Announcement

Collapse
No announcement yet.

Biltema dempematter, hva tror dere?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Biltema dempematter, hva tror dere?

    Så.. hva tror dere om disse? Er de bedre enn ingenting, eller bør jeg ikke ta meg bryet?



    / BILTILBEHØR / LYDDEMPINGSPLATER /


    Vis stort bilde


    Dempepapp, bitumen
    Selvklebende. For vibrasjonsdemping av biler, båter, husholdningsmaskiner, varmepumper m.m. Tykkelse: 1,2 mm. For god effekt bør minst 1/3 av flaten dekkes.

    10 ark for fordeling over flaten. Mål: 250 x 200 mm. 36-9211 79,90 kr

    1 ark som kan skjæres eller klippes til ønsket form. Mål: 500 x 1000 mm. 36-9212 49,90 kr
    98' Audi A4
    Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

  • #2
    Helt sikkert bedre enn ingen ting
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #3
      Dempepapp?

      Hørtes ut som highway til rust..
      Mvh
      Rolf Try Nygård

      Comment


      • #4
        Dempepapp ja... lett som fjær. Demper sikkert megabra! *ironi*
        Mvh Tony
        - The only road to take is perfection itself

        Comment


        • #5
          Originally posted by neptyr View Post
          Dempepapp?

          Hørtes ut som highway til rust..
          De lager nok ikke mere rust enn andre ting, dette er det man kaller "asfaltplater", stive og lite hyggelige å legge. Ikke sitter de spes godt fast heller, selv om man varmer og monterer dem skikkelig! Sprekker gjerne opp etter en tid.

          Butyl dempematter er absolutt å foretrekke! Om de heter dynamat, stp, b-quiet osv. har lite å si, forskjellene mellom dem er ikke så veldig store, i forhold til forskjellen mellom asfaltmatter og butyl!

          Ser ikke poenget med å spare på noen få kr på å kjøpe noe som funker halvveis, når butylmatter er så ekstremt mye bedre å bruke, har lengre levetid i form av at de blir sittende og i tillegg har bedre effekt!

          Stp mattene er knallgode! Har MEGET god erfaring med dem og om man tar den litt lenger og pensler på ett par lag med understellsmasse på kritiske steder i tillegg, så dempes det meste! Det tror jeg de som har sett kickpanelkassene mine kan skrive under på! De er DØDE!
          [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
          [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
          [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

          Comment


          • #6
            Kickpanelene dine er av rustfritt stål som er sveisa de kan man ikke sammenligne med hehe!

            Men de papp-mattene som det er linka til her har jeg kjent på selv, og de er veldig mye! Men veldig lette, så tror ikke de er veldig effektive
            Mvh Tony
            - The only road to take is perfection itself

            Comment


            • #7
              Tingen min er at min bil ikke er spesielt fet, og jeg er lite keen på å bruke noe penger på noe som jeg ikke lett kan transplantere til en annen bil senere. Så det blir enten noe billig, ellers blir det nada. Men det hadde vært greit med litt god demping i den, for den bråker som et uvær.
              Varmepistol og tålmodighet har jeg jo egentlig da Men jeg gidder ikke stå der og stresse i 3 ekstra timer for å spare fem hundre kroner og få et halfassed resultat.

              Man får jo generelt mye på biltema, siden de har en rimelig grei kundebase og kjøper inn ganske heavy kvaniteter.. Men okay, om jeg ser bort ifra det der..

              Da har jeg noe som heter Damplifier PRO som selges av LIB bergen, http://www.finn.no/finn/bap/object?f...9&WT.svl=Bilde

              Annet enn det er det FatMat fra USA

              10 kvadrat for ca 1550 + 180 i moms.. Om jeg splitter en pakke med en kompis så blir det fort en snill pris.

              http://global.ebay.com/100_FatMat_Xt...367800202/item
              98' Audi A4
              Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

              Comment


              • #8
                Originally posted by Typhon View Post
                Kickpanelene dine er av rustfritt stål som er sveisa de kan man ikke sammenligne med hehe!

                Men de papp-mattene som det er linka til her har jeg kjent på selv, og de er veldig mye! Men veldig lette, så tror ikke de er veldig effektive
                Det kan man godt sammenligne med! Ja, de er stive pga. at de er i 1,5mm syrefast stål og har sveisesømmer på kryss og tvers, men de hadde en bra "klang" uten demping! 2 plater med bomb, ett par plater med M1 på innsiden og utsiden av hver kasse, sammen med ett godt lag undestellsmasse rundt hele gjorde susen!

                Noe av det viktigste når man monterer dempeplater, er å få de "rundt" kanter, så det blir en forsterkende effekt, ikke bare smelle en dempeplate midt på en flate. Gjorde noen oppdagelser da jeg dempet blikkramma under setet på transporteren! Skranglet som F, helt til jeg la på "slisser" i vinklene, så de motstående platene ble "koblet sammen".

                Mulig at disse dempemattene fra biltema er noe annet enn de jeg prøvde derfra for endel år siden, men at de har samme fleksibilitet og effekt som skikkelige matter tviler jeg sterkt på.

                Kjøp noe skikkelig med en gang! Man må jo ikke ta hele bilen i en smell, man kan ta litt etter litt om ikke lommeboka er stinn.
                [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                Comment


                • #9
                  Jeg har en del motorstøy fra bilen min også, lurer på om torpedoveggen er smart å ta? Og er panseret noe vits?
                  98' Audi A4
                  Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Joakim View Post
                    Det kan man godt sammenligne med! Ja, de er stive pga. at de er i 1,5mm syrefast stål og har sveisesømmer på kryss og tvers, men de hadde en bra "klang" uten demping! 2 plater med bomb, ett par plater med M1 på innsiden og utsiden av hver kasse, sammen med ett godt lag undestellsmasse rundt hele gjorde susen!
                    Stålkassene i golfen hadde også noe klang uten demping, og det er 2 og 3mm stål med 10mm solid rundstål som innsveisa avstivere.. noen lag med demping og de er tyste som graven.
                    Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                    Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                    Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                    -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

                    Comment


                    • #11
                      Skal du benytte "billigmatter" så gå heller for de som er tykkere. de har 4mm asfalt plater på f.eks mekonomen......men er heller ikke store spranget opp til skikkelig vare.

                      Comment


                      • #12
                        Den er jeg med på.. Hva med det kittet for 1250 som jeg linket tidligere i tråden da?
                        98' Audi A4
                        Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

                        Comment


                        • #13
                          10 kvadrat for ca 1550 + 180 i moms.. Om jeg splitter en pakke med en kompis så blir det fort en snill pris.

                          hvor får du 180 i mva fra??

                          kommer frem til 387,5 + speditørens gebyrer osv

                          Comment

                          Working...
                          X