Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan lader en et tomt Kinetik-batteri?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvordan lader en et tomt Kinetik-batteri?

    Heisann...
    Trenger litt info ang lading av et batteri....

    Hvis Kinetik-batteriet er helt uten strøm,hva gjør jeg da?
    Har prøvd å sette på en Powermaster 25 men det virker som at det ikke vil ta lading.
    Det jeg har gjort nå er å sette på et vanlig syrebatteri(det jeg hadde for handa) og koblet startkabler imellom og laderen på dær igjen(sånn at begge batteriene lader) og da startet Powermasteren å lade i allefall.
    Men hvis dette ikke hjelper(lar det stå over natta da jeg skal på jobb og er ikke hjemme før i 10 tia) hva må jeg gjøre da?


    Bol
    No Windows-crap,just Mac Power

  • #2
    Lån deg en god gammeldags batterilader og kjøre det på tvangsladning, kanskje det tar strøm da

    Comment


    • #3
      Powermasteren har elektronikk som styrer ladingen, og det er da riktig at den ikke vil gi full pupp i starten. La den stå over natta, så se hva som skjer
      Mvh Tony
      - The only road to take is perfection itself

      Comment


      • #4
        Da var jeg hjemme etter ei hard økt på jobb. Men det var ikke kommet det fnugg strøm på batteriet. Skal la det stå til jeg våkner igjen,men uten det andre syrebatteriet koblet sammen. Er litt spent jah.
        No Windows-crap,just Mac Power

        Comment


        • #5
          Er vertfall ikke vits med dem powermaster laderen, som det stå over så føler den på strømtrekket til batteriet ditt.
          Når batteriet ikke tar lading tror laderen at batteriet er fult, ergo den lader ikke.

          Plages med dette på jobb, vi har bare ladere som føler på strømtrekket så er batteriet helt tomt/dødt
          får vi ikke ladet det opp.

          Comment


          • #6
            Batteriet bør lades med likeretting. Det kan de hjelpe deg med hos en batteributikk.
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:
            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


            Følg oss på Facebook
            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

            Comment


            • #7
              Originally posted by Stianuno View Post
              Er vertfall ikke vits med dem powermaster laderen, som det stå over så føler den på strømtrekket til batteriet ditt.
              Når batteriet ikke tar lading tror laderen at batteriet er fult, ergo den lader ikke.

              Plages med dette på jobb, vi har bare ladere som føler på strømtrekket så er batteriet helt tomt/dødt
              får vi ikke ladet det opp.
              Powermaster laderen lader ikke opp batteriet når det er under 8v mener jeg å huske.
              Jeg brukte en gang sjokkladning på en standard gammel bil-lader, så lada jeg med powermaster'n derfra.
              Om det er sunt eller ei for batteriet vet jeg ikke, men det funker fortsatt den dag i dag

              Men som pål sier, så er beste alternativet er å lade med likeretting.

              Comment


              • #8
                skulle det bli helt krise så kan du, hvis du vil, sende batteriet ned hit så skal jeg få kobla på 60A kinetiklader jeg har stående, den har fått opp det meste av døde batterier her hvertfall..

                Så hvis du betaler frakta på batteriet begge veier, så skal ikke jobben koste deg noe, dog uten garantier for at batteriet går i orden..

                Se MSN i signatur.

                Comment


                • #9
                  Har vært innom ei sjappe på Finnsnes(R86) og levert inn batteriet. De skulle se på saken så jeg skal innom dær imårra,så får vi se hva som skjer...

                  Bol
                  No Windows-crap,just Mac Power

                  Comment


                  • #10
                    Da har jeg vært å henta batteriet.... De kunne ikke hjelpe meg. Har kjørt batteriet med av det de hadde av strøm,men like forbanna dødt.
                    Er det noe garanti på kinetik-batterier mon tro?
                    No Windows-crap,just Mac Power

                    Comment


                    • #11
                      Dette her er vel noe som Henrik/DDaudio.no burde kunne svare ganske lett på??
                      Siden han er/var selger av Kinetic batterier mener jeg
                      2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

                      Comment


                      • #12
                        Bassoflove, hvem kjøpte du batteriet av? Om det var oss, så var det litt vanskelig å huske da jeg ikke har tilgang til datasystemene mine akkurat nå. Om ikke, kan jeg tenke meg du kjøpte det av Pål på Bilradiosenteret?

                        Men jeg skal prøve å gi deg et svar som jeg tror stemmer:

                        Hvis du selv har ødelagt batteriet, slik som å utlade det helt, og bare la det ligge istedenfor å slenge det på en lader og/eller andre ting som kan relateres til brukerfeil, har du ikke garanti.

                        Men om batteriet bare tok kvelden ut av det blå, har du garanti etter forbrukerkjøpsloven, som da gjelder for 2 år om det er elektronikk til over 300kr hvis jeg husker RETT nå.

                        Mitt forslag til løsning er å kjøpe deg en lader med en kraftig booster, eller låne en av noen. Alle kjenner noen som har en slik lader. Så booster du batteriet i 10 sekund, skru på hurtiglading i 1 minutt, booster batteriet i 10 sekund, skrur på hurtiglading 1 minutt. Gjør dette 5-10 ganger, så får batteriet litt sjokk og varme, og våkner kanskje til liv igjen. Jeg har klart dette på flere syrebatterier, og 1 gelebatteri.
                        Tidligere importør for Digital Designs,
                        overtatt av www.dynaBel.no.

                        Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                        Comment


                        • #13
                          Å booste gele/agm batterier med vanlig ladere fører bare til koking, noe som ikke er så veldig bra.

                          Comment


                          • #14
                            Jeg har kjøpt det brukt av en person her på forumet,så jeg har egentlig ikke peiling på hva som er skjedd. Men en ting vet jeg.... Det var tomt for strøm når jeg fikk det i posten.
                            Men selger sa et det var lite brukt,og hadde vært vedlikeholds-ladet regelmessig.

                            Bol
                            No Windows-crap,just Mac Power

                            Comment


                            • #15
                              hei hei. er meg ja.. . veldig rart- har aldri målt spennig bare satt det på lading en gang i blandt. er heller ikke så kjempe lengesiden jeg hadde det i bilen da det andre batteriet mitt var dødt(glemt lysene) og da startet bilen på første.. dette er vell 2mnd siden. og hadde det i bilen i 2-3dager.

                              Comment

                              Working...
                              X