Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tintins rakett: Audi 200

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tintins rakett: Audi 200

    Skal oppdatere denne senere igjen, serveren med bildene datt ned, så må få opp dette igjen.



    Dette blir aldri noe "gå-av-hengslene" opplegg. Blir ganske enkelt en veldig rein installasjon. Dette skal heller til slutt låte riktig og bra, fremfor å se bra ut.

    Komponenter:
    • Pioneer HU, DEH-P88RS-II
    • Hertz ES250d bass x2
    • Hertz Space K6 kompsett foran (skal aktiv deles)
    • Audison LRx 5.1k forsterker
    • Connection strømkabler


    I bilen blir basskassa stående så elementene spiller igjennom ski-luka i bakseteryggen, det gir et meget godt resulat i Audien. Hovedgrunnen til 10" er at det ikke er plass til 12" -elementer baki Audien om de skal stå montert slik. Men 10"-ere var overhodet ikke noe dårlig valg. Meget fyldig og dyp bass i disse ES250-ene. Kassa er 52liter u-portet.
    Frontsett måtte bli et Space 6 -sett, siden jeg har så utrolig mye dilldall i dørene på Audien, minner om at dette er en direktørbil spekket av latskaps-luksus. Diskantene er montert i dashbordet der hvor de originale elementene i denne bilmodellen er montert, så de syntes ikke. Men det er en veldig god plassering. Spiller rett opp i frontruta og bakover. Frontsettet skal deles aktivt når jeg endelig får dempet dørene ferdig og får på plass litt andre ting.
    Foreløpig er alt ubehandlet så og si, alt skal gjøres ferdig så fort det meste er på sin endelige plass.
    Lei av og måtte gjøre ting to ganger, hehe.

    Bilder:





    Stor takk til Dag Johansen for all hjelp!
    Last edited by terion; 05-02-2010, 09:57.
    mvh
    Terje

    Audi, Audison, Hertz og Pioneer.

  • #2
    Er Audi 100 og 200 så og si samme å bygge anlegg i ? har sett litt på Audi 100,men er usikker på hvordan disse er å bygge stereo i.

    mvh PainMaster.

    Comment


    • #3
      Se der ja, meget riktige valg forhold til bilkonstruksjon

      Du får ta deg en titt innom når du kjører forbi en dag, så jeg kan ta en titt og kanskje en lytt

      Comment


      • #4
        Yeah, fått god hjelp på siste oppsett, men hadde vel til syvende og sist valgt en slik grunn høytaler, jeg kikket etter Kenwood sin, men er ikke mange som selger det lenger. Hertz var jo et utrolig godt tips fra Dag, og angrer overhodet ikke på det valget!

        Det skal jeg absolutt gjøre, har lenge ment å dra innom for å se hva dere har å tilby, og bare rett og slett ta en titt selv
        mvh
        Terje

        Audi, Audison, Hertz og Pioneer.

        Comment


        • #5
          Hm, skjer ikke stort i denne tråden, men det skjer faktisk noe i bilen.
          Har fått P88RS-2 på plass og skal begynne å kalibrere på dette, hvordan har jeg til overs å finne ut av ennå. Lønner det seg å bruke auto-kalibreringen til P88RS-2?
          Ellers er valget av komponenter ganske endelig, nå begynner jobben med å få alt til å se strøkent og pent ut, tenker da på basskassa og elementene i dørpanelene foran. Space 6-ene.

          Eneste som mangler er dempemateriale til dørene foran + hattehylla, så jeg får laget dørene foran mer som en boks for Space-elementene, samt bli kvitt en del skrangling. Ellers er tysker'n godt nok dempet fra før. Så mangler jeg også et nytt og bedre batteri. 68Ah fra Tviltema er absolutt noe av det dårligste jeg har hatt på lenge.

          Derfra så blir det å kople om og justere inn til aktiv deling ila sommeren tenker jeg.
          mvh
          Terje

          Audi, Audison, Hertz og Pioneer.

          Comment


          • #6
            Ny bil innhandlet -- Audi V8:




            Skulle noen være interressert i en Audi 200 (bilen tråden egentlig handler om), PM meg evt.
            Last edited by terion; 21-05-2010, 21:15.
            mvh
            Terje

            Audi, Audison, Hertz og Pioneer.

            Comment


            • #7
              Spennende prosjekt. Følger med her.
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

              Comment


              • #8
                Forholdsvis fin bil også, forresten!
                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                Comment


                • #9
                  Spennende basskasseløsning, går det greit mtp. at all lyd skal gå gjennom skipose/armlen hullet? Kanskje du får litt horneffekt?

                  Hvordan synes du space settet spiller? Jeg har samme diskant i MLK settet mitt, liker den veldig godt
                  Bmw e34 520:
                  Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

                  Comment


                  • #10
                    Basskasseløsninga funker utmerket! Får ganske responsiv og bra lyd frem i kupeen.

                    Space-settet låter utrolig bra, spacediskantene er bare herlige! Kunne vært mer dybde på space-midbassene, men nå har jeg ikke fått dempet dørene foran ennå, så kan fort bli mye bedre lyd i dem bare ved å få dem dempet.

                    Det blir vel fort samme oppsett da samme anlegg skal inn i den nye bilen, V8'n. Bare nå skal det gjøres ferdig.
                    Må få bygget om dørtrekkene foran også, til å ligne Audi sitt BOSE interiør, bare med plass til 6.5" istedetfor 5.25. Dessuten er Boseinteriøret umulig å få tak i.
                    mvh
                    Terje

                    Audi, Audison, Hertz og Pioneer.

                    Comment


                    • #11
                      Svaret er JA, demping i dørene høyttalerne sitter i hjelper masse for midbassen!
                      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                      Comment


                      • #12
                        Det vet jeg egentlig, har bare aldri fått gjort det i 200n, men det blir gjort i V8'n når jeg kommer så langt
                        mvh
                        Terje

                        Audi, Audison, Hertz og Pioneer.

                        Comment


                        • #13
                          Men jeg lurer på en ting, det er jo ikke original plass til høytalere i dørene på disse bilene, da må jeg få tak i noen uber-sjeldne dørtrekk laget for Bose anlegg. Jeg har egentlig bare plass til 4" i dashen og 5.25" i hattehylla på denne.
                          Noe måte å få god lyd av slik plassering?

                          Blir nok å måtte kappe hull i innerdørene på denne også, og bruke dørtrekka fra 200n i delskinn enn så lenge her og.
                          mvh
                          Terje

                          Audi, Audison, Hertz og Pioneer.

                          Comment


                          • #14
                            Etter hva jeg har lest hva guru'ene på forumet sier, så er det MYE bedre og ha høytalerne i Dashen, og ikke i dørene.
                            Runar E. Olsen ~ Moderator
                            Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                            http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                            Comment


                            • #15
                              I dashen er det ikke kjangs å få i noe større enn 4", det blir nok litt knuslete foran.
                              mvh
                              Terje

                              Audi, Audison, Hertz og Pioneer.

                              Comment

                              Working...
                              X