Announcement

Collapse
No announcement yet.

peoblemer med å få subben til å spille

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • peoblemer med å få subben til å spille

    Hei skulle sette inn subben og forsterker inn i bmw min, som har ligget i garasjen en stund pga bytting av bil osv.

    det er snakk om et Earthquake sws 12 og en Earthquake powerhouse 1000 forsterker..

    satt inn en alpine spiller i bmw for å få lyd utganger og kobla alt opp sånn jeg har gjort før.

    men så når jeg skulle teste det så fikk jeg ikke subben til å spille bass frekvenser bare mellomtone og diskant.. når jeg flytta på en bryter ble det så og si helt stille..

    prøvde så et annet lite element som en kompis hadde i hylla og det rørte på seg og fikk bass lyd.. prøvde å stille på alt, bare gainen som ikk er prøvd å sette stille noe særlig på for jeg vet at den ikke skal stå høyt..

    skjønner ingen ting jeg..

    er det sws elemente som er ødelagt.. ser ikke så fint ut nå.. er noe merker mitt i elemente, serr nesten ut som plasten i midten er smelta litt eller noe..

    det funka når jeg tok det ut av gamle bilen, men så brukt ut med litt merker da og..

    noon som har noen ide som kan å skjedd eller hva jeg gjør feil?


    mvh Eirik

  • #2
    Får du til å bruke BEGGE hendene/fingertuppene på hver side under membranen og dytte opp(og ned) membranen dah? Og uten at den skraper?
    Neste steg er jo å ta ibruk et multimeter og måle motstanden.
    En anna ting en kan prøve er et 9v batteri(fra brannvasler f.eks) og koble det til for en lite halvt sekund for å se om membranen beveger på seg.

    Bol
    No Windows-crap,just Mac Power

    Comment


    • #3
      men fikk jo elemente til å funke men da spilte det diskant mellom tone. da bevegde det på seg.. husker ikke hvor mye men.. men kan henne jeg som gjhorde noe feil fordi jeg var ute å skrudde i hle gårdkveld. så viste sikkert ikke hva jeg gjorde når klokka ble over 11..

      Comment

      Working...
      X