Announcement

Collapse
No announcement yet.

PikoFlex: Volkswagen Passat 3B | Hertz - Alpine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • PikoFlex: Volkswagen Passat 3B | Hertz - Alpine

    Hei igjenn!

    Da er det kjøpt inn ny bil. En VW Passat 1999 modell som har rulla 155.000 nå. Det er en lusen 102hk 1.6L men som er overaskende sprek (i forrhold til jettaen jeg hadde i alle fall). Det som skal brukes er i hovedsak Hertz og Alpine. Dette vil vel bli brukt i BR1 og EMMA tenker jeg.

    Utstyrsliste:
    - Alpine CDE-9880R (H)
    - Hertz HV 165 (H)
    - Hertz HT 25 (H)
    - Hertz 2W.20 (H)
    - Hertz HX300 (H)
    - Hertz HP 4 (H)
    - Forsterker Sub (ukjent) (X)
    - Dempematter Vibroplast (B)
    - Dempematter SPLEN (H)

    Er litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det med diskanthus egentlig. Skal ganske leke meg litt med støpeplast på duskanthusene for å få bedre vinkling på de. Midbassen skal i orginalt 6.5" plassering i døra. Forsterkere er enda uklart. Blir nok en 2 eller 4 kanaler fra hertz eller audison og en 1 kanaler fra samme merke! Men midlertidig blir frontsettet antageligvis drevet av en RF forsterker el.l.

    Bilder av selve bilen:
    Attached Files
    Last edited by PikoFlex; 10-07-2011, 12:47.
    Pioneer - Hertz - Zealum
    Prosjekt Volkswagen Passat 3B
    Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

  • #2
    Bedre bilder og oppdatering kommer så snart jeg får begynnt med arbeide! Sendte bestilling i dag til installbay på alt utstyret jeg skal ha derifra!


    mvh.
    Aleksander
    Pioneer - Hertz - Zealum
    Prosjekt Volkswagen Passat 3B
    Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

    Comment


    • #3
      Dette kan jo fort bli bra! Grattis med en flott bil! Liker at du kjører med et konsekvent med få merker gjennom hele bilen, derfor synes jeg du burde går for Hertz forsterkere når du først er i gang.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Tobbelobb View Post
        Dette kan jo fort bli bra! Grattis med en flott bil! Liker at du kjører med et konsekvent med få merker gjennom hele bilen, derfor synes jeg du burde går for Hertz forsterkere når du først er i gang.
        Ser ut til at det blir det egentlig. Men vi får se! Audison sine forsterkere blir litt "penere" å ha i bilen egentlig. Men hertz sine er greie de også. Er ikke fastsatt noe på forsterkersida.

        Men tror det skal bli bra etter litt jobbing med bilen tenker jeg! Skal i begynnelsen nå legge litt kabler! Er allerede lagt opp 21mm2 i hele bilen. Men det er ALT for lite. Så skal legge inn hovedkabel på 50mm2 og fordelerblokk bak i bilen. Skal vel gå til innkjøp av signalkabler snart nå! Blir vel rockford sine tenker jeg, sverger litt til zealum og rockford kabling. Billig og meget brukervennlig. Koster omlag 90,- pr.mtr for 50mm2 fra Zealum og den er meget bøyelig og handterbar.

        Mvh.
        Aleksander
        Pioneer - Hertz - Zealum
        Prosjekt Volkswagen Passat 3B
        Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

        Comment


        • #5
          Hvor kjøper du denne Zealum strømkabelen?
          Det var jo en svært grei pris for en sånn dimensjon - nå trenger jeg ikke så grov i min men de har vel flere dimensjoner...?

          Jeg bygde om vinklingen på diskanthusene på baksiden av dekslet på min Passat. Dermed ser det helt originalt ut fra utsiden, men fikk vinklet diskantene mye mer opp og bakover enn det de er originalt (når de spiller 90 grader vinkel på kjøreretningen og ned i dashbordet).
          .:Lasse:.

          Comment


          • #6
            Originally posted by screwball View Post
            Hvor kjøper du denne Zealum strømkabelen?
            Det var jo en svært grei pris for en sånn dimensjon - nå trenger jeg ikke så grov i min men de har vel flere dimensjoner...?

