Announcement

Collapse
No announcement yet.

Anlegg i BMW 525TDS E34

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Anlegg i BMW 525TDS E34

    Da er denne bilen dessverre solgt, men håper folk vil lese tråden for det, og få inspirasjon av tråden og eventuelt få egene ideer.

    Da for jeg vel bare slenge meg på ang anlegget i bilen jeg også

    Men da dette er bruksbilen, så er dette noe som vil gå over tid, så her må man ha tålmodighet.
    en så lenge blir dem gamle kablerne i bilen, må jo ut med teppe og greier, og d går ikke nå, men skal se om d går i jula eller ikke.
    Har begynt å fikse til midbassene i kickpanelene.
    Etter d så skal jeg begynne på diskant og mellomtonene, skal da prøve meg på støping av diskantene som jeg har tenkt å ha
    i speilhuset. ikke bestemt meg for vilket mellomtoner jeg skal bruke, men
    d blir stor sjans for at d blir Hertz HD500 eller noe,d ble HL70 da dem passer så noenlunde ned i dasjen på min E34. men dette blir d mer om siden.
    Reiv ut gamle kassa og div i bagasjen får ikke så lenge siden.
    Bygger alt opp igjen fra grunden med demping osv. akkurat nå har jeg slengt inn 2stk RE8, så jeg har bittelitt lyd i bilen. ting tar tid her i gården, hehehe.

    Er kjempe positiv for tilbakemeldinger,men for dem som bare slenger dritt og er usakelig kan gå et annet sted.


    Dette er da innkjøpt

    Spiller: Alpine CDA 9855R
    Frontsett: Hertz diskanter og mellomtoner
    Midbass: 2stk RE8
    Subber: 2stk Cadence Wild Beast
    Forsterkere: 4stk Genesis Dual Mono
    Signalkabler: 3stk EVUS RCS 50
    Høgtalerkabler: Supra PLY 3,4
    Strømkabler: 50kvmm og 25kvmm fra Torshov
    Tilbehør: Div Stinger
    Batteri: kinetik HC1800
    Demping: VIBROMAT M1 og BITOPLAST en så lenge.
    Diskanter Hertz SPACE1
    Mellomtoner Hertz HL70
    Forsterker(sub) Hifonics Colossus XX
    Hva tror dere om dette oppsettet? kan d bli noe greie på dette eller?

    Bilen




    Litt av utstyret jeg skal bruke (foreløpig i værtfall)

    Alpine CDA9855R

    2 stk wilbeast men kun bilde av 1 da



    Genesis Dual Mono

    HIFONICS XX-COLOSSUS 2






    Slik så d ut etter jeg reiv ned gamle anlegget.med gammle asfalt plater, huff



    Her begynte jeg å fikse kickpanelet, er ikke kasse bak nå, men får se om jeg ikke bygger d ved en senere anledning

    Bakplaten dempa med STP.

    Kickpanelet dempet

    Kickpanelet montert

    Bassen montert i panelet


    Da har jeg fiksa andre siden også, da ble d slik




    Har brukt STP plater på denne siden også, glemte å ta bilder, men d er likt gjort på begge sider


    beklager denne gule ledningen dær, ikke fått bort den enda
    Last edited by bmw520; 01-08-2011, 00:49.
    Ronny Karlsen
    02 BMW 525D M-Sport. Potensiell lydbil igjen
    96 Audi A4 1.8TQ Gatebil.
    Prosjekt bilstereotråden Gamle bilen:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704

  • #2
    legg bildene inn på photobucket.com så under bildene står det picture link ellerno.. som adder [img] bildenavn.jpg [/img] til filene dine.. da vises de her
    www.eirikaspaas.com

    Comment


    • #3
      Fulgte denne tråden for å få det til selv...

      http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1587
      sigpic

      Comment


      • #4
        Originally posted by klovnster View Post
        legg bildene inn på photobucket.com så under bildene står det picture link ellerno.. som adder [img] bildenavn.jpg [/img] til filene dine.. da vises de her
        hm, må jeg prøve da har jo photobucket fra før, men da kun fått opp link.
        Ronny Karlsen
        02 BMW 525D M-Sport. Potensiell lydbil igjen
        96 Audi A4 1.8TQ Gatebil.
        Prosjekt bilstereotråden Gamle bilen:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704

        Comment


        • #5
          da er bilder lagt inn takk for hjelpen folkens.
          Ronny Karlsen
          02 BMW 525D M-Sport. Potensiell lydbil igjen
          96 Audi A4 1.8TQ Gatebil.
          Prosjekt bilstereotråden Gamle bilen:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704

          Comment


          • #6
            Ser her ja. Kommet godt igang da
            Bagasjebygging iløpet av helgen da?
            Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
            Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
            Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

            Comment


            • #7
              Originally posted by NeDD View Post
              Ser her ja. Kommet godt igang da
              Bagasjebygging iløpet av helgen da?
              hehehe, jepp er vel på tide å få begynt nå. kjøpt litt greier av "noen" i Hamar området, hehehehe.
              nei jeg for ikke gjort noe i helgen, reiser til oslo i morra så
              for ikke gjort så mye baki før jeg har fått kassa fra Dag heller, den er nå ferdig
              men ting tar tid her da, hehehehe
              Last edited by bmw520; 13-12-2007, 01:01.
              Ronny Karlsen
              02 BMW 525D M-Sport. Potensiell lydbil igjen
              96 Audi A4 1.8TQ Gatebil.
              Prosjekt bilstereotråden Gamle bilen:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704

