Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ipad Civic med digital lyd ut!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ipad Civic med digital lyd ut!

    Bil og utstyr;
    Honda Civic 1,4 is soon to be 1.6 VTI
    Medieavspiller-Ipad 1 gen
    SIGNAL INTERFACE PROCESSOR-Audison Bit Ten
    DAC(Digital til analog converter)-HRT Istreamer
    Forsterkere-Audison SrX3 og Hertz 2kanaler
    Komponentsett-Hertz Space 6
    Sub element-Hertz es300D
    Splittblokk-Connection Best BDB 51.1
    Høyttalerkabler komp.sett- CONNECTION BEST SL 214.1 - 2.5MM2
    Dempemateriell-STP


    Upgrades og jobber som gjenstår;
    -Lage ramme og bygge inn iPad
    -Bygge inn varmeapparat kontrollerne lenger nede
    -Bygge inn knappene til nødblink og bakluke varme som måtte fjernes
    -Ny batterikabel og jordingskabel
    -Legge opp nye høyttaler kabler rett fra forsterker til høyttalerne, altså ikke via delefilter
    -Få ideer til bagasjerommet
    -Cleane opp bagasjerommet
    -Bygge garasjerom


    Har helt fra første dag jeg fikk iPadn min hatt lyst å bygge den inn i dashbordet og få den til å samarbeide med stereosystemet. Januar 2011 dro jeg til San Diego, Ca for å "studere"
    i et halvår, etter 6 mnder med leiebil og midten av 90 talls acura integra stereoanlegg økte motivasjonen på for å fortsette her hjemme. I slutten av mai dro jeg faktisk til Santa Clarita med noen kompiser for å besøke fornøyelsesparken six flags der, når kompisen min sa Santa Clarita tenkte jeg med en gang, Hey! er ikke det der Soundman Car Audio holder til?

    (Pioneerene på ipad integrering i bil, var først til å byggen inn og få digital lyd ut, de har forresten en fantastisk youtube miniserie som går;
    http://www.youtube.com/user/soundmancaraudio

    Så før vi dro til Six Flags måtte jeg stoppe innom shoppen deres, jeg fikk snakket med Doug, en av gutta der, vi snakket litt om anlegget mitt og ipad integrering, fikk også sett bilene de hadde bygget ipader i noe som bare ga enda mer motivasjonsboost.

    6 juni måtte jeg sette meg på flyet for å ta turen hjem etter å ha hatt det beste halvåret i mitt liv. (socal anbefales på det sterkeste!)
    Turen gikk hjem for så å slappe av og bli kvitt jet lag`n og deretter til Lars O og Jan O på Elutstyr .
    Etter å ha brennt en del penger der begynnte nedplukkingen, utrolig mye man må ta av for å få av radio consolen på en liten civic!

    Til nå har jeg plukket ned alt.
    Satt inn Istreamern som både lader og gjør om ipad sync kabeln til signalkabler som videre går til Bit Ten`n.
    Deretter er det vanlig prosedyre med forsterker oppkobling
    (Man må btw lade Istreamern via mini-usb, enkelt å få tak i fra sigarettenner på f eks elkjøp)
    Så nå er alt koblet opp og alt funker, men må ned igjen og kjøre høytallerne utenom delefiltrene.
    Kommer flere bilder etterhvert som fremgangen skjer

    Bare for å få si det med en gang, når det kommer til lyd så importerer jeg CDer via Itunes ved bruk av LossLess instillinga du finner i itunes

    Litt bilder



    Liten video som viser hvordan dette fungerer sammen;
    Klikk HER
    Last edited by Varvik; 02-07-2011, 20:29.
    Honda Civic Ej9
    Pioneer/Hertz/Audison

  • #2
    Dette blir tøft

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

    Comment


    • #3
      tøft Skjedd noe mer de siste ukene?

      Comment

      Working...
      X