Announcement

Collapse
No announcement yet.

Biltema smartlader 25A

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Biltema smartlader 25A

    http://www.biltema.no/no/Bil---MC/El...-A125-A-37736/
    Har hatt denne i 2 mnd nå og må si meg meget godt fornøyd med denne. Ingen merkbar forskjell på denne og Cetek Multi XS 25000
    Biltema sin er billig og god. 1100,- er jo ingenting for denne laderen.
    Denne laderen har alt.
    Har kun brukt den på AGM batterier og til det formålet er den super.
    Alle funksjoner fungerer som de skal.

    Tekniske spesifikasjoner

    Inngangsspenning: 230 V ~ 50 Hz
    Merkestrøm: 2,4 A
    Maks. ladestrøm: 12 V 25 A ±10 % - 24 V 12,5 A ±10 %
    Type batterier: 12 V/24 V blybatterier GEL, WET og AGM
    Ladekapasitet: 12 V 75–500 Ah - 24 V 45–250 Ah
    Beskyttelsesgrad: IP20
    Mål (BxDxH) 390x200x85 mm
    Vekt: 2 kg

    De forskjellige symbolenes betydning:

    MODE: Bruk denne knappen for å velge lademodus.
    12V/24V: Bruk denne knappen for å velge ladespenning mellom 12 V og 24 V.
    Display: Bruk denne knappen for å velge hva som skal vises i displayet.
    Utropstegn: Denne lampen lyser ved kortslutning, polvending eller om batteriet er defekt.
    Led displayet: LED-display som viser ladespenning, ladestrøm eller batteriets lading i prosent.
    Bil: Lademodus 14,4 V / 25 A eller 28,8 V / 12,5 A Lademodus som brukes i normale tilfeller når batterier kobles inn på laderen.
    Fastnøkkel: Batteriet rekondisjoneres. Laderen går automatisk inn i denne innstillingen om batteriets spenning er under 10,5 V, eller om batteriet ikke mottar lading. Batteriet lades da med pulser opp til 16 V. Om batteriet ikke har begynt å motta lading etter 2 timer, lyser feillampen (utropstegn). Batteriet anses da for å være defekt.
    Snøstjernen: Lademodus 14,7 V / 25A eller 29,4 V / 12,5 A. Velg denne modusen for å lade batterier ved temperaturer under 5 °C. Den kan også brukes for lading av AGM-batterier. Lademodusen bør ikke brukes ved temperaturer over 5 °C.
    Siste symbolet: Strømforsyningsmodus 13,5 V 25 A. Velg denne modusen for å bruke laderen som strømforsyning. Laderen gir da 13,5 V 25 A. Koble først laderens kabler til det du vil drive. Se til at kablene kobles med riktig polaritet. Koble så kablene til laderens uttak.
    Last edited by Heen Audio; 05-12-2012, 02:33.
    Mvh
    Ole Heen

    Link til kjøp og salg feedback tråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=15926

  • #2
    100% enig i denne beslutingen. Kanon lader for kun 1100,- LØP OG KJØP

    Comment


    • #3
      samme her. kjøpte den til en lift på jobben. kjører 24V med den. kan se spenningen ut fra laderen, strømmen og hvor mange prosent færdiglada batteriet(ene) er billig å bra
      MVH, Øivind Sandvik
      sigpic
      www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
      www.sandviksbassogbongel.com

      Comment


      • #4
        Takker for info alle sammen. Da skal jeg gå til innkjøp av denne
        Pioneer DEX-P99RS - Gladen SQL 165 Dual - Mosconi Gladen Zero 3 - SPL Dynamics SPL-460D - SPL Dynamics D-10S

        Comment


        • #5
          Hvordan takler disse å bli brukt ute i kulda? Jeg tenker generelt på batteriladere som denne, Cetek og Power-Master etc.
          ?

          Comment


          • #6
            Funker fint i kulda Bruker den nå i dag og nå er det minus 13.
            Mvh
            Ole Heen

            Link til kjøp og salg feedback tråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=15926

            Comment


            • #7
              tror jeg går for en sånn jeg å da
              FI SP4
              LIB
              Hagalien's projekt: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=18182
              DD4LIFE

              Comment


              • #8
                Godt valg, du blir garantert ikke skuffet
                Mvh
                Ole Heen

                Link til kjøp og salg feedback tråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=15926

                Comment


                • #9
                  Da blir det smartlader fra Biltema i julegave til meg selv i år
                  Pioneer - McIntosh - Brax - StP - XS Power - LIB

                  Comment


                  • #10
                    Dette er rett og slett en fantastisk bra lader
                    Audi A6 Helix: Pioneer DEX-P99RS - 3 stk Helix P200 Precision - Helix RS6.3 Competition - Helix SPXL 1000 - Helix SPXL 12"
                    Audi S6 Brax: Pioneer DEX-P99RS - Brax Matrix PP 6.5" - Brax Matrix X4 - Brax X2000.2 - 2 stk Brax Matrix 10.1

                    Comment


                    • #11
                      Kan man velge vanlig lading eller strømforsyningsmodus?
                      Hva ligger volten på ved strømforsyningsmodus/25A ut? Kan den justeres?
                      Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                      [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                      Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                      Comment


                      • #12
                        Man kan velge vanlig ladning eller strømforsyningsmodus på laderen ja. Den ligger på 13.5 V i strømforsyningsmodus og kan ikke justeres manuelt.
                        Mvh
                        Ole Heen

                        Link til kjøp og salg feedback tråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=15926

                        Comment


                        • #13
                          Tror jeg skal være nisse til meg selv i år, siden den andre nissen (sannsynligvis) har kontakter hos sheriffen...
                          Mathias.... Soundman is alive
                          Acting normal for some time, but it was so booooring, i went back to be myself.
                          Gammel 124-drosje,Clarion ADCS-1, McIntosh amp(s), JBL GTi 408 og 600, og 2 GTi 1200. Loud & clear

                          Comment


                          • #14
                            Samme her, blir en av disse i julegave til meg selv i år
                            Mvh
                            Glenn

                            Comment


                            • #15
                              Hmmm, denne så ikke galen ut. Må en tur på tema i morra
                              1 stk Rockford Fosgate T15KW - 2 stk Alpine PDX-4.150 - 2 stk Earthquake Holees 15 - 2 par Alpine SPX-17PRO - Pioneer DEX P99RS - 4 stk 350A Excessive Amperage - 12 stk Ritar RA12-200D

                              Comment

                              Working...
                              X