            Jeg bygde om vinklingen på diskanthusene på baksiden av dekslet på min Passat. Dermed ser det helt originalt ut fra utsiden, men fikk vinklet diskantene mye mer opp og bakover enn det de er originalt (når de spiller 90 grader vinkel på kjøreretningen og ned i dashbordet).
            Jeg kjøpte slik kabel på BRS i Trondheim.

            Jo kan hende jeg gjør det også! Men vi får se hva som skjer, hva som blir penest egentlig.
            Får jo det mest mulig orginalt som du sier. Men blir jo litt pengere og får jo gjort noen radikale endringer om jeg skal støpe om husene da!


            Time vilj shøw!
            Pioneer - Hertz - Zealum
            Prosjekt Volkswagen Passat 3B
            Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

            Comment


            • #7
              Hmm, på nettsidene deres får jeg bare opp RF strømkabel og den koster 250/m for 54mm2.........
              .:Lasse:.

              Comment


              • #8
                Originally posted by screwball View Post
                Hmm, på nettsidene deres får jeg bare opp RF strømkabel og den koster 250/m for 54mm2.........
                Vet! De har de kun i butikk
                Pioneer - Hertz - Zealum
                Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

                Comment


                • #9
                  I dag blir det handlet inn litt forskjellig da bestillinga ble kanselert, skal handle hos en lokal leverandør istede!
                  Så noen endringer kan det blir men vi får se med oppdateringen i kveld!

                  Drev i går å brente ut 8 cd`er med høykvaltitetsinpillinger osv. Div kul dynamisk musikk.
                  Var artig å teste på orginalhøytallerne i passat, faktisk ganske gode de!
                  Pioneer - Hertz - Zealum
                  Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                  Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

                  Comment


                  • #10
                    De orginale 6,5" "popper" ganske godt de, men ikke mye mer. Nå vet jeg ikke hvilken spiller som står i bilen, men en skikkelig spiller gir høyttalerne et stort løft. Når du i tilegg skifter ut de orginale høyttalerne blir det ganske moro å høre musikk i bil
                    Alpine
                    Audison
                    Hertz
                    Soundstream

                    Comment


                    • #11
                      [QUOTE=PikoFlex;50750]I dag blir det handlet inn litt forskjellig da bestillinga ble kanselert, skal handle hos en lokal leverandør istede!

                      hvor skal du handle? til planethifi eller?

                      Comment


                      • #12
                        [QUOTE=halseth;50789]
                        Originally posted by PikoFlex View Post
                        I dag blir det handlet inn litt forskjellig da bestillinga ble kanselert, skal handle hos en lokal leverandør istede!

                        hvor skal du handle? til planethifi eller?
                        Joda, ble PlanetHiFi ja! Handla litt FatMat - Hertz HSK 165 sett med HT25 diskant og 2W.20 filter men helt vanlig HV 165 midbass da! Så ble det også skjært litt baffler og tatt med litt stickers! Så da blir det installasjon av høytallere! Skal ha et "spillende" annlegg innen treffet på lånke den 29 aug (?!??!!?)
                        Pioneer - Hertz - Zealum
                        Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                        Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by spade View Post
                          De orginale 6,5" "popper" ganske godt de, men ikke mye mer. Nå vet jeg ikke hvilken spiller som står i bilen, men en skikkelig spiller gir høyttalerne et stort løft. Når du i tilegg skifter ut de orginale høyttalerne blir det ganske moro å høre musikk i bil
                          Hehe ja! Har en Alpine 9880R i bilen nå! Det spiller meget pent! Men skal oppdatere til en 9887R i september/oktober en gang! Så får inn nye settet nå og masse demping så blir det bra! Får ikke mer demping før om 14dager da PlanetHiFi var tomt, kjøpte siste de hadde på rull i dag! Hehe!

                          Så blir nog bra tenker jeg etter vert!
                          Pioneer - Hertz - Zealum
                          Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                          Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

                          Comment


                          • #14
                            Ja da får du samme settet som jeg har i Passaten da Er godt fornøyd jeg iallefall.
                            Alpine
                            Audison
                            Hertz
                            Soundstream

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by spade View Post
                              Ja da får du samme settet som jeg har i Passaten da Er godt fornøyd jeg iallefall.
                              Tror det blir bra jeg gitt!
                              Men vi får se hva som skjer! blir antageligvis spilleklart til 29 aug da! Lånke!
                              Pioneer - Hertz - Zealum
                              Prosjekt Volkswagen Passat 3B
                              Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

                              Comment

                              Working...
                              X