Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gnister fra forsterkeren, smell i frontsett.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gnister fra forsterkeren, smell i frontsett.

    Kjøpt nytt frontsett til bilen, og dreiv å tukla litt med forskjellige instilllinger på forsterkeren for å optimalisere lyden. Skulle sette på highpass filter, og da tror jeg bryteren satt seg i "midstilling" mellom to trinn så det begynte å gnistre ved bryteren. Etter dette begynte det å smelle skikkelig i frontsettet hver gang forsterkeren ikke får signal, dvs ved ny sang og når jeg skrur av/på.
    Etter som jeg har lest skyldes dette som regel cd spilleren, men kan det komme av bryteren som havnet i midtstilling?

    Er forøverig en LW 4.580 forsterker og en Alpine spiller i mellomklassen. Frontsett er koblet på forsterkeren.
    Bmw e34 520:
    Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

  • #2
    Prøvde en annen forsterker på frontsettet idag, og da forsvant smellingen. Da kan jeg vell utelukke andre feilkilder?

    Når jeg koblet fra LW5.800 så jeg i tillegg hvor gnistene sannsynligvis kommer fra, sjekk venstre signal inngang på bildet. Det som er rart, er at gnistene kom akkuratt da jeg dytta over highpass bryteren.
    Og, er dette noe som kan gå på garanti? eller er det brukerfeil?



    Er det noen som kan fortelle meg hva de to bryterene merket med rødt er? :P
    Har aldri hørt forskjell i lyden med dem inne, eller ute.
    Last edited by tofter; 26-09-2009, 14:06.
    Bmw e34 520:
    Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

    Comment


    • #3
      Lite respons her men spør uansett.. Hva slags garanti har man på slikt utstyr?
      Bmw e34 520:
      Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

      Comment


      • #4
        om det er som alt annet elutstyr så er det vel en 2 års garanti?

        Nå skal det sies at jeg "gjetter " (sier bare hva jeg mener jeg har hørt) , så det er ingen fasit.. De som har mer peiling, fyr løs

        Og har vært borti det med "midstilling" (mellomting på en på/av bryter) på en effektforsterker en gang. Da gikk sikringa i hele huset. Så det kan hende at det har gått noe i forsterkeren din ja. Men som sagt, jeg er ingen ekspert. Sier bare hva jeg tror.

        Kanskje det blir litt mer liv her, nå som folk heeelt sikkert gjerne vil rette på meg

        Comment


        • #5
          Det skal vell være garanti på dette vil jeg tro...er vell bare å sende inn hvist du har kvittering og det ikke er gamlere enn 2 år vil jeg tro

          Comment


          • #6
            Mange takk
            Forsterkeren ble kjøpt i november 2006, så da er det vell ikke mere garanti på den.
            Dumt, likte denne
            Bmw e34 520:
            Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

            Comment


            • #7
              Originally posted by tofter View Post
              Mange takk
              Forsterkeren ble kjøpt i november 2006, så da er det vell ikke mere garanti på den.
              Dumt, likte denne
              åpnet å sett om det er noe feil?
              du ser fort om det er noe(brent osv.. )
              // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
              //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
              Mvh
              Rune Kvaal

              Comment


              • #8
                ja det kan du også gjøre... ser fort om det kan være...hvist ikke kan du dra dit du kjøpte den f.eks...og spørre om du har noen mulighet..evt hva du kan gjøre for å få fikset denne..jeg brukte enkelt og greijt en kompis av meg som var elektriker for å fikse forsterker jeg...eller finne ut hva som var feil...enkelt og greijt

                Comment


                • #9
                  Kan gi deg et godt tilbud om du vil ha en ny forsterker :-)

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Mo3 View Post
                    ja det kan du også gjøre... ser fort om det kan være...hvist ikke kan du dra dit du kjøpte den f.eks...og spørre om du har noen mulighet..evt hva du kan gjøre for å få fikset denne..jeg brukte enkelt og greijt en kompis av meg som var elektriker for å fikse forsterker jeg...eller finne ut hva som var feil...enkelt og greijt
                    Er elektriker selv, men er ikke så god på kretskort og slik :P Ville ikke åpne den med fare for å bryte garantien, men siden den var godt ut uansett åpnet jeg den idag og fant dette:



                    Der jeg har ringet rundt har kretsbanen brent opp, samt ring rundt den sotede signal inngangen (dette har sikkert en sammenheng?). Tror jeg skal klare å fikse bruddene med en loddebolt, men skulle gjerne visst hva som har forårsaket dette så det ikke skjer igjen. Noen tips?
                    Bmw e34 520:
                    Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Elutstyr.no View Post
                      Kan gi deg et godt tilbud om du vil ha en ny forsterker :-)
                      Drøyer ny forsterker til jeg vet mer
                      Bmw e34 520:
                      Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by tofter View Post
                        Er elektriker selv, men er ikke så god på kretskort og slik :P Ville ikke åpne den med fare for å bryte garantien, men siden den var godt ut uansett åpnet jeg den idag og fant dette:



                        Der jeg har ringet rundt har kretsbanen brent opp, samt ring rundt den sotede signal inngangen (dette har sikkert en sammenheng?). Tror jeg skal klare å fikse bruddene med en loddebolt, men skulle gjerne visst hva som har forårsaket dette så det ikke skjer igjen. Noen tips?
                        Er dette vanlig tegn på dårlig jording?
                        Bmw e34 520:
                        Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

                        Comment


                        • #13
                          Vil bare nevne at denne ble god som ny etter en runde med loddebolten
                          Bmw e34 520:
                          Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

                          Comment

                          Working...
                          X