Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hei alle mitt navn er Tinius

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hei alle mitt navn er Tinius

    Hei, i og med at jeg er ny på forumet så ønsker jeg å presentere meg selv. Jeg er 20 år og har drevet med lyd siden jeg gikk i 7.klasse på barneskolen. Jeg har hatt jobber som lydteknikker på en del teateroppsett, alt fra små teater i gymsaler til oppsett med 1100 publikum. Startet i Hi-Fi Klubben som selger i 2013 samme år som jeg fikk lappen og ble bilstereoentusiast.

    Akkurat nå har jeg ingen egen bil som jeg disponerer, men jeg har to oppsett på utlån til gode kompiser. Planen er å gå til innkjøp av en BMW e34, hvor jeg skal bygge en demobil med formålet å delta i bassrace og SPL. SPL delen kommer hovedsaklig til å være for morroskyld og for at man skal kunne ha flest mulig deltakere slik at vi kan holde Bilstereonorge på et nivå som gjør det mulig å drifte videre.

    Foreløpig utstyrsliste til BMWen er:
    Sub: Orion HCCA 15"
    Monoblokk: Dynabel BF7501 (her er det meningen at jeg skal få tak i en til)
    4ch: Gladen xl 250C4 (brukes på mellomtone og diskant)
    2ch: Gladen xl 250C2 (brukes på 8" midbass i sparkepanel)
    Mellomtoner: Digital Designs VO 6,5"
    Diskanter: Digital Designs VO B2
    Midbass: her har jeg ikke bestemt meg for hva jeg skal ha ennå
    Strøm: planen her er å kjøre 2 Dynamoer slik at jeg kan sepparere strøm til stereo og vanlig forbrukstrøm til bil. I starten skal jeg ha biltema AGM batterier.

    bilen skal selvfølgelig dempes og klargjøres helt før noe av utstyret skal inn slik at utgangspunktet er optimalt før jeg begynner å bygge noe.

    Kom gjerne med innspill eller spørsmål

  • #2
    Cool. Godt å høre at det finnes entusiaster som også kommer fra hifi verden. Høres ut som din erfaring med proff lyd også kan være nyttig. Håper du finner en 7501 til som du ønsker... Hvis ikke er LIB forsterkere et svært godt alternativ som gir MYE for pengene!
    Ser fram til en prosjekttråd her.
    never enough!

    Comment


    • #3
      Hyggelig med svar er LIB forsterkere noe å satse på? har hørt at det ikke er noe særlig... snakka en del med Jan Eric Albertsen om de. men alle har jo forskjellige erfaringer satser på å kjøpe DD forsterkere en vakker dag jeg har rå.

      Comment

      Working...
      X