Announcement

Collapse
No announcement yet.

Støy etter bytte av spiller.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Mulig jeg trakk litt forhastede konklusjoner etter en litt lang slitsom dag i går, støyen er ikke så ille som først antatt, men fortsatt mer enn på JVC'n

    Testet litt mer nå JVC spilleren hadde faktisk tilsvarende støy når cd-mekanikken gikk. Ikke veldig høyt, men tilstede. Har nok bare ikke merket det pga jeg bruker CD utrolig sjelden. Går stort i USB

    Når det gjelder dynamostøy så hadde jeg ikke dette med JVC spilleren. Fikk endel med Alpine. Så her er den dårligere. Testet å trekke signalkabler utenfor bilen uten at det hjalp merkbart, men det skal sies at jeg kun hadde slike tynne inne-kabler til å prøve å strekke utenfor. Mulig disse uansett ikke er bra nok

    Med jvc'n så hadde jeg også problemer med litt servo støy (har elektrisk servo) Denne ble merkbart værre med apine spilleren.

    Har nå satt i gang med å demontere litt forsterkere og prøve å trekke signalkablene en alternativ rute der de skal ligge lengre unna strømkabler og servo pumpa. Får se om dette hjelper tilstrekkelig bra nok. Tar nok litt tid før omkablinga er ferdig, er utrolig trangt å tuklete å legge denne kablen riktig i bilen min.

    Noen som forøverig vet om det kan ha en hensikt å pakke kablene inn i sølvpapir som man jorder i karroseriet for ekstra skjerming?

    Comment


    • #17
      Da har jeg kablet om nesten hele bilen. Det gjorde ikke så mye forskjell, men når jeg koblet alt opp igjen så lokaliserte jeg problemet. Spørsmålet er bare hvordan dette fikses.

      - Støyen kommer kun dersom sub-utgangen er tilkoblet.
      - Dersom RCA kablen til sub er tilkoblet og jeg presser den venstre tilkoblingen forsiktig sidelengs så forsvinner omtrent all støy.

      Tyder dette på dårlig kontakt i selve RCA interfacet til spilleren? Noen gode forslag for fix?

      Comment


      • #18
        Er det på spilleren eller forsterkeren det skjer? Kanskje du bare skal legge inn noe mellom så den presses ut hele tiden?
        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

        Comment


        • #19
          Originally posted by TakeTheTime View Post
          Er det på spilleren eller forsterkeren det skjer? Kanskje du bare skal legge inn noe mellom så den presses ut hele tiden?
          Er på spilleren. Jeg testet å kile en papp bit i mellom RCA kontaktene. Det fjernet faktisk støyen... Helt til jeg skulle skru spilleren inn i consollen. Viste seg at så fort spilleren fikk jord via chassi igjen så kom støyen tilbake. Så her er det noe rart.

          Comment


          • #20
            Fest den pappbiten skikkelig, så den ikke løsner når du setter den inn i konsollen. Bra du har funnet ut hva det er da!
            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

            Comment


            • #21
              Prøvd og lagt en leder på yttersia på enden på rca kablen(ene) og til chassi på spilleren? har funka i alle mine støytilfeller...
              Mvh
              Andreas Moen Sæterbø
              Golf mk2
              Focus Acoustics ~ /////ALPINE ~ Northstar ~ Kenwood ~ MTX

              Comment


              • #22
                Originally posted by TakeTheTime View Post
                Fest den pappbiten skikkelig, så den ikke løsner når du setter den inn i konsollen. Bra du har funnet ut hva det er da!
                Var ikke fordi papp biten løsnet. Jeg prøvde å koble en ledning fra jord på bilen og i mot chassi på spiller og da kom støyen med en gang, selv om jeg hadde papp biten på plass. Så det er noe rusk med spilleren desverre

                Comment


                • #23
                  Originally posted by trustno1 View Post
                  Jeg prøvde å koble en ledning fra jord på bilen og i mot chassi på spiller.
                  Må du ha det da?
                  ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                  Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                  Comment


                  • #24
                    Er du sikker på at jordingen i bilen er helt tipp-topp (eks. batteri-chassis)? For når du hadde støy før også, ville jeg kanskje konsentrert meg om å løse problemene "i bilen" først. Edit: Og kikke på andre fellesnevnere for de to spillerne, dvs. forsterkere osv).

                    Du sier det kun er subutgangene som lager støy - blir det støy om du kobler subutgangen til en annen forsterker istedenfor subforsterkeren du har i dag? Og er forsterkernes chassis HELT uten kontakt med jord (om den er det, kan du jo prøve å jorde chassiset der også)

                    Jeg tror jeg ville prøvd å koble ALLE jordpunkter sammen, for å høre hva som skjer med støyen da... ALLE vil si RCA-skjerm på alle utganger, spillerchassis, jordkabel fra spiller, metallramma i dashen + hva annet du måtte komme på - og så koble dette direkte til batterijord (eller evt i gods et sted du vet det er god jording). Ville i alle fall jordet alt i et felles punkt.

                    Har du fått med "støyfilter-boksen" som følger med spilleren, forresten? Om jeg hadde sånn på 9855r'en min husker jeg ikke, men er det på P88RS i alle fall.
                    Last edited by Miniboom; 31-05-2010, 09:54.

                    Comment


                    • #25
                      Vel alt av mitt utstyr er jordet direkte på batteri, så kan si
                      med sikkerhet at det ikke er problemet. Det er tydelig forskjeller når jeg beveger på Rca kablene inn på spilleren, så det er vel ett sikkert tegn på dårlig kontakt ( og nei, det er ikke kablene det er feil med) Støyen med den andre spilleren er fra servoen, den er så og si ummulig å unngå i en mr2.

                      Forsterker har garantert ikke kontakt med jord på chassiet, de henger på braketter av mdf

                      spilleren må ha kontakt med jord ja. Måten den festes på i en mr2 er skrubraketter i midtkonsollen. Dette lager kontakt.

                      Subutgangen lager ikke støy når jeg trykker kablen sidelengs på spilleren. Da har jeg vaskelig for å se at det skyldes forsterker.

                      Fulgte ikke med noen støyfilter boks. Om det skal være vet jeg ikke, isokontakten var klippet av
                      Last edited by trustno1; 31-05-2010, 12:17.

                      Comment


                      • #26
                        Han mener, er batteriet GODT jordet? Er det rett i gods, eller i en påsveisa ting?
                        Runar E. Olsen ~ Moderator
                        Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                        http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                        Comment


                        • #27
                          Batteriet er jordet med 54mm2 kabel, pusset ned til stålet. Men uansett bør ikke det ha så mye å si da forsterkere og spiller er begge jordet i mot batteriet og skal i teorien ha samme spenningspotensial

                          Comment


                          • #28
                            Stålet sier lite om jordingspunktet.
                            Runar E. Olsen ~ Moderator
                            Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                            http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                            Comment


                            • #29
                              Regner med at stålet er karosseriet på bilen, og så lenge det er pusset ned til bart metall så ser jeg ikke at det skal være dårligere enn originalt i en bil
                              Med forbehold om at jordingspunktet ikke er 2 meter unna batteri da selvfølgelig
                              2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by J.T. View Post
                                Regner med at stålet er karosseriet på bilen, og så lenge det er pusset ned til bart metall så ser jeg ikke at det skal være dårligere enn originalt i en bil
                                Med forbehold om at jordingspunktet ikke er 2 meter unna batteri da selvfølgelig
                                Bruker det orginale jordingspunktet, kablen er rundt 20-30cm

                                Comment

                                Working...
                                X