Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rf t1 12"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hvilken kasse har du?

    Kassa har alt og si, hjelper ikke med 40000 watt hvis kassa ikke er bygd for og spille høyt.
    Eller dypt for den del...

    Comment


    • #17
      kan ikke forvente all verden av en T1 sub heller..

      Comment


      • #18
        hvis elementet ditt var helt nytt kan det hende det trenger litt tid på og "spille seg inn" før det yter maks så du kan prøve og kjøre med det i ett par dager og sjekke om det blir bedre etterhvert.
        Mvh Thor Helge N. Rønning
        Alfa Romeo 156 1.8 TS
        Citroen Xantia Racerbil
        Alpine Ground Zero Focal

        Comment


        • #19
          Bare et lite spørsmål. Har du sjekka at begge spolene er iorden/virker? Ta av en ledning på ene siden og sjekk om det er forskjell i lyden. Så kan du jo høre om det blir bedre når du setter den på igjen eller ingen forskjell.

          Er det sedan,eller kombi du har?

          Bol
          No Windows-crap,just Mac Power

          Comment


          • #20
            Begge spolene var i orden, ble mye dårligere når jeg tok av den ene.
            Er sedan, er åpent hele veien så skal være greit å få bassen fram.
            Er en ferdig bass refleks kasse, veldig stygg lyd når jeg åpner bagasje rommet, hører liksom at lufta går ut å høres ut som den vrenger, og man hører ikke noe bass i det hele tatt når man står rett ved siden av når det er åpent, noe som er veldig kjedelig når man ska vise frem anlegget :P

            Har kjøper på T1 suben nå, siden jeg ikke er fornøyd, mulig det er noe galt men vil uansett ha noe litt større.

            Håper dere kan hjelpe meg med valg av element/er.

            elementet bør passe med:

            Helix dark blue 1000.2 forsterker
            http://www.czt.no/catalog/product_in...oducts_id=4052
            og RFC2D Kondensator.

            Lurer også på hvorfor lysene fremdeles blinker noe ekstremt selv etter montering av kondensator.

            Comment


            • #21
              Den kondensatoren produserer ikke strøm vet du

              Comment


              • #22
                Originally posted by Thk View Post
                Begge spolene var i orden, ble mye dårligere når jeg tok av den ene.
                Er sedan, er åpent hele veien så skal være greit å få bassen fram.
                Er en ferdig bass refleks kasse, veldig stygg lyd når jeg åpner bagasje rommet, hører liksom at lufta går ut å høres ut som den vrenger, og man hører ikke noe bass i det hele tatt når man står rett ved siden av når det er åpent, noe som er veldig kjedelig når man ska vise frem anlegget :P

                Har kjøper på T1 suben nå, siden jeg ikke er fornøyd, mulig det er noe galt men vil uansett ha noe litt større.

                Håper dere kan hjelpe meg med valg av element/er.

                elementet bør passe med:

                Helix dark blue 1000.2 forsterker
                http://www.czt.no/catalog/product_in...oducts_id=4052
                og RFC2D Kondensator.

                Lurer også på hvorfor lysene fremdeles blinker noe ekstremt selv etter montering av kondensator.
                Hvor står kassa hen i kofferten dah? Og elementet spiller hvor?
                Tror du bør prøve å sette elementet vendt bakover og kassa langt bak i kofferten. Gjerne inn mot et hjørne.

                Det elementet du har er jo noe av det grommeste Rockford selger nå om dagen,så det skal spille bra. Men det kan jo være en feil på det. Har du skrudd det sjikkelig fast i kassa. Hadde jo vært greit med et bilde dah......


                Bol
                No Windows-crap,just Mac Power

                Comment


                • #23
                  Elementet står vendt bakover,
                  Attached Files

                  Comment


                  • #24
                    Uten at jeg ska være påståelig,såg det ut som den kassa di var i minste laget. jeg ville ha hatt et sånt element i ei kasse som var 60 liter og 2x4tom aeroporter.Din kasse såg ut til å være rundt 40 liter? og minus antall liter det elementet er.
                    Du kan jo prøve å snu elementet,sånn at magneten vender utover. Men jeg tviler på om du vil oppleve så veldig stor forskjell.

