Announcement

Collapse
No announcement yet.

hertz mille subb noe bra?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    om det ikke er dbdrag el du skal bruke den til men et opsett der du skal spille "musikk" og dra på litt innimellom er 12" et greit valg..

    15" flytter sef mer luft, men tra også mer plass da...

    Comment


    • #17
      skal ikke brukes til noe db-drag nei
      men hadde jo vært kjekt å kunne dra på litt
      har jo en sedan så er ganske lukket og

      noen som vet om disse subbene kan egne seg i en båndpass kasse ?
      har hele bagasjen til subbene så plass er ikke noe problem, med mindre de krever mere plass enn jeg har da:P
      Pioneer - Orion - Hybrid Audio - Hertz

      Comment


      • #18
        Hvilken forsterker har du ?
        Mvh
        Lars Engen

        Comment


        • #19
          forsteker må jeg også kjøpe, men jeg har denne nå: http://ampguts.realmofexcursion.com/Orion_XTR2150/
          kjører den for øyeblikket i 1/2 ohm brokoblet(vet det ikke er sundt) lurer på hvor masse watt den gir nå:P
          den kan vel egentlig ikke gi mere enn 720w før sikringene ryker?
          Last edited by Andy89; 26-01-2009, 23:54.
          Pioneer - Orion - Hybrid Audio - Hertz

          Comment


          • #20
            Sist jeg sjekket holdt vel du til i Arendalsområdet, så du kan jo ta en tur innom butikken i strømmen

            Comment


            • #21
              600w i 4 ohm høres jo fint ut til den subben da

              Om den egner seg i bandpass kasse må du vel nesten lete etter om noen andre har gjort dette, eller sende en pm til Dag "the Guru"

              Comment


              • #22
                Får JEG plass til en 15" i porta kasse i Fiat'en, får ALLE plass til en 15". Hehe... Plass er ikke noe argument for å gå under 15".

                Med mindre det er snakk om FLERE mindre elementer da.

                Comment


                • #23
                  15" er og blir undervurdert. ML 3800 på den Orion forsterkeren.

                  Hvorfor skal du ha en ny forsterker ?
                  Mvh
                  Lars Engen

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Engen Audio View Post
                    Med de prisene som er på ML3000 og ML3800 nå så skal du slite for å finne ett bedre SQ element til den prisen. JL har noen knallbra elementer men de koster vel endel mere.
                    Fin pris på ML3000 nå ja. Ellers ligger jo 12W6v2 (som ikke er på tilbud) til bare 1900 mer. Til full pris er jo faktik ML3000 en hundrings dyrere.. Mest tilbudet til install som gjør JL dyre her
                    [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

                    Comment


                    • #25
                      kan være derfor jeg skrev den prisen
                      Mvh
                      Lars Engen

                      Comment


                      • #26
                        Hehe, jadda jadda!
                        [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Engen Audio View Post
                          15" er og blir undervurdert. ML 3800 på den Orion forsterkeren.

                          Hvorfor skal du ha en ny forsterker ?
                          skal ha ny forsterker fordi jeg skal ha 2 subber tenkte e
                          Last edited by Andy89; 27-01-2009, 14:47.
                          Pioneer - Orion - Hybrid Audio - Hertz

                          Comment


                          • #28
                            ok, og da er du redd for at Orion forsterkeren ikke duger ?

                            Kan gi deg en god pris på elementer og en kraftig monoblokk men da vil jeg ha Orion forsterkern din :-D
                            Mvh
                            Lars Engen

                            Comment


                            • #29
                              wattwattwattwatt WATT WATT WATT WATT WATT WATT WATT WATT WATT WATT WATT WATT WATT WAAAAAAAAAAAATT!

                              LITT lei av at alle er så sinnsvakt blinde på watt.

                              600watt i 4ohm er mer enn nok for å kunne drive et suboppsett til musikkbruk..
                              Mvh
                              Rolf Try Nygård

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by neptyr View Post
                                wattwattwattwatt WATT WATT WATT WATT WATT WATT WATT WATT WATT WATT WATT WATT WATT WAAAAAAAAAAAATT!

                                LITT lei av at alle er så sinnsvakt blinde på watt.

                                600watt i 4ohm er mer enn nok for å kunne drive et suboppsett til musikkbruk..

                                Whaaat? Måååå man ikke ha minst 2000 watt for å få litt bass? Hmmm...
                                Mvh Tony
                                - The only road to take is perfection itself

                                Comment

                                Working...
                                X