Hei, har merket att om jeg lukker opp bagasjerommet og spiller musikk får jeg mye mer av den "hårristende" bassen enn når bagasjerommet er lukket(?) subben er en Ground Zero Radioactive på 1500rms i en portet kasse som drives av en RF T1500-1bd monoblokk.. anlegget står i en galant 97-mod sedan.. noen som har en løsning på hvordan jeg lettere kan få trykket fram i kupeen?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mer bass med åpent bagasjerom?
Collapse
X
-
Et alternativ er og isolere bagasjerommet skikkelig med dempematter, og deretter ta ut høyttalerene som ligger i hattehylla (hvertfall om de er orginale) og sette 2stk 6" Aeroporter i hullene.
Du oppnår best effekt om du klarer og få bagasjerommet så tett som bare muligIt aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.
-
har prøvd å tatt ut høyttalerne bake, med lite til null effekt :\
Men kanskje demping kan ha noe for seg. vet du hvor jeg kan få taki dempematter billig, og hva slags dempematter som burde brukes hvor?Mitsubishi Galant 'Avance' 97-Mod
Pioneer
Digital Designs
Ground Zero
Comment
-
Haha, korrekt men det er pga. plassen, vil helst ha litt bagasjerom også der er 2 porter + elementet som peker inn i seteryggen, har prøvd å snu kassa også, men det ble ikke noe bedre...Mitsubishi Galant 'Avance' 97-Mod
Pioneer
Digital Designs
Ground Zero
Comment
-
Får lage ny kasse med flat bakside å få det tett bak kassen da men blir det bra med porter opp i hullene der bakhøyttalerne skal være? og hva vil dere anbefale av portet/bandpass eller evt lukket kasse til dette elementet? (GZRW38SPL)Mitsubishi Galant 'Avance' 97-Mod
Pioneer
Digital Designs
Ground Zero
Comment
-
Min erfaring:
Demp bagasjerommet med dempematter. Butylmatter med alufolie. Du finner produktet hos de fleste nettbutikker.
Jeg har også hatt god effekt med å vende elementene opp mot hatthylla. For så å tette mot bagasjen slik at at ingenting av bassen slår inn i bagasjen. Da må du også fjerne noe metall i hatthyllen. Bruk gjerne dempematter i mellomrommet mellom kassen og hatthylla.
Litt vanskelig å forklare, håper du skjønner.
Denne kassen ble laget i en Sierra sedan, og funket veldig bra. Ikkeno bass i bagasjen, men plenty trøkk i kupeen
Comment
-
Originally posted by Ozzt View PostHaha, korrekt men det er pga. plassen, vil helst ha litt bagasjerom også der er 2 porter + elementet som peker inn i seteryggen, har prøvd å snu kassa også, men det ble ikke noe bedre...
Er mange misforståelser ute å går her.
Sette elementer/porter inn i kupeen/hattehyllen har null verdi så lenge du ikke får det 100% tett i mellom kupee og bagasjerom. Dette får du kun til om du går bananas med byggskum.
Det eneste du oppnår er bare å skape masse uønskede refleksjoner i fra bagasjerommet som motvirker lydbølgene som kommer direkte fra kassa. Dempe bagasjerom vil kanskje hjelpe noe, men det vil ikke hjelpe noe på det problemet du tilfører med feil plassering av elementer/porter.
Man bør alltid ta hensyn til hvilke veier lydbølgene kan bevege seg når man plasserer elementet/porten. Dersom lyden har mulighet til å gå i motsatt rettning av lytteposisjonen så vil man med stor sannsynlighet få problemer med dårligere bassrespons pga utslukking av lydbølger.
Etter min mening så er den beste plasseringa av elementer/porter enten på siden av bagasjerommet, bak hjulbuene eller i reservehjulsbrønnen så langt bak som mulig.
Dersom du vil unngå å bruke for mye av bagasjerommet så gjelder det bare å bygge litt smart. Feks lag en "dobbel bunn" kasse som du kan bagasjerom oppa, eller kasse som går fra seteryggen og helt tilbake til bagasjelokket langs den ene siden i bagasjerommet.
Desverre så kommer man nesten ikke utenom en glassfiberkonstruksjon dersom man vil utnytte plassen best mulig med en slik løsning.
Comment
-
Vil egentlig helst unngå å lage ny kasse om det ikke er absolutt nødvendig
Bilder av slik anlegget står nå, om dere har tips om hva jeg kan gjøre for å få det bedre så setter jeg pris på det!
-Skal rydde opp i ledningene senere, hehe
-Er trykt helt inn til seteryggen
-Spiller mye bedre med setene ned også...
-Lurer på å kanskje lage en luke/et hull i seteryggen bak armlenet her, tror du det kunne funket bra?Mitsubishi Galant 'Avance' 97-Mod
Pioneer
Digital Designs
Ground Zero
Comment
Comment