Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uren bass HJELP!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Uren bass HJELP!

    har montert en ground zero hydrogen 12" og en ground zero hydrogen monoblikk. kondensator osv, skikkelige kabler.

    plages med innstillingene da alle forsøk har gitt "uren bass" får slagene men gjerne litt "vibrasjon" eller annen uønsket bass på kjøpet, har prøvd å stille i alle himmelretninger på forsterkeren for å få vekk uønskede frekvenser men får fortsatt det jeg synes å virke som at suben også spiller ulyd, på radioen er det værst (dab) i duringa slipper liksom igjennom. hva gjør jeg?

    får ikke vekk støyen selv om jeg stiller så nesten ingen signaler går gjennom. boost er av. og loud på spiller er av., egen subutgang på spiller.

    får bra trykk på noen sanger via usb. (ac/dc)

    er ikke dynamostøy og kabler ligger isolert fra hverandre.

  • #2
    Hvordan ser kassen din ut?
    Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

    Comment


    • #3
      original ground zero med sideport.

      Comment


      • #4
        Forsterkeren/subutgangen på spilleren er da selvsagt innstilt med LPF?
        VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
        DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
        http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

        Comment


        • #5
          ja lpf stenger for alt over 80hrz


          får ikke den harde rene bassen men mer en buldring om du skjønner? mens enkelte sanger kan det være noenlunde greit men den spiller langt fra hvor hardt den KAN slå.

          Comment


          • #6
            ble stille her..

            Comment


            • #7
              Prøvd å sette filteret lavere? Har du noe opptak av denne støyen? Skjer det ved både lavt og høyt volum?
              Mvh Tony
              - The only road to take is perfection itself

              Comment


              • #8
                Hvor sitter jordingen til forsterkeren? Er det en Pioneer-spiller du bruker?
                VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
                DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
                http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Skinhawk View Post
                  ja lpf stenger for alt over 80hrz


                  får ikke den harde rene bassen men mer en buldring om du skjønner? mens enkelte sanger kan det være noenlunde greit men den spiller langt fra hvor hardt den KAN slå.
                  Prøv med sinustoner og / eller enkelt beats laget med tonegenerator, se om du kan beskrive problemet litt mer presist. Blir litt vanskelig å beskrive ut ifra sanger, særlig hvis ikke alle er kjent med sangene du snakker om. Ref. ac/dc i innlegget ditt.
                  Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

                  Comment


                  • #10
                    ja har stilt filtre i hytt å pine, prøvd rene mp3filer rett fra pc også.

                    er en sonyspiller, splitter ny, prøvde med en annen med samme resultat så er ikke spilleren.

                    tonegenerator? hvor laster jeg ned det eller har du noen filer?

                    skal jeg beskrive det presist så er ikke basslagene rene å kraftige men heller litt slappe og drar ut litt istedet for et rent slag som medfører at kjappe slag medfølges av en bakgrunnsdur..

                    siden signalkabelen ligger isolert er jeg bra sikker på at det ikke er denne.

                    skjønner ingenting jeg, har aldri vært plaget med tidligere anlegg uten å raskt finne feilen.. dette er et mysterium, hadde en pioneer pump liggende som jeg bruker til feilsøking i slike tilfeller for å utelukke forsterker og element, men samme greia der. vil liksom ikke levere maks heller.. og strøm er det rikelig av.

                    (setter stor pris på at dere gidder å hjelpe )

                    Comment


                    • #11
                      Lurer fortsatt på om jordingen kan være synderen. Hvor er jordingskabelen festet? Er lakk osv på dette stedet fjernwt osv?

                      Par andre ting som kan bety noe, er f.eks. loudness på? Skru av alt av boost, loud, og annet tull og heller sett eq'en helt flat, sørg for at LPF står på (kanskje prøve på 50hz) og justere gain på forsterker etter boka, og ned med alt som heter bassboost..
                      VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
                      DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
                      http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

                      Comment


                      • #12
                        Prøv med andre signalkabler også, kan jo være at den er ødelagt på et vis (at den har kommet i klem en plass/fått seg en knekk under trekking/ blitt dratt litt fort hardt i under trekking/ødelagt fra fabrikk). Bare å dra en kabel rett gjennom kupeen på bilen, trenger ikke å bytte ut den du har, før du har prøvd en ny.

                        Men mest sannsynlig vil jeg tro, som kalosturbo nevner, at det er en eller annen innstilling på spilleren. Finnes mange rare "features" på nye spillere, som de fleste av oss aldri har bruk for.
                        Mvh.
                        Roy
                        Mob: 40 30 99 06

                        Comment


                        • #13
                          ja jordingspunktet er slipt til stålet og loddet til karosseriet. ekstra kabler i motorrom (big3)

                          støyen er på alle volumnivåer, eq er off og alt av dm+ og bassbost er av men fortsatt tull..

                          Comment


                          • #14
                            Bra at du har utført koblingene bra, men hvor er jordingspunktet? "karosseriet" kan være ganske mange forskjellige steder i en bil..
                            VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
                            DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
                            http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by kalosturbo View Post
                              Bra at du har utført koblingene bra, men hvor er jordingspunktet? "karosseriet" kan være ganske mange forskjellige steder i en bil..
                              ved sikkerhetsbeltefestet på passasjersiden, er en 2000 mod nissan navara så er ikke lange veien til batt.

                              Comment

                              Working...
                              X