Announcement

Collapse
No announcement yet.

Titus41 Morel hjemmehøyttaler prosjekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Titus41 Morel hjemmehøyttaler prosjekt

Jeg har da kjøpt meg Morel Hybrid Ovation 6 settet der jeg skal gjøre noe "uvanelig". skal bruke dette settet til å ha hjemme altså bygge en stuehøyttaler. blir meget spennende prosjekt og tror det ikke er mange som har gjort det.

Kan iallefall starte med å legge ut bilder av komponentene.

Hybrid ovation 6 midbass

Morel MX-22 Crossover

Morel MT-22 Diskant

Kommer fler bilder og updates så hold dere oppdaterte

Under Construction ^^
    Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

bra noen jør noe "uvanelig"
    fine komponenter det*siKle*
    men lykke til blir sikkert bra
    pioneer(play hard), Kicker(Living loud), RF (make sounds)so live HARD, play LOUD and make sounds! love it!
    Ford<3

Comment

Jeg har et eldre 3-veis morel sett med stor dome mellomtoen og 6" midbass som jeg har lenge tenkt å lage hjemmehøyttalere av. Du kom meg i forkjøpet og det skal bli moro å se hvordan dine blir
      Mvh
      Pål Andréas Bryng
      Bilstereosenteret.no
      Vi forhandler bl.a.:
      Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
      Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
      Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Det første var å lage en ca mal der jeg kunne regne sammen liter volumet den skulle ha samtidig som alt skulle passe sammen med hverandre.

her har du da hvor lang den kommer til å bli i høyde.

Lagde også en liten mal på hvor stor bunnplata skulle være. Her kan du også se at delefilteret er en ganske så hissig og stor sak i denne høyttaleren

Lagde til slutt en ferdig mal med riktig størelse og antall dette er da for en høyttaler.

19mm mdf

Ytre mål

Front / bak
        73.8 x 24.8 cm

topp/bunn
        21 cm x 19 cm

Sider.
        73.8 cm x 19

Indre mål
        Lengde 70 cm bredde 21 cm dybde 19 cm
        = 27.93 Liter

Kjøpte meg også noen retnings baserte Tara Labs kabler som skal inn i kabinettet

Og til slutt så kan du se hvor faktisk trangt det ble med delefilteret.
        den skal ikke sitte i bunn men i veggen på siden bare så det er sakt.

Kommer fler bilder og oppdatering fra dette prosjektet

Comment

Originally posted by InstallBay View Post
          Jeg har et eldre 3-veis morel sett med stor dome mellomtoen og 6" midbass som jeg har lenge tenkt å lage hjemmehøyttalere av. Du kom meg i forkjøpet og det skal bli moro å se hvordan dine blir
          Takker tanken bak dette har vært også vært lenge hos meg.
          planen var egentlig å bruke hybrid ovation settet samt med re se 10 som bass altså 3 veis. Men da måtte jeg bruke et aktivt delefilter og måtte ha større amp. Lommeboken rakk ikke akkurat det tallet. så ble heller å lage et 2 veis system
          Så haper dette blir bra og hold dere oppdaterte og gjerne fortell hva dere synes.
          Last edited by titus41; 02-08-2008, 01:11.

Comment

du planlegger godt før du begynner;D
            *retnings baserte Tara Labs kabler*? og det er?(viss du årker å forklare?)
            pioneer(play hard), Kicker(Living loud), RF (make sounds)so live HARD, play LOUD and make sounds! love it!
            Ford<3

Comment

Klart jeg planlegger før jeg begynner!
              Har tenkt å bruke litt tid på detta prosjektet da jeg vet at kvalitet og god tolmodighet lønner seg i seinere tid
              Kablene skal fra forsterker og inntil høyttaler på en bestemt vei,står markert på selve kab isolasjonen også.Bedre klarer ikke jeg å forklare det hehe.
              Har brukt de tara labs kabla lenge og synes de er ganske så gode.
              Mer bilder kommer i morgen kveld!
              Last edited by titus41; 02-08-2008, 01:23.

Comment

Nesten for galt å skjule det delefilteret der. Du skulle hatt det bak plexi
                Mvh.
                Sigurd

--Prosjekt Mazda 323--

Comment

Da har jeg fått kjøpt meg Terminaler og porter

Terminaler

Porten

Under Construction ^^
                  Last edited by titus41; 02-08-2008, 12:00.

Comment

Tør jeg spørre hvorfor du skal ha så langt mellomrom mellom diskant og mellomtone?
                    Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

Comment

Vet ikke hvor du har fått med deg det men er jo ikke akkurat mye mellomrom fra diskant til midbass akkurat, er vell mer snakk om noen cm bare. du får holde deg oppdatert så får du se på bildene etterhvert hvordan det blir
                      Skal btw være skille vegg fra diskant til midbass "eget kammer".
                      Last edited by titus41; 02-08-2008, 12:18.

Comment

Originally posted by titus41 View Post
                        Vet ikke hvor du har fått med deg det men er jo ikke akkurat mye mellomrom fra diskant til midbass akkurat, er vell mer snakk om noen cm bare. du får holde deg oppdatert så får du se på bildene etterhvert hvordan det blir
                        Kanskje jeg som misforstår tegningen litt da?

Forstår det som at det skal være 21cm mellom mellomtone og diskant her jeg?
                        Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

Comment

Tøft dette... Har tenkt å gjøre det same selv med et Fusion PP-CMST1 til pcn.
                          sigpic

Comment

høy! har en del sett med diverse kompo sett jeg ikke får brukt, tror jaggu jeg må ut og handle meg litt mdf

Comment

Originally posted by titus41 View Post
                              Noen spesiell grunn til det? Diskanten har jo ikke ventilert polstykke, så den vil uansett ikke bli påvirket av trykket fra midbassen

Comment

Working...
                              X