Announcement

Collapse
No announcement yet.

BK Caraudio: Hertz-Bora

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BK Caraudio: Hertz-Bora

    Har som smått begynnt på mitt nye prosjekt som vil bli ett langtidsprosjekt.
    Målet er at bilen skal være ferdig til neste sesong. Har noen kundebiler som må prioriteres før min egen.
    Bilen er en 2000 med. VW Bora med strikkmotor (1.6)... litt senk og 18"ere
    Fra tidligere prosjekt ligger strøm og signalkabler ferdig trukket.

    Dette er hva som skal inn i bilen:
    Subber: Hertz ML2500 2 stk
    Frontsystem: Hertz ML1600 2 stk + ML280 2 stk
    Forsterkere: Hertz HP1D + HP4
    Spiller: Pioneer DEH-P88RS
    Kabler/koblingsutstyr: Tsunami og Connection
    Batteri: Nytt std. batteri foreløpig

    Før jeg starter med neste kundebil ble det litt tid til min egen.
    Starta med å demontere framdøren for demping. Begge dørene har fått samme behandling.
    1 lag med Vibroplast M1 og deretter 1 lag med SPLEN-3004.




    Fikk også lagt ett lag på bakluka.
    Før....


    Etter....




    Håper å få dempet mere i løpet av uka. Blir muligens litt lite dempematter så det får jeg bestille ved neste ladning fra installbay.
    Mvh.
    Bjørnar Kristiansen
    BK Caraudio
    48059681

  • #2
    Se der ja, der er du igang Ser jo meget lovende ut dette! Trivelig å hilse på deg på BRS..
    VW/Audi ende-tusi-ast!

    Comment


    • #3
      Originally posted by Tommen View Post
      Se der ja, der er du igang Ser jo meget lovende ut dette! Trivelig å hilse på deg på BRS..
      Takk takk Jo da fornøyd med resultatet selv hvertfall. Alltid hyggelig å hilse på nye folk med samme interesse vettu.
      Mvh.
      Bjørnar Kristiansen
      BK Caraudio
      48059681

      Comment


      • #4
        Fikk gjort litt i dag også. Fortsatte dempinga av dørene.
        Bakdørene fikk gjennomgå samme behandling som framdørene. Ble desverre ikke noen bilder av prosessen her ettersom batteriet på kameraet holdt akkurat til ett siste bilde av den ene framdøra.
        Så nå skal batteriet lades slik at vi får til litt flere bilder ved neste økt.

        La ett lag med Vibroplast M1 på innerdelen av døra også. Vet ikke om det utgjør noen stor forskjell, men la ett lag likevell.



        Fikk også frontsettet i posten i dag. Må si at det var rimelig GROMME saker.
        Takk til Anders og resten av gutta på Installbay for råd, tips og ikke minst raske leveranser.
        Mvh.
        Bjørnar Kristiansen
        BK Caraudio
        48059681

        Comment


        • #5
          Starta å forme diskanthus i dag. Har brukt støpeplast til å få grovformen så får vi finsparkle å slipe etterhvert. Skal til slutt trekkes med sort vinyl.
          Blir dårlig med oppdateringer fremover nå ettersom jeg har begynnt med en kundebil, Audi S2.
          Får se om jeg lager en tråd om den også.


          Mvh.
          Bjørnar Kristiansen
          BK Caraudio
          48059681

          Comment


          • #6
            Hjeeelp....

            Trenger å høre deres mening ang. montering av midbassene.
            Skal ikke bygge om dørtrekkene, men midbassene skal stå på utsiden av dørtrekket. Skal bygge en spacer som dekker åpenrommet mellom dørtrekket og innerplaten på døra der midbassen egentlig skal stå.
            Saken er om jeg skal tørre å laden stå åpen eller om jeg skal bruke gitteret som følger med.
            Personlig så synes jeg gitteret er litt "klumpete" men vet heller ikke om jeg tør å la den stå ubeskyttet.

            HVA MENER DERE ???????????




            Last edited by BK CarAudio; 04-07-2007, 21:07.
            Mvh.
            Bjørnar Kristiansen
            BK Caraudio
            48059681

            Comment


            • #7
              Vis jeg skulle bestemme så ville jeg latt gitteret stå på!
              Pioneer - Hertz - Zealum
              Prosjekt Volkswagen Passat 3B
              Takk til PlanetHiFi for god service og leveranse på utstyr

              Comment


              • #8
                Millemidbassen er så pen at den fortjener å bli vist fram! Så jeg ville hatt den uten grill om du tar sjansen på det, men skal innrømme det at foten min har snertet grillen i døra mi et par ganger, så det er jo litt skummelt.
                Alpine
                Audison
                Hertz
                Soundstream

                Comment


                • #9
                  Hmmm. 2 svar og forskjellige meninger. Noen flere? Er veldig i tvil her...
                  Mvh.
                  Bjørnar Kristiansen
                  BK Caraudio
                  48059681

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by BK Caraudio View Post
                    Hmmm. 2 svar og forskjellige meninger. Noen flere? Er veldig i tvil her...
                    Erfaringsmessig hadde jeg latt grillene stå på. Er dette en bruksbil også? Isåfall kommer du nok til å kjenne behovet for en grill etterhvert. Hjelper ikke at Mille-elementet er pent å se på i utgangspunktet, om du trøkker støvelen igjennom membranen etter noen uker
                    Mvh Tony
                    - The only road to take is perfection itself

                    Comment


                    • #11
                      Bruksbil... Tja... det er jo forsåvidt det. Blir vel stort sett benyttet kun av med og kona, og vi er like nøye og forsiktige begge to. Men man vet jo aldri hva som kan skje hvis man en gang skal ha med seg noen andre da.
                      Mvh.
                      Bjørnar Kristiansen
                      BK Caraudio
                      48059681

                      Comment


                      • #12
                        Det hjelper egentlig lite hvor forsiktig og nøye man er, uhell kan skje uansett! Hadde det vært opp til meg hadde gitteret blitt montert.

                        La oss si at du er litt stresset, du må rekke og kjøpe kottletter til middag ellers kommer kona til og kverke deg. Butikken stenger om 2 min, du kaster deg ut av bil og kommer borti elementet ups :P

                        hah, den var jaggu dårlig
                        Kristian Bjørke 1988.
                        Ford Focus TDCI 2008

                        Comment


                        • #13
                          Ser ut til at de fleste går for gitter. Å ja uhell kan nok skje ja...
                          Vi få r vel montere gitteret så får vi se etterhvert om det evt kan bli noen endringer som gjør at vi kan få brukt noen køstom-griller
                          Mvh.
                          Bjørnar Kristiansen
                          BK Caraudio
                          48059681

                          Comment


                          • #14
                            Har slipt støpeplasten på diskanthusene og lagt ett lag med finsparkel.
                            Slipe igjen i morgen. Blir det bra da så kan vi kanskje prøve å trekke, hvis jeg har mere lim igjen da???


                            Mvh.
                            Bjørnar Kristiansen
                            BK Caraudio
                            48059681

                            Comment


                            • #15
                              Da har jeg fått trekt opp diskanthusene mine. Bomma litt på vinklinga på diskanten, men ellers ble det bra. For vente å høre hvordan det låter før jeg evt. demonterer og bygger nytt.



                              Mvh.
                              Bjørnar Kristiansen
                              BK Caraudio
                              48059681

                              Comment

                              Working...
                              X