Announcement

Collapse
No announcement yet.

eMTea: Prosjekt Passat 3BG Sedan (Helix, Focal)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • eMTea: Prosjekt Passat 3BG Sedan (Helix, Focal)

    Hei!

    Hadde lenge planer om å støpe en basskasse oppi det reservehjulet som ligger der, men etter anskaffelse av en "Kootail SlimSub" å inspisert den litt, så hopper jeg over den løsningen.

    Jeg har tenkt å knaket, å endelig tror jeg at jeg har fått bestemt meg..
    Det blir en Focal 33v2, i en lukket kasse (usikker på størrelse, kom gjerne med deres erfaringer) og en Helix H500 Espirit (5 kanals forsterker).

    Kommer til å beholde de orginale komponentsettene jeg har, men drømmer meget om å få focal fremme i bilen også, problemet er bare at skal jeg først handle, så må jeg ha til alle dørene.

    Jeg begynte idag så smått med å dempe hele reservehjulsbrønnen med 1 lag Stinger RoadKill Expert, og håper på å kanskje begynne litt av støpeprosessen i morgen mens det er så fint hver, å vi kan stå ute med alle gassene.

    Det er ikke store prosjektet, så var litt i tvil om jeg skulle legge det ut her, men det kommer nok litt bilder av prosessen, å det liker vel de fleste på forumet her. Kan gi inspirasjon og ideer til andre også.

    Utstyr fåreløpig (prodruktene er "trykkbare"):
    JVC KD-AVX2 headunit
    Focal 33v2 Subwoofer
    Helix H500 Espirit AMP
    Stinger Pro 3 Series 6 Channel 17' RCA Interconnects
    Stinger strøm og høyttaler kabler
    Last edited by eMTea; 22-04-2008, 22:43.
    Bilen min: Prosjekt Passat 3BG Sedan

  • #2
    Idag har jeg og Axel fått støpt selve kassen i brønnen, å tok litt bilder underveis, men glemte kameraet

    Kassen ble ca 4,5 lag, dvs at det første laget ble Karbon, og 3 lag med glassfiber, pluss noen biter på de skjøtene som det passet best med. Tror dere det holder med ca 4 lag?

    I morgen, når den er skikkelig herdet, så skal jeg helle vann oppi den for å finne utav ca hvor mange liter det er, greit å vite, for har lyst til å ende opp med ca 40liter til bassen.
    Bilen min: Prosjekt Passat 3BG Sedan

    Comment


    • #3
      Blir interessant å se hvor mange liter den blir på ja - jeg skal til å støpe i min 3bg stasjonsvogn, har grovt regnet ut at det er ca 85-95l men kan jo ha bommet grovt.

      Du trenger jo ikke til alle dørene, jeg tenkte å kjøre Focal 165a1 i alle dørene men droppet heller bakdørene og legger alle pengene i 165VR i dørene foran istedet.

      Sleng ut bilder!
      .:Lasse:.

      Comment


      • #4
        Ja det er STOR brønn på disse, men lurer på å bruke noen av literne for å ha et sted å oppbevare jekken, kompressor og "aperunk" også...
        Skal komme med bilder i morgen, selv om det ikke er så mye å se på enda...
        Bilen min: Prosjekt Passat 3BG Sedan

        Comment


        • #5
          Idag har jeg målt opp hvor stor kassen ble, og totale volumet er nok i nærheten av 80 liter. Jeg har en 4-motion (4hjulstrekk) så det er mulig din brønn er større screwball.

          Jeg skal bare bruke halvparten ca, så jeg skal senke hele baffelen ned ca 7cm under gulvet idag, for å beskytte subben og forsterkeren.

          Siden jeg har Highline, med "sonnen beige" skinn og alcantara inni, så hadde jeg tenkt å bruke litt vinyl og alcantara baki også. Kikket litt på litt tekstiler på installbay, lurer på om de sender ut vareprøver? hadde vært greit å sammenligne litt med det orginale før jeg handler.

          Kommer et par bilder av de forrige dagers arbeid her:

          Her er et bilde av brønnen med det utstyret som skal brukes der.


          Her ser dere tildekning av alt, uerfaren som jeg er, fikk jeg ikke brukt noe slippmiddel på alu-folien, så deler av den sitter igjen på kassen.


          Her er min kompis igang med 1. laget med karbon.

          '
          Her ser dere kassen med alle 4 (+litt) lag.


          Her er kassen idag, grovtilpasset, og klar for baffelmontering.
          Attached Files
          Bilen min: Prosjekt Passat 3BG Sedan

          Comment


          • #6
            Er det karbon karbon?

            For jeg trodde det måtte pakkes i vakum etterpå for å bli skikkelig.

            Looking good anyhow
            Mvh
            Rolf Try Nygård

            Comment


            • #7
              Det er karbon karbon ja
              Ettersom jeg forstod på kompisen min (som forøvrig støper stup-båter) så er vacuumet brukt for å få penest resultat på synlig karbon. Så lenge det ble mettet med polyester så var det godt å vel 3 ganger sterkere en std glassfiber i samme g/m2. (don't shoot the messenger)

              Meningen var at det skulle være litt jålete å vise frem karbonen om jeg måtte ha ut kassa noen ganger, men det ble heller mindre pent med den alufolien jeg ikke får av.
              Bilen min: Prosjekt Passat 3BG Sedan

              Comment


              • #8
                Originally posted by eMTea View Post
                Idag har jeg målt opp hvor stor kassen ble, og totale volumet er nok i nærheten av 80 liter. Jeg har en 4-motion (4hjulstrekk) så det er mulig din brønn er større screwball.
                Ja, jeg har ikke de to innsnevringene i bakkant som du har. Så er vel noen ekstra liter der.

                Jeg skal heller ikke bruke hele volumet, jeg trenger bare 20 eller 40 liter alt etter om jeg bruker 1 eller 2stk 10".
                .:Lasse:.

                Comment


                • #9
                  Idag er alt untatt subben koblet opp å testet...
                  Merket fort at høyttalerne i dørene ikke tåler så mye lenger...
                  Må nok ha noe nytt der og etterhvert ja!

                  Men nå er neste nivå å lage ferdig kassen og det som skal til i bagasjen.
                  Bilen min: Prosjekt Passat 3BG Sedan

                  Comment


                  • #10
                    Kompressor ? vil det si at du har luftfjæring..?

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Danna View Post
                      Kompressor ? vil det si at du har luftfjæring..?
                      Hvor fikk du ordet kompressor fra Dan H.? Postet i feil tråd eller? Tenker du på det jeg måtte ha plass til oppi her? det er kun for å fylle luft om jeg har pungtert Sammen med en boks "aperunk".
                      Bilen min: Prosjekt Passat 3BG Sedan

                      Comment


                      • #12
                        Å ja hehe..var det jeg tenkte på ja.. Har luftfjæring selv med kompressor baki, så tenkte det kanskje var flere som skulle ha

                        Comment


                        • #13
                          Det har jeg fått med meg! Åssen går det med Poloen da?
                          Bilen min: Prosjekt Passat 3BG Sedan

                          Comment


                          • #14
                            Poloen er solgt for lenge siden Har en Jetta 2.0 tdi 06 modell nå hvor jeg har montert luft

                            Comment


                            • #15
                              ere du som har den ? Sølvgrå? Svinet......

                              Comment

                              Working...
                              X