              Comment


              • #8
                Noen som har tatt ut hele teppe på en sånn bil før, uten å ta ut varmeapparatet? skulle tatt d ut for å få lagt kablene på en skikkelig måte. Ellers blir d bare rot å tull.
                Begynte å fiksa andre sia ang midbass i kickpanelet før jeg dro, men legger ikke ut bilder før jeg er ferdig.slik d er nå er d jo ikke kickpanelene pene heller men funderer sterkt på å kle dem i grå Alcantara, men penger penger da serru
                Oppdatering blir d etter vært som jeg holder på.
                Last edited by bmw520; 16-12-2007, 19:15.
                Ronny Karlsen
                02 BMW 525D M-Sport. Potensiell lydbil igjen
                96 Audi A4 1.8TQ Gatebil.
                Prosjekt bilstereotråden Gamle bilen:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704

                Comment


                • #9
                  Originally posted by bmw520 View Post
                  Noen som har tatt ut hele teppe på en sånn bil før, uten å ta ut varmeapparatet? skulle tatt d ut for å få lagt kablene på en skikkelig måte ellers blir d bare rot å tull.Begynte å fiksa andre sia ang midbass i kickpanelet før jeg dro, men legger ikke ut bilder før jeg er ferdig.slik d er nå er d jo ikke kickpanelene pene heller men funderer sterkt på å kle dem i grå Alcantara, men penger penger da serru
                  Oppdatering blir d etter vært som jeg holder på
                  Jeg har grå alcantara om du ønsker det til en fin pris..Send gjerne PM så blir vi enige om pris
                  VW/Audi ende-tusi-ast!

                  Comment


                  • #10
                    PM er sendt
                    Ronny Karlsen
                    02 BMW 525D M-Sport. Potensiell lydbil igjen
                    96 Audi A4 1.8TQ Gatebil.
                    Prosjekt bilstereotråden Gamle bilen:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704

                    Comment


                    • #11
                      Her er fargen..

                      http://i3.photobucket.com/albums/y98...n/DSCF1943.jpg
                      VW/Audi ende-tusi-ast!

                      Comment


                      • #12
                        Ser at du i en annen tråd er usikker på om du skal velge 2-veis, eller 3-veis.. Ville så absolutt valgt 3-veis i e34! Liker denne løsningen best uansett egentlig, er så greit å montere midbass i kickpanelet, mellomtonen i orginal diskantplass på dashen og diskant i a-stolpen. Det er en løsning som funker bra i e34.

                        Med midbass i kickpanelet, blir det litt tynt med kun diskant i ørehøyde. Er ikke så enkelt å vinkle midbassene slik at det fungerer bra med kun 2-veis. De e34'ene jeg har hørt med 2-veis montert på denne måten får en litt nasal lyd liksom..

                        Vil tro at Hertz HD500 eller HL-70 vil gjøre en grei jobb som mellomtone, evt. DLS UP2,5 eller 3-toms domen i UR serien (husker ikke hva den heter).. Alle disse er enkle å montere under orginalgitteret på dashen (med litt enkel modding) og gir det løftet i lydbildet som trengs.. Sammen med en riktig vinklet diskant i a-stolpen skal du gjøre mye feil for at det ikke skal låte bra!
                        [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                        [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                        [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Joakim View Post
                          Ser at du i en annen tråd er usikker på om du skal velge 2-veis, eller 3-veis.. Ville så absolutt valgt 3-veis i e34! Liker denne løsningen best uansett egentlig, er så greit å montere midbass i kickpanelet, mellomtonen i orginal diskantplass på dashen og diskant i a-stolpen. Det er en løsning som funker bra i e34.

                          Med midbass i kickpanelet, blir det litt tynt med kun diskant i ørehøyde. Er ikke så enkelt å vinkle midbassene slik at det fungerer bra med kun 2-veis. De e34'ene jeg har hørt med 2-veis montert på denne måten får en litt nasal lyd liksom..

                          Vil tro at Hertz HD500 eller HL-70 vil gjøre en grei jobb som mellomtone, evt. DLS UP2,5 eller 3-toms domen i UR serien (husker ikke hva den heter).. Alle disse er enkle å montere under orginalgitteret på dashen (med litt enkel modding) og gir det løftet i lydbildet som trengs.. Sammen med en riktig vinklet diskant i a-stolpen skal du gjøre mye feil for at det ikke skal låte bra!
                          hehehe, har allerede vært i kontakt med Pål på installbay ang HD500 og spice1 diskanten d du sier er d jeg frykta, men når man da ikke fått teste eller hørt noe annet i andre biler,så er d ikke lett å ha en mening heller, men 3veis er d jeg funderer sterkest på, men så er d den dumme økonomien nå da, den har jammen med tæra på litt nå, med alt utstyret jeg har kjøpt den siste mnd gitt
                          Last edited by bmw520; 16-12-2007, 20:05.
                          Ronny Karlsen
                          02 BMW 525D M-Sport. Potensiell lydbil igjen
                          96 Audi A4 1.8TQ Gatebil.
                          Prosjekt bilstereotråden Gamle bilen:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704

                          Comment


                          • #14
                            PS, tenkte å bygge diskanten ved speilfeste jeg da, vilke av disse her kan være best av dem du foreslo Joakim? har egentlig veldig lyst på Hertz sine da. men har jo ikke hørt noen av disse på skikkelig vis
                            Ronny Karlsen
                            02 BMW 525D M-Sport. Potensiell lydbil igjen
                            96 Audi A4 1.8TQ Gatebil.
                            Prosjekt bilstereotråden Gamle bilen:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704

                            Comment


                            • #15
                              bare å si ifra når du er i oslo området om du vil høre morel skikkelig
                              www.eirikaspaas.com

                              Comment

                              Working...
                              X