Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvor skal Remote kabelen kobles?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvor skal Remote kabelen kobles?

    Nå har jeg koblet alt men mangler å koble remote kabelen til spilleren men har null peiling på hvor den skal.
    har en JVC KD-PDR51 spiller, hvor det da sitter en ISO kobling.
    Remote kabelen er blå.

    Noen som kan hjelpe meg?

  • #2
    Originally posted by haugo View Post
    Nå har jeg koblet alt men mangler å koble remote kabelen til spilleren men har null peiling på hvor den skal.
    har en JVC KD-PDR51 spiller, hvor det da sitter en ISO kobling.
    Remote kabelen er blå.

    Noen som kan hjelpe meg?
    ja den skal koples på en blå kabel det står REM på
    hvis du ikke finner ut at det står noe på den så kan du måle spenningen på den når du slår på spilleren.. går også ann å bruke en det står ANT elr noe i den dur på antenne kontrollen
    MVH, Øivind Sandvik
    sigpic
    www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
    www.sandviksbassogbongel.com

    Comment


    • #3
      Hvis du har forsterker skal den bak på Remote på den,eller du har el.antenne så skal den dit. Hvis ikke isolerer du den godt og lar den være.

      Velkommen til forumet forresten....

      Bol
      No Windows-crap,just Mac Power

      Comment


      • #4
        Originally posted by Øivind Sandvik View Post
        ja den skal koples på en blå kabel det står REM på
        hvis du ikke finner ut at det står noe på den så kan du måle spenningen på den når du slår på spilleren.. går også ann å bruke en det står ANT elr noe i den dur på antenne kontrollen
        Takker for raskt svar
        Når jeg har funnet kabelen skal jeg bare sette på en "strømtjuv" som jeg kan koble Remote kabelen på?

        Comment


        • #5
          Originally posted by Bassoflove View Post
          Hvis du har forsterker skal den bak på Remote på den,eller du har el.antenne så skal den dit. Hvis ikke isolerer du den godt og lar den være.

          Velkommen til forumet forresten....

          Bol
          Det første jeg gjorde var å ikke gjøre noen ting med Remote kabelen, men da skrudde ikke forsterkeren seg på:P

          Så nå er den koblet til forsterkeren men mangler å koble den framme i spilleren.

          Takk takk

          Comment


          • #6
            Originally posted by haugo View Post
            Takker for raskt svar
            Når jeg har funnet kabelen skal jeg bare sette på en "strømtjuv" som jeg kan koble Remote kabelen på?
            Det bestemmer du selv,men det enkleste ville ha vært å sette på kabelsko av typen :rundstift i rød farge. Du vil etterhvert oppdage at mange(spesiel pioneer) har rundstiftHYLSE ut fra sine spillere.

            Bol
            No Windows-crap,just Mac Power

            Comment


            • #7
              jeg har fire orginal høytalere i bilen, også har jeg satt inn 2 til og en basser
              Men vil jeg miste lyden på de 4 andre høytelerene hvis jeg gjør som du foreslo?

              sorry hvis det hørtes helt noob ut:P men jeg er noob på sånt

              Comment


              • #8
                det vill ikke gå utover de andre høytalerene
                VW Golf 4
                Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
                Simen Sormbråten

                Comment


                • #9
                  Originally posted by simso View Post
                  det vill ikke gå utover de andre høytalerene
                  bra Da skal jeg teste det ut i morgen

                  Comment


                  • #10
                    Det jeg mener at du kobler den ledninga fra REM på forsterker med ei rundstift kabelsko og på den blåe kabelen på spiller det står REM/ANT på. På Pioneer sine spillere er det Rundstift hylse(motpart hun) på kabelen mellom spiller of Iso kontakt(den som er Svart,firkantig kontakt med mange tilkoblinger på som du mest sansynlig har en svart og en brun tilsvarende i/på bilens ledningsnett) Skjønner?

                    Bol
                    No Windows-crap,just Mac Power

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Bassoflove View Post
                      Det jeg mener at du kobler den ledninga fra REM på forsterker med ei rundstift kabelsko og på den blåe kabelen på spiller det står REM/ANT på. På Pioneer sine spillere er det Rundstift hylse(motpart hun) på kabelen mellom spiller of Iso kontakt(den som er Svart,firkantig kontakt med mange tilkoblinger på som du mest sansynlig har en svart og en brun tilsvarende i/på bilens ledningsnett) Skjønner?

                      Bol
                      Mulig jeg skjønner det når jeg sitter med kablene forran meg

                      Comment


                      • #12
                        Et bilde forklarer mer enn 1000 ord!


                        Det du ser her er bl.a remote-kabelen, som folk sier så er den blå.
                        Den delen som er ringet rundt i rødt, det er den Rundstift hylse(motpart hun) som Bassoflove snakker om.
                        Og den delen som er merket med blå firkant er et eksempel på hvordan det vil se ut sammenkoblet.

                        Enkelt og greit, sett på en Rundstift kabelsko på kabelen som går fra spiller til forsterker, som ser sånn ut:

                        (pluggen som er merket med rød ring)

                        Og plugg den inn i den som er merket med rød ring i bilde nr.1, og tada, forsterkeren skrur seg på når du skrur på spilleren
                        2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

                        Comment


                        • #13
                          Jepp,bilde sier mere enn ord. Så stiller du vel et spørsmål om hvor tykk ledning en skal bruke. Og da er enten 0.75mm2 eller 1.5mm2 greit(derfor anbefaler jeg å bruke RØD rundstift sånn at kabelen sitter godt i kabelskoen,men det er bare detaljer)
                          Husk at hvis du har tenkt å koble mere enn 2 ting på denne ledningen,anbefales at du kobler på et relé. Dette pga at den er så svak den strømmen som kommer ut fra spiller i den blå-ledninga at du vil ødelegge noe inni spilleren om den får mye belastning(lurer på om det kan være max 400millie-amperé)

                          Bol
                          No Windows-crap,just Mac Power

                          Comment


                          • #14
                            Nå funker det
                            Takker og bukker for hjelpen
                            men det suser litt i høytalerene, men ikke i bassen.
                            Hva er feil?

                            Comment

                            Working...
                            X