Announcement

Collapse
No announcement yet.

Praktisk Kickeranlegg i min Audi S6 C4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Praktisk Kickeranlegg i min Audi S6 C4

    Hei godtfolk!
    Byttet bil for noen mnd siden, og klarte ikke holde fingra unna denne vogna heller.

    Bilen: 97modell Audi S6 2,2Tq med 270`km på tellern. Litt sliten i lakk, men tight og god! Angrer ikke et sekund på kjøpet av denne. Lyden er noe eget, og draget er helt ålreit.(Mtm chip og eksos) Guardsystem.

    Originalt sitter det Bose anlegg med sub, men det har begynt å poppe og smelle i det siste, så jeg tenkte jaja.
    Ut med det og inn med:

    Pioneer AVH-8400BT Skal forsøke og smette den inn i 1 din hullet hehe.
    Front og bak SKAL jeg få inn et 6,5" QS komp sett fra Kicker. Dette skal ikke synes igjennom dørtrekket.
    2 stk Kicker L7 subber
    Frontsetta drives av en Kicker ZX 650.4
    Subbene drives av en 1000.1

    Kabler fra stinger.
    50mm2 til strøm. Batteri er lokalisert under baksetet, lucky for me.
    Signalkabel 2 par (fletter i hvernadre) til foran og bak, et enkelt par til sub.

    En bulkpack fra Dynamat er kjøpt inn, da jeg føler bilen bør dempes litt med detta "cowboy" anlegget.

    Videre er planene å ha anlegget helt skjult for almennheten, dvs det bygges ned i reservehjulsbrønnen. Takettrekk skal ned, da det er flere stygge sår i dette. Sort alkantara limes i tak og stolper.

    Legger ved noen bilder av bilen:
    Attached Files

  • #2
    Har kommet litt i gang før jeg la ut denne tråden.Lager en tråd for å få noen smarte innputs underveis.
    Vel... godt igang med demontering av dasj. Denne bilen er jo ikke laget for dobbeltdin spiller så jeg improviserte litt.
    Kom gjerne med tilbakemeldinger...
    Bilder sier vel mer en 1000 ord og alt det der...
    Attached Files

    Comment


    • #3
      Knakk til en brakett på hver side på spillern så jeg fikk skrudd den skikkelig fast i de skrufestene til knapprekka som hang der før. På høyre side av spiller har jeg bestilt en sigaretttenner/12vuttak for å dekke noe av hullet, resten over tettes med blindlokk slik som på andre siden. Trekantene på hver side av knapprekka tettes med noe form for plast.
      Forslag mottas med takk!
      Attached Files

      Comment


      • #4
        Imorra begynner jeg med kassebygging slik at jeg vet hvor ledninger skal trekkes inn bak der.

        Comment


        • #5
          Da var jeg godt igang med kassen. Siden jeg ikke er noe flink med polyester ble kassen laget i 18mm mdf. Sleit bra med plassen og etter å ha prøvd litt frem og tilbake kunne jeg bare ha basserne den ene veien. Siden jeg ville ha lukket kasse denne gangen(ble på 62l) laget jeg noen ekstra avstivninger inni.

          Her kommer noen bilder.
          Attached Files

          Comment


          • #6
            Ser veldig bra ut det der, stå på videre!

            Comment


            • #7
              Får begynne sånn smått med kabler i dag. 50mm2 strøm og tre par signal. Tips til hvor jording bør hentes mottas med takk. Sikkert noen som har klådd i denne bilen før.

              Comment


              • #8
                Jord fra batteri bør vel fungere greit? :P

                Comment


                • #9
                  batteri ligger ca 1,5m fra forsterkerene, men tenkte det kanskje var et punkt litt nærmere.

                  Comment


                  • #10
                    Meeeget oppegående greier! Kjempefin løsning for å få inn dobbel-DIN du har laget der synes jeg.
                    Kassa og forsterkerne under "gulvet" ser også ut som en solid og god løsning. Jeg lurer bare på hvordan lyden skal bevege seg oppover. Har du tenkt å ha lokket oppe mens du spiller?
                    Eivind

                    '00 Audi A4 Avant 1.9 TDI quattro
                    '87 Mercedes-Benz 190E 3.0

                    Comment


                    • #11
                      I første omgang blir det å ha den bakerste flappen oppe. Bassen har ingen problem med å trekke igjennom platen heller. Har tenkt til å lage en helt ny bakplate etterhvert med utsparringer med en ramme med lignende stoff som brukes foran på innehøytalere etc.

                      Comment


                      • #12
                        Da har jeg fått lagt frem strøm i kveld. Digg med batteri rett i nærheten.
                        Sikringsholderen ble montert på braketten til batteriet. Har kjøpt en 250 amp sikring til formålet.
                        Jeg laget en brakett som skal holde litt på kablene.
                        Bruker den jordingen som batteriet er koplet til.
                        Bilder.
                        Attached Files

                        Comment


                        • #13
                          hvorfor har du ikke koblet jordingen direkte på batteriet? nå må anleggets strøm gå sammen med bilens strøm via den tynne kabelen til karroseriet
                          VW Golf 4
                          Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
                          Simen Sormbråten

                          Comment


                          • #14
                            Skjønner ikke helt hva du mener her. Jeg har brukt det samme jordingspunktet batteriet er koplet til. Med egen 50kvadrat selvfølgelig. Hadde jeg koplet meg på jord på batteri hadde jordingen gått via den tynne kabelen til batteriet. Eller tar jeg feil?

                            Comment


                            • #15
                              du som tenker litt feil, for du tenker karroseriet er jord, men er faktisk karroseriet som blir jordet til batteriet via kablen, batteriet som leverer strømmen, ikke karroseriet, så beste jordingen er rett på polen til batteriet
                              VW Golf 4
                              Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
                              Simen Sormbråten

                              Comment

                              Working...
                              X