Hei
Har holdt på med en Honda Civic i en god stund nå, og det begynner å nærmer seg en ende. Bilen står nå ferdig grunnet i garasjen og trenger litt omtanke på dørsider, og diverse andre paneler før det kan trekkes og klargjøres...
Har også en del jobb i bagasjerommet igjen, men får gjort lite når forsterkerne enda ikke er kommet i hus... Var nede hos Anders Fleischer i sommer å fikk trekt dashboardet, og var veldig fornøyd med resultatet!
Får satse på at jeg klarer å trekke resten selv nå når jeg har fått litt diverse andre prosjekter å tukle med i mellomtiden, som jeg har lært mye på..
Høyttalerene i bilen vil bestå av Mille serien fra Hertz, og Hertz HP forsterkere. Midbassvalg er enda litt uklart, men det blir enten 8" Hertz Space K8 eller HV200. Begge alternativ skal testes.
Hovedenheten er en Alpine IVA-D310RB + PXA-H701.
Stor takk til Installbay ved Anders og Pål!
Også en stor takk til Glenn Solie (MT Lydcenter) for mye hjelp og støtte opp gjennom tiden
Her er litt bilder :
Dashboard, før videre modifikasjoner.
Deksel på dashen ferdig utskjært og finslipt.
Ferdig innfelt.
Deksel på siden av dashen ferdig slipt.
Ferdig innfelt
Dørpanel og dashboard prøvemontering/tilpassing.
Basskassen "underveis"
Ventilert batterikasse.
Hattehylle
Midtkonsoll under "kreasjon". Brukte her mye støpeplast fra Installbay, knallprodukt! Solid, veier lite og veldig lett å forme!
Etterpå gikk jeg over med en runde sparkel...
Så lagde jeg et deksel som skal gå rundt bassen og litt nedover midtkonsollen.
Deksel felt inn og på plass.
Bilde tatt av Anders rett etter trekking av dashboard..
Dekselet er trekt i alcantara som matcher bilfargen.
Denne fargen vil gå igjen i diverse deksler i interiøret.
Har holdt på med en Honda Civic i en god stund nå, og det begynner å nærmer seg en ende. Bilen står nå ferdig grunnet i garasjen og trenger litt omtanke på dørsider, og diverse andre paneler før det kan trekkes og klargjøres...
Har også en del jobb i bagasjerommet igjen, men får gjort lite når forsterkerne enda ikke er kommet i hus... Var nede hos Anders Fleischer i sommer å fikk trekt dashboardet, og var veldig fornøyd med resultatet!
Får satse på at jeg klarer å trekke resten selv nå når jeg har fått litt diverse andre prosjekter å tukle med i mellomtiden, som jeg har lært mye på..
Høyttalerene i bilen vil bestå av Mille serien fra Hertz, og Hertz HP forsterkere. Midbassvalg er enda litt uklart, men det blir enten 8" Hertz Space K8 eller HV200. Begge alternativ skal testes.
Hovedenheten er en Alpine IVA-D310RB + PXA-H701.
Stor takk til Installbay ved Anders og Pål!
Også en stor takk til Glenn Solie (MT Lydcenter) for mye hjelp og støtte opp gjennom tiden
Her er litt bilder :
Dashboard, før videre modifikasjoner.
Deksel på dashen ferdig utskjært og finslipt.
Ferdig innfelt.
Deksel på siden av dashen ferdig slipt.
Ferdig innfelt
Dørpanel og dashboard prøvemontering/tilpassing.
Basskassen "underveis"
Ventilert batterikasse.
Hattehylle
Midtkonsoll under "kreasjon". Brukte her mye støpeplast fra Installbay, knallprodukt! Solid, veier lite og veldig lett å forme!
Etterpå gikk jeg over med en runde sparkel...
Så lagde jeg et deksel som skal gå rundt bassen og litt nedover midtkonsollen.
Deksel felt inn og på plass.
Bilde tatt av Anders rett etter trekking av dashboard..
Dekselet er trekt i alcantara som matcher bilfargen.
Denne fargen vil gå igjen i diverse deksler i interiøret.
Comment