimme bort bakgrunnsfargen, har prøvd Max og min kontrast, men gjør svært liten forskjell. Ser man kan skru av varsling for at frontpanel sitter på, men ikke noe om pipelyden når man trykker på en knapp. Det jeg har funnet andre steder er at man må skru opp spilleren og ta bort høyttaleren, det står vel ikke det i manualen? Har dog ikke lest gjennom alle språk, så om du vet er det fint om du kan fortelle det, for finner det ikke! Eventuelt referer til sidetall så skal jeg finne frem lupa

          Comment


          • #6
            Originally posted by Silverboy View Post
            Ok? Ser man kan bytte farge, men ikke hvordan man kan dimme bort bakgrunnsfargen, har prøvd Max og min kontrast, men gjør svært liten forskjell. Ser man kan skru av varsling for at frontpanel sitter på, men ikke noe om pipelyden når man trykker på en knapp. Det jeg har funnet andre steder er at man må skru opp spilleren og ta bort høyttaleren, det står vel ikke det i manualen? Har dog ikke lest gjennom alle språk, så om du vet er det fint om du kan fortelle det, for finner det ikke! Eventuelt referer til sidetall så skal jeg finne frem lupa
            Bakgrunnsfargen går ikke ann å ta vekk... Men jeg også mener bestemt på at det IKKE står noe i manualen ang lyden... Har letet meg grønn på min DEH-8500BT. Har blitt vandt til lyden nå så tenker ikke over den...
            Gladen XL 250c2 - Mosconi AS 200.4 - LIB 8081 - Audison Bit Ten D - Audison Voce 3 veis

            Comment


            • #7
              Det virker sånn. Med rød / amber belysning er det nesten håpløst å se hva som står da spilleren står relativt lavt, og da blir det alt for mye rød bakgrunn. Bøyer jeg meg ned, bakover og mot midten så blir det bedre (er jo rett forfra de er avbildet).
              Satt over på WHITE (yeah right...) på display nå og det hjalp litt. Heldigvis piper det ikke når man endrer volum.
              Dumt å skru opp en spiller med garanti føler jeg

              Comment


              • #8
                Har du prøvd å holde inne volumknappen i noen sekunder mens spilleren er av? Skal være en skjult meny der du kan justere diverse settings som demo mode osv, kanskje du finner noe der.

                Comment


                • #9
                  Har prøvd det også, men ingen ting å finne der heller.

                  Comment


                  • #10
                    Hold inn src inn lenge, må være avslått først

                    Comment


                    • #11
                      Hva skal skje da? Prøvde først å slå av med Src for så å holde Src leeeeeeeenge inne, ingenting skjedde. Skrudde av tenning, trykket og holdt Src inne mens jeg skrudde på tenningen igjen og holdt lenge, ingenting skjedde da heller

                      Comment


                      • #12
                        Fant du ut av problemene dine??

                        Jeg har selv satt inn denne spillern i bilen og opplever den som noe anerledes enn min Deh-8500bt som står i en annen bil.

                        Mitt problem er at jeg ikke kommer inn i menyen på normalt vis, må holde volum knappen inne konstant for og kunne se menyen.
                        Skal jeg justere noe må jeg holde ned søke knappen mens jeg slipper volumknappen kort for så og holde den inne igjen.

                        Skal vel ikke være sånn....?!

                        Har også prøvd og betjene spilleren med fjernkontroll uten at det virker, må den aktiveres i spilleren først?


                        PS! Komentarer som les bruksanvisningen kan dere holde for dere selv. Har prøvd og finne ut av det...
                        Last edited by Tommy str; 07-12-2014, 16:49.

                        Comment


                        • #13
                          Prøvd å resette spilleren på noe vis? Vet ikke om det går an på akkurat den, men kan være verdt et forsøk. Virket ikke helt normalt
                          Mvh Tony
                          - The only road to take is perfection itself

                          Comment


                          • #14
                            Kom frem til at jeg burde/skulle trykt inn resett før første oppstart.
                            Gjorde det og fikk tatt grunn oppsett som språk, tid/dato osv.
                            Men når jeg da går ut av den menyen og slår av spilleren for og komme inn i hoved menyen for og sette opp resten av innstillingene virker ikke dette som normalt....

                            Comment


                            • #15
                              Jaja fant nå ut av mitt eget problem i dag.
                              Tok ut spilleren og plugget kun til medfølgende kabelmatrise.
                              Da funka det som det skulle.
                              Tenkte litt over hva som hadde vært koblet hvor og kom frem til at mic for autojustering av lyd ble plugga inn bak under mic kontakten. Skal vel være rattkontroller som skal være plugget inn der vis jeg ikke tar feil....

                              Så nå er spilleren dyttet på plass med alt av kabling tilkoblet og virker som den skal...

                              Comment

                              Working...
                              X