Announcement

Collapse
No announcement yet.

Recone subben min noen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Eirik Aspaas View Post
    det hørtes ut som en god ide :O
    Høh? Hva mener du nå?
    Jonas Tautra
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

    Comment


    • #17
      Originally posted by J.T. View Post
      Den ideen var ikke dum nei, i alle fall ikke når man må begynne å recone uansett
      Skal vel huske at han "likevel" skal bygge ny kasse også da.
      Eller i alle fall begynne å skjære litt her og der og tune om....
      Mvh
      J. Holm
      www.b2audio.com
      http://facebook.com/b2audio

      Comment


      • #18
        Om kassa er tunet til f.eks. 40hz (som DD-kasser visstnok "ofte" er), så blir tuninga bare marginalt høyere med et større element. Trenger ikke "tune om".

        Men den vil jo kanskje bli liten, med mindre den er veldig stor for 15".

        Even: Jeg hadde i alle fall følt meg jævla snurt om jeg hadde kjøpt en demobrukt høyttaler fra en forhandler, og han ikke var behjelpelig med å få fikset den når den gikk til helvete så kort tid etter. Spesielt etter å ha skrytt i en annen tråd av hvor mye juling høyttaleren har tålt som demo...

        Ønsker deg lykke til!

        Comment


        • #19
          Miniboom, nå syntes jeg du skal roe deg et par hakk før du slenger ut uttalelser som ikke stemmer.

          Du skjønner vel likegodt som meg at om elementet er sprengt og/eller har gått i stykker fordi det er falt dritt nedi magnetgapet (som sannsynligvis er det som har skjedd her) så gjelder ingen garanti.

          En annen ting er at jeg har tilbudt å sende den til Sverige for reconing, samtidig som jeg har git INNKJØPSPRIS på nytt reconekit til han. Ikke kostpris, men innkjøpspris så jeg taper i tillegg penger på noe jeg ikke har noe ansvar overfor. Og det er enormt god kundeservice, om du vil det eller ikke Miniboom!

          EDIT: Og hva trodde du et element beregnet for konkurranse og som spiller i verdensklasse (176,5db med 1stk) blir brukt til når det er snakk om demo? Nettopp dette å spille høyt, og skremme vannet av folk som har lyst på et skikkelig kraftig anlegg. En annen ting, jeg har i tidligere tråder, før Even kjøpte elementet sagt at jeg har tilført det 7KW RMS opptil flere ganger, og det ligger også videoer her på forumet av Omegaen hvor frontruta vibrerer noe hinsides. Og som Even selv sier, så ser spolene helt fine ut, og da har min demospilling ikke har noe som helst påvirkning for at elementet nå er ødelagt, og dermed er ditt argument ang. hvor mye effekt jeg har tilført helt bunnløst!

          Sorry ass, men blir så frustrert når det med en gang antydes til svindel eller lureri om noe skjer utenfor garantiområder, når jeg selv har gjort det jeg kan for å hjelpe Even!
          Last edited by DD-Henrik; 26-10-2009, 16:41.
          Tidligere importør for Digital Designs,
          overtatt av www.dynaBel.no.

          Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

          Comment


          • #20
            Tror det ordner seg uansett nå, tror jeg skal prøve på å recone selv, har da tid til å gjennomføre det, og bare å ta seg tia.

            Henrik har kommet med noen poeng som gjør at jeg ikke føler meg snurt. Men pluss det har han vært meget behjelpelig med det meste.

            Og kommet helt klart til å oppgradere til 18
            Mvh Even S. Jensen
            Tlf 41091189
            Digital Designs, nothing is even close!

            Comment


            • #21
              Takk Even

              Det var meget godt å høre Er bare interessert i fornøyde kunder, så da ønsker jeg jo å prøve å ordne opp

              Når du først har montert 18" chassis, er det ikke veldig krise om du skulle drite deg helt på reconingen. For da blir det nokså billig for kun nytt membran, spider og lim.

              Dustcapen setter du på tilslutt. For hvis du gjør det feil, trenger du heller ikke kjøpe ny dustcap om du må recone på nytt.

              Er forresten ganske moro å recone. Har aldri gjort det selv, men har stått og sett på reconing av et Z15 element, og det er ganske spennende å dille med. Og når du først har lært det, så har du lært det
              Tidligere importør for Digital Designs,
              overtatt av www.dynaBel.no.

              Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

              Comment


              • #22
                Hehe, litt som å lære å sykle altså :P

                Gruer meg mest til å begynne å skjære og ødelegge 9515 enda mere ... xP
                skjære istykker ett element da :P
                Mvh Even S. Jensen
                Tlf 41091189
                Digital Designs, nothing is even close!

                Comment


                • #23
                  Det og skjære sunt et element strider jo mot all natur slik egentlig da
                  Men, må bare tenke på at ting blir i orden igjen, bare enda BEDRE og STØRRE
                  2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

                  Comment


                  • #24
                    Akurat x)

                    Men vanskelig og tenke slik! er jo ungen min! ingen vil vel skjære i ungen sin xD

                    Men som alle veit, så vokser unger bare en vei, oppåver, å så jo gamlere, jo mindre :P
                    Mvh Even S. Jensen
                    Tlf 41091189
                    Digital Designs, nothing is even close!

                    Comment


                    • #25
                      Sitter og klør meg litt i hodet nå.

                      Hvordan kan det komme "rusk" nedi magnet gapet? Da må jo rusket gjennom spider først.
                      Hvilken type rusk er det snakk om? støv?

                      Comment


                      • #26
                        Slik rusk kan komme seg inn gjennom ventilasjonshull både midt i bunnplata eller rundt ventilasjonen oppe ved topplata. Men har aldri opplevd det selv! Må være rimelig uheldig for at det skal skje
                        Jonas Tautra
                        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                        Comment


                        • #27
                          Stemmer som hifonics sier. Rett under spider er det en åpning for ventilasjon. Ganske uflaks kan man si ja.

                          Tidligere importør for Digital Designs,
                          overtatt av www.dynaBel.no.

                          Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by DDaudio.no View Post
                            Miniboom, nå syntes jeg du skal roe deg et par hakk før du slenger ut uttalelser som ikke stemmer.

                            Du skjønner vel likegodt som meg at om elementet er sprengt og/eller har gått i stykker fordi det er falt dritt nedi magnetgapet (som sannsynligvis er det som har skjedd her) så gjelder ingen garanti.
                            Er elementet "sprengt" så er spolen missfarget og/eller har endret form.

                            Originally posted by DDaudio.no View Post
                            En annen ting er at jeg har tilbudt å sende den til Sverige for reconing, samtidig som jeg har git INNKJØPSPRIS på nytt reconekit til han. Ikke kostpris, men innkjøpspris så jeg taper i tillegg penger på noe jeg ikke har noe ansvar overfor. Og det er enormt god kundeservice, om du vil det eller ikke Miniboom!
                            Vet ikke hvordan du skiller på kost og innkjøp. Men i min verden er innkjøpspris det du betaler for selve varen. Kostpris er hva varen koster inkludert frakt til lager, fortolling osv osv.

                            Syns uansett elementet burdet vært sendt til importør, som utifra en nærmere visuell inspeksjon kan avgjøre om dette er garanti eller ikke. Vi avviser ingen garantier før vi har fått produktet inn til oss og gått grunndig igjennom det. Og ja, vi kutter opp elementet for å sjekke det

                            Jeg håper for Even sin del at det følger med en plastjigg for å holde spolen rett i gapet mens limet tørker. 1mm feil montering betyr kast og kjøp nytt reconing.
                            Mvh
                            Pål Andréas Bryng
                            Bilstereosenteret.no
                            Vi forhandler bl.a.:
                            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                            Følg oss på Facebook
                            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by InstallBay View Post
                              Jeg håper for Even sin del at det følger med en plastjigg for å holde spolen rett i gapet mens limet tørker. 1mm feil montering betyr kast og kjøp nytt reconing.
                              Tror vi er ganske enige her, også derfor at jeg tipset han om å lage en lignende. Og når du og jeg mener reconing, så snakker vi ikke kun om membran her
                              Mvh
                              J. Holm
                              www.b2audio.com
                              http://facebook.com/b2audio

                              Comment


                              • #30
                                Det har jeg ikke råa til...
                                Mvh Even S. Jensen
                                Tlf 41091189
                                Digital Designs, nothing is even close!

                                Comment

                                Working...
                                X