Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lene´s Volvo 360 GLT

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Lene´s Volvo 360 GLT

Hei

Har holdt på med min søsters Volvo noen år og kjøpt komponenter etter pengeboka
    Begynte med CD spiller,en Pioneer DEH 3500MP og en Basskasse med to Arizona Eagle 12 tommere. Og en Sony xplod forsterker.
    Senere kom det to kasser med Pioneer TS E6980(tror jeg de het).

Til Bursdag for 3-4 år siden fikk hun to nye sub´er hos meg. Pioneer TS W306C,og Arizona-sub´ene ble bytta ut.

Så nå etter jul bytta jeg ut Sony forsterkeren med en Rockford Fosgate Power 550x 4 kanaler til 6x9 og en Rockford Fosgate power T10001BD til å drive 12-tommerne med.Har også en Boshman 1F kondentsator.
    Spilleren ble også bytta ut med en Pioneer DEH P88RS

I går bytta jeg ut Pioneer-sub´ene med et par Fence Audio 12 tommere. Selfølgelig var det dårlig limt sammen ringen som holder demper på plass,så den ene Fence´n måtte ut og få en omgang med sicaflex.

Planen framover er å sette i et frontsett fra Fence Audio(5 3/4 tom) og koble det på 550x´en. Er kun orginal "Volvo sound" 4 tommere foran med et par Boshman diskanter av Meeeeget billig serie nå.
    Har også en Pioneer CD IB 100 liggende som skal monteres sånn at hun kan bruke iPod til musikk-kilde og det står en 6-platers veksler i hanskerommet.
    Attached Files
    No Windows-crap,just Mac Power

Har bytta ut R/F 551x´en med en Power T150004,og montert frontsett....
    Attached Files

Comment

Hvorfor bytte til Fence? Måtte bare spørrs:P

Comment

Fabrikk-montert 4" i sparkepanelet er ikke akkurat optimalt... De spilte lyd rett inn i rattstammen for å si d slik(og i hanskerommet på den andre siden)...
        Derfor valgte jeg å montere sett i døra på bilen.... men du har helt rett.... Hvorfor Fence...
        Hadde bare lyst å prøve åssen det egentlig spilte,og det er ikke mye å rope hurra for...
        Så det blir vel noe annet dær om ikke altfor lenge. Men vil ikke bruke mye penger da døra ikke er dempet,og kommer ikke til å bli det. Har en skade som ikke lar seg utbedre og koste på en -83 mod Volvo en annen dør + lakk er uaktuelt....

Comment

tenkte mest på hvorfor bytte subene fra pioneer til fence:P syns det hørtes ganske rart ut:P

Comment

Å ja,nå er jeg med...
            Det var ingenting galt med de pioneer-elementene,men jeg var å bydde på de Fence 12érne og tenkte at det ville vært moro å sett/hørt åssen de spiller tross i den rimelige prisen.... Om jeg "ødelegger" de spiller det ingen rolle lissom....
            Ble faktisk rimelig overrasket i slaglengden og hvor mye juling de tåler.... Når det gjelder kvaliteten vil jeg ikke uttale meg så mye(lyd-kvalitet) for kassa er bygd i 19mm finér.... Men jeg har jo Pioneer-elementene liggende så det er godt mulig jeg bytter tilbake eller får tak i andre 12 tommere.... har litt lyst å få tak i Alpine Type R.

Comment

Det tror jeg har kommet til å spilt BRA med alpine subber baki der.

Spilte selv 143.2DB med 2stk 12" type R subber i honda accord i helgen.

Comment

Det hadde sikkert spillt bra med Alpine-subber baki dær jah... Men må nok tenke på å snekre ny kasse som er en smule tykkere...
                Har også vudert en annen løsning mtp valg av kasse. Noen som har erfaring med såkalte Isobarik kasser(4.ordens?)
                Takker for tilbakemeldinger

Comment

Da har jeg og min Søster vært en tur på et lokalt "Gatebiltreff" på Aspelund v Finnsnes. De hadde bilstero-oppvising dær,og DB-drag.... 135,3DB er vel ikke så hakka galt med de Fence Audio-subbene.
                  De fleste låg rundt 135 DB og de bilene såg noe penere(for å si d mildt). Men gøy var det i d minste....

Comment

Ikke for å drepe gleden, men skal "ingenting" å spille 135dB da. Ei heller sier det noe om kvaliteten på utstyret. Fikk selv 133-134dB med en liten 10" på liten forsterker en gang i tiden.

Men men... Moro å se hva man får til av et minimum av penger da.
                    Mvh Tony
                    - The only road to take is perfection itself

Comment

Oppdaga før litt siden at siderutene bake ikke var lukket helt i lås,så resultatet hadde vel blitt noe bedre med de skikkelig lukka....
                      Jeg tror ikke det var EN som hadde "jalla" element.... De spilte på Alpine,xelent,Cerwin Vega og noe Rockford samtlige.... Og så kommer min søster med subber til en verdi av to sure sild og en bukseknapp og spiller slik at hun havner midt på treet blandt 15-16 stykker i Street-klassen....
                      Og jeg har ikke peiling på tuning,lengde på port antall liter på kassa osv...... Så jeg er fornøyd med resultatet,når en ser hva andre deltakere hadde,og åssen fin installasjon de hadde utført...

Comment

Originally posted by Bassoflove View Post
                        Oppdaga før litt siden at siderutene bake ikke var lukket helt i lås,så resultatet hadde vel blitt noe bedre med de skikkelig lukka....
                        Jeg tror ikke det var EN som hadde "jalla" element.... De spilte på Alpine,xelent,Cerwin Vega og noe Rockford samtlige.... Og så kommer min søster med subber til en verdi av to sure sild og en bukseknapp og spiller slik at hun havner midt på treet blandt 15-16 stykker i Street-klassen....
                        Og jeg har ikke peiling på tuning,lengde på port antall liter på kassa osv...... Så jeg er fornøyd med resultatet,når en ser hva andre deltakere hadde,og åssen fin installasjon de hadde utført...
                        Da kunne jo de med Xelent stilt seg sammen med søstern din jo!
                        Mvh Tony
                        - The only road to take is perfection itself

Comment

Kansje det.... Tror hun spilte bedre enn vedkommede som hadde xelent i bilen... Det var også noen som hadde Vibe-greier... Lurer på om dette er noe fra Earthquake(stavet jeg d rett.....?)

Comment

Vibe er et eget merke fra England. Kickstart.no selger det, tror jeg
                            Mvh
                            Pål Andréas Bryng
                            Bilstereosenteret.no
                            Vi forhandler bl.a.:
                            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
                            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Så bilen på DB-draggen i dag, faktisk. Hørtes ut som det spilte helt kurrant utenifra iallefall, men muligens det var pga. støydempingen? :P

Var mange som skuffet litt, ja, anlegg til en god del tusen, som ikke spilte noe voldsomt. Vurderte å delta med Alfaen, men naah, hadde ikke vært så kult

Og korrekt Installbay, Kickstart selger vibe, og Earthquake..

Comment

Working...
                              X