                    Bol
                    No Windows-crap,just Mac Power

                    Comment


                    • #25
                      Okeii..
                      den funker jo, men hadde venten mer av en T1..
                      Etter min mening skal det ikke gå ann å snakke i bilen når man har maks volum.

                      Må vel kjøre innom bil radio spesialisten en dag og høre hva de mener.

                      Er det noen elementer dere anbefaler meg å kjøpe, når jeg er ute etter mye trykk å bass..
                      Kan betale opp til 6000 tusen, men det må gå ann å bruke den forsterkeren jeg har.

                      Comment


                      • #26
                        Nå er jo dette tilbdet utgått på en måte,men du kan jo sende PM og få et godt tilbud.
                        http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=8036

                        Bol
                        No Windows-crap,just Mac Power

                        Comment


                        • #27
                          Den kassen er nok ikke helt optimal for subben din.Bygg heller en ny kasse,som passer bedre.Så vil du nok kunne spille endel høyere.Hvilket batteri har du? Helix dark blue 1000.2 drar en god del strøm.Så her holder det ikke med orginalt syrebatteri og en kondensator.Godt jordingspunkt og tykke nok kabler er også viktig.

                          Comment


                          • #28
                            Har orginalt batteri, gammelt.
                            Lysene kommer nesten bort når bassen kommer.

                            Hvordan finner jeg ut om jordingen er god nok ?
                            Er ikke noe snekker så tror ikke jeg skal bygge kasse selv:P
                            Kan man få kjøpt kasser som passer mitt behov ?

                            Tror kassen min er gangske lik den på 47l de selger på bilradiospesialisten

                            Comment


                            • #29
                              Såpass ja! Det var ikke så veldig gunstig.Da ville jeg ha tatt ut forsterkeren til du har fått nok strøm.Skal ikke så mye under 11 volt,før disse sier takk for seg. Har selv hatt 2 slike inne på reperasjon for en del år siden.Da jeg heller ikke hadde nok strøm.Mener å huske at det kostet ca 1700 kr for en slik reperasjon.Anbefales ikke!

                              Skal være god kontakt mellom kabelsko og stål.Puss vekk lakk og smuss.Bruk gjerne en bolt med en grei dimmensjon og skru den godt fast.Er flere punkter som egner seg godt til jording.Som f.eks beltefestet.Legg gjerne opp både pluss og minus fra batteri og bak.Oppgrader kabler fra dynamo osv.Er mange tråder her inne om emnet strøm.

                              Er ikke så vanskelig å lage en enkel kasse som de fleste tror.Kanskje du har en kompis som er snekker?
                              Er flere firma her inne som kan lage en god kasse til deg.Men om du vil prøve selv,blir nok det en god del billigere.

                              Det ser ut som det er den kassen på 47 liter med 2 stl 3" rør fra brs.

                              Comment


                              • #30
                                Nå vet ikke jeg helt hva en sånn helix-sak krever av strøm men her er et par tips.
                                Grov kabel trekkes fra Dynamo og til et batteri bak. Kansje 35-50 kvadrat. Husk sikring max 40 cm fra strømkilden. Påse at du har like tykk kabel fra motoren til karrosseriet.
                                Jordingspunktet kan være feste til sikkerhetsbelte under baksetet. Gjør reint sånn at kabel har kontakt med metallet.
                                Batteri er BEDRE enn Kondis bak,men kondis er bedre enn ingenting. Stinger,Optima,Odyssey,Apollo,Kinetik,og Northstar er gode batteri
                                Husk å bruke like tykke kabler på minus-siden også.

                                Bol
                                No Windows-crap,just Mac Power

                                Comment

                                Working...
                                X