Announcement

Collapse
No announcement yet.

Montere sub og monoblokk i vw golf 2007

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Montere sub og monoblokk i vw golf 2007

    Kjøpt meg Pio avh 3800 - det var enkelt å sette inn i golfen min

    Kjøpt meg Crunch forsterker /monotrinn og en Hifonics sub. Det blir (for) vanskelig for meg.

    Er denne metodikken riktig;



    1: Går frem til batteriet, tar av jording på det, legger opp en kort 20mm2 rød ledning, henger en 80 sikring på den,

    2: Trekker en fem meter lang rød ledning inn i bilen ved motorlokk åpneren

    3: Legger fram denne lange inni midtkonsollen og bakover

    4: Tar ut STYREstrøm fra min Pioneer spiller

    5: Trekker styrestrøm kabel også i midkons bakover

    6: Tar en 3 meter 20mm2 sort kabel og fester på jord ved setene (?)

    7: Trekker den sorte sammen med de to andre bakover

    8: Skrur fast amp enten under sete eller på bakveggen i bag rommet

    9: Kobler på de tre ledningene på forsterker

    10: Kobler på fjernstyringa og trekker den fram også i midtkonsollen

    11; Kobler på høytaler ledning

    12: Kobler høytaler lednigen på subben

    Tar en laang kaffepaus med vafler, ser over alt



    13: Kobler sammen den rød ledningen i motorrom og hengesikringen

    14: Setter på jord igjen på batteri

    15: Setter i phono ledning på forsterkeren

    15: Setter i 80 amp sikringen

    15; Starter golfen

    26 VOILA - Eric Claptons Old Sock på høit nivå

    Eller er jeg på bærtur ??
    Last edited by Jorunn Allviter Den Fagre; 09-06-2016, 19:36.

  • #2
    Hei, velkommen på forumet! Du har åpenbart skjønt det meste du spør om allerede.

    Pnkt 6. Du trenger neppe 3m jord. Prøv å få denne så kort som mulig, gjerne maks 2m.
    Du kan gå fra motorrom med pluss-kabelen der du vil. Bare å finne et passende sted å føre gjennom brannvegg.
    Legg signalkabelen et annet sted enn langs der du har lagt strømmen. Ellers alt riktig.
    Vil råde deg til å legge 35 eller 50mm strøm allerede fra starten av. Da slipper du å oppgradere dersom du skal ha mer power. F.eks forsterker til høytalere i dørene eller kraftigere subwoofer.
    Det kan hende du trenger mer enn én kaffe/vaffelpause. Dette tar en liten dag om det er første gangen.

    Lykke til, ta bilder og soør om det er noe annet du lurer på.
    never enough!

    Comment


    • #3
      Det blir 10 kvadrat og 60 amp sikring. Sorry, de jeg kjøpte det av anbefalte det, og jeg vant ikke lotto nå heller

      Et par konkrete Q;

      1. Hvor eksakt er det beste å dra igjennom strømledningen på torp veggen i Golfen mk v
      2 Hvor eksakt er det mest luggumt å bolte fast jordledningen
      3 Hva skjer hvis jeg setter styrestrøm på kjørelysa bak
      (Som er det enkleste iom at jeg montert ferdig spilleren, ble litt ivrig...)
      4. Grill. Har hund. Hvordan lager man grill til subben. Tenker myggnett av metall, eller...
      5 OT? Hund. Kan voffen ligge ved subben Stooor husky. For hennes skyld presser jeg nå ned subben rett bak pass setet. Dermed blir golfen tre seter....

      Comment


      • #4
        Alle disse spørsmålene har blitt stilt før så du kan igrunnen søke deg fram på forumet eller med google.
        10kvadratmillimeter til en monoblokk hørtes veldig lite ut synes jeg. Jording festes til tykt metall hvor du har slipt bort ALL lakk. Gjerne setebeltebolt. Gjennomføring av pluss. Søk det opp selv på google. Finn en gummipropp hvor det allerede er ført inn kabler.
        Hund. Tja. Har middels erfaring med dyr og lyd i bilen. Griller finnes her:
        http://www.dynabel.no/search/Grill
        Ikke sikkert hunden liker høy lyd like godt som meg og deg, ellers går det nok fint sålenge alt av utstyr er boltet sikkert fast.
        never enough!

        Comment


        • #5
          Beklager.
          Jeg er så lei all denne goooglingen. Spesielt på amerikanske saits, hvor løsningene ligger rett fforan øynene mine, men sliter med alle rare bildelers navn på amrikansk :-(

          Trenger bare noe å prate med, jeg er veldig nervøs før denne siste operasjonen på anlegget mitt.
          Ingen tar småjobben på Finn heller, så dette må være vanskelige greier....

          Verkstedene her i dalen tar 4600,- for denne jobben. I tilllegg skal de ha betalt for 5 meter brun 2,0 mm2 ledning. Sukk, føler meg ensom og forlatt...

          Comment

          Working...
          X