Announcement

Collapse
No announcement yet.

Andersens A3 prosjekt (Nybegynner)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Andersens A3 prosjekt (Nybegynner)

Hei Etter et halvhjerta forsøk på å bygge stereo med gamle komponenter og rester jeg hadde liggende, har jeg endelig bestemt meg for å bygge noe skikkelig i A3'en min.
    Prosjektet er i oppstartfasen, så alle planene er ikke lagt enda, så setter derfor STOR pris for tips og råd til hvordan komponenter og løsninger jeg burde benytte.

Merke: Audi
    Modell: A3 8L
    Årsmodell: 2000
    Motor: 1.6

Utstyrsliste:
    Spiller: Pioneer DEH-P600UB
    4 kanaler: Hifonics ZX4400
    Frontsett: Hertz HSK165
    Monoblokk: Hifonics BRUTUS BXI 2006D
    Subbere: Zachry PX-P12
    Batteri: Odyssey PC1500

Bilder av byggeobjektet

Edit: Oppdatert utstyrsliste
    Last edited by Daniel_DA; 01-07-2010, 00:07.
    Pioneer, Hertz, Hifonics, Odyssey
    Prosjektet mitt

Sjekka kontoen min nettopp og fikk et gledelig syn, feriepengene har kommet så da kan budsjettet muligens bli noe mer fleksibelt
    Prosjektet mitt

Comment

Jøss enda flere moinger Hvor i modum?

Comment

Originally posted by Nils View Post
        Jøss enda flere moinger Hvor i modum?
        Jeg er fra Åmot Du kommer fra a?
        Prosjektet mitt

Comment

Litt lengre oppi gata nærmere bestemt vikersund =) Du har en grei bil å få litt lyd i hvertfall. litt utfordringer med å få plass til høyttalere med litt størrelse på i framdørene men alt går =)

Comment

Det skateboardet så leit ut
            [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

Ja, er vel bare 13 cm komponentsett originalt, så det kan jo bli en utfordring.

Hehe. Ja, enig. Nytt skateboard er allerede bestilt
              Prosjektet mitt

Comment

Ville satsa på å ha best mulig lyd framme, et godt komponentsett og en god 2 kanaler Går selvfølgelig ann med coax i bakdørene, men ville uansett lagt mer tid i noe bra forran. Har du mulighet til å plassere diskanten litt høyere ( oppå dashen f.eks ) så er det bra. Gjerne tette rundt mellomtonen/midbassen i døra, med noe form for demping ( DynaMat, STP ++ )

Er grei bil å mekke lyd i det her! Følger med.
                Mitt gamle førstebil prosjekt - http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=10520

Comment

Originally posted by Arvid André View Post
                  Ville satsa på å ha best mulig lyd framme, et godt komponentsett og en god 2 kanaler Går selvfølgelig ann med coax i bakdørene, men ville uansett lagt mer tid i noe bra forran. Har du mulighet til å plassere diskanten litt høyere ( oppå dashen f.eks ) så er det bra. Gjerne tette rundt mellomtonen/midbassen i døra, med noe form for demping ( DynaMat, STP ++ )

Er grei bil å mekke lyd i det her! Følger med.
                  Ja,jeg dropper høyttalere i bakdørene i første omgang. Har fått tak i ett ubrukt Seas lotus 6,5" frontsett (usikker på modell) av en kammerat som skal inn i framdørene, og det skal mest sannsynlig bli drevet av en Dynabel BF1502 Skal se hva jeg gjør med diskantene, speilhusa er jo en grei løsning. Og som du sier, så er planen å dempe frammdørene og bagasjen med Dynamat og STP
                  Prosjektet mitt

Comment

hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt en 4 kanalers og ett frontsett (som du allerede har kjøpt ser jeg). så har du jo muligheten til å oppgradere bakdørene senere uten å kjøpe en forsterker til. og før du monterer frontsettet, kjøp noe dempematter til dørene. det hjelper mer enn man tror, gjorde det akkurat på bilen min artig å se at noen i "nærheten" også driver med litt bygging :P

Comment

sats 4 kanaler du

Comment

Nå begynner det å skje ting her snart. Har nå fått bestilt meg 50 mm2 strømkabler og koblingsutstyr og dempematter, signalkabler, Odyssey PC1500 batteri og Hertz HSK 165 frontsett regner jeg med er på vei snart det også, venter bare på ordrebekreftelse fra Elutstyr.
                        Så til uka regner jeg med å begynne så smått med prosjektet!

Følg med videre for bilder og oppdateriger
                        Prosjektet mitt

Comment

Det høres bra ut. Lykke til med montering/modifisering/installering/kobling/demping/oppgradering!
                          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Originally posted by TakeTheTime View Post
                            Det høres bra ut. Lykke til med montering/modifisering/installering/kobling/demping/oppgradering!
                            Tusen takk for det!
                            Prosjektet mitt

Comment

da får du samme frontsett som meg, om jeg ikke tar helt feil. bortsett fra at jeg har ett hakk midre, HSK 130. håper du blir fornøyd. synes mine spiller bra, bortsett fra at diskanten er litt skarp. men så har ikke jeg all verden med innstillinger på cd spilleren.

Comment

Working...
                              X