Announcement

Collapse
No announcement yet.

DD Omega Demobil - IT Spesialisten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DD Omega Demobil - IT Spesialisten

Hei!

Vårt prosjekt består av:

Bil: 1992 Opel Omega stasjonsvogn grunnet stor plass

Komponenter:

Frontsett: DDC6.5
    "Baksett": DDCX6.5
    Forsterker frontsett: DDA4 - 600 Watt RMS @ 2 Ohm - 4ch
    Forsterker subwoofer: DDS2 - 3000 Watt RMS @ 1 Ohm - 2ch
    Subwoofer: Dynabel DY9815 (midlertidlig. Det skal bygges inn DD3515 sub - 2stk)
    Spiller: Alpine CDA-9886R
    Strøm: Sikring 150 amp - 50kvd kabler
    Signal: 6ch Stinger phono
    Batteri: Ubestemt. For øyeblikket står det i et splitter nytt Varta 70 Ah

Montert:
    - Spiller
    - Baksett
    - Sub
    - DDA4
    - Strøm
    - Signal

Vi testkjører nå subbene på DDA4 forsterkeren. Helt utrolig kraftig i forhold til oppgitt effekt og pris.

Det blir ingen custombygging. Det skal se rent og enkelt ut, slik at kunder kan få et bilde av at lydinnstallasjon kan være enkelt og låte greit.

Bilder og videoer kommer!
    Tidligere importør for Digital Designs,
    overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Dette gleder jeg meg til å se!

Stå på!

Comment

bilder bilder bilder!

Comment

Stå på.. Blir morro å se sluttresultatet. Dog, jeg tror nok du blir nødt å bytte batteri, Varta er ikke akkurat kongen på haugen innenfor bilstereosjangeren i allefall
        Sture Vedal

Comment

Vi tok ikke så mange bilder underveis men her er noen:

Ny shipment i dag faktisk. Kommer enda en til fredag.

Bilen. Trenger en vask. Vurderer om vi skal lakkere den sort eller om vi skal rubbe den fint opp og få den strøken slik den er. Kom med ideer

Nye setetrekk. Hjalp veldig selv om egentlig setene bør byttes ut :P

Stresset veldig med phonoene men vi foret rattstammen og la ledningen over den

Kjempegreit at alt lå til rette fra før

Dempe pedaldekslet

DDA4 forsterkeren: Kan lese om den på www.IT-Spesialisten-Lyd.tk Gir en helt sinnsyk lyd!

Subbene:

Gode Alpine-en CDA9886R

Etter god prøvespilling med den lille A4 forsterkeren. Driver 2stk 15" med den. Den spiller helt sykt i forhold til hva man skulle tro. Skal laste opp en video med masse roof-flex Med kun den lille forsterkeren

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Prøv å holde dere OT denne gangen
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:
            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Kult at DD er i Norge igjen !
              Kanskje vi får se noen biler med DD i , på dBdrag i år...?
              Når det gjelder batterier, så er Odyssey 2150 (samme som stinger 2150) det beste batteriet jeg har testet..I normal prisklasse altså...
              Så det er mitt tips til nytt batteri...hvis du skal skifte batteri

Lykke til videre med prosjektet.
              TEAM RE-LOUD
              Norwegian Champion 00 - 01 - 02 - 03 - 06 - 07 - 08 - 11 - 12 - 13 - 14
              2013 ssnw - 4 stk DD m4a og 1 DD Z 18 = 165.9 dB'zzz

Comment

Jo nytt batteri skal vi ha. Blir Kinetik nå som vi skal begynne å ta inn Kinetik batterier

Så må jeg bare si til de som ikke har vært inne på denne tråden før:

Bilen er ikke ferdig! Skal ikke bruke kassene som står i nå, er kun for å teste en liten forsterker. Alt skal bli mye bedre både utseendemessig og lydteknisk!

Når det er sagt, er jeg dessverre på kurs frem til fredag kveld. Skal få begynt snarest mulig til uka

Comment

Hvor store er de kassene egentlig? hehe.. for omega er jo ikke akkurat en liten bil..
                  Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                  Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                  Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                  -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

Comment

Omega er en STOR bil, og derfor valgte vi en slik

Vi tenkte å betale noen for å bygge noen skikkelige kasser. Dag Johansen er vel veldig flink?

Vurderer om vi heller skal bruke 1stk 9515 element istedenfor 3515 så vet ikke helt kassestørrelsen enda. Men det blir stort! Ekstra plass til bagasje skal det ikke fokuseres på hvertfall hehe

Comment

Ja, men tenkte på at de kassene kan umulig være bygd for at du skal ha mer enn 1 stk element i bilen, for har jo ikke sjangs for å få satt to slike ved siden av hverandre...
                      Ja Dag er flinke gutten til å bygge kasser han . Ja 9515 er jo hakket mer brutal..
                      Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                      Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                      Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                      -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

Comment

Blir en lignende kasse Hifonic har. Så skal vel få plass til 2 på en grei måte

Comment

Da ble det en Digital Designs 9515g subwoofer med 2stk 4ohm spoler. Parallellkobler disse og brokobler S2 forsterkeren slik at det blir 1ohm. A.k.a 2200 DD-Watt

Comment

Gleder meg til dette tar form,funnet ut mer ang. kasse?

Comment

Kontakter Dag Johansen for kassebygg når tiden er inne.

Frem til da bruker jeg DDBox15 som er konstruert for 3515, men fungerer på 9515 også. Det har faktisk blitt konkurrert i dbdrag med 9515 og DDBox15. Kassen er på 155 liter så inntill vi får en custom kasse vil denne spille greit

Skal få montert den nye forsterkeren og en 9515 sub i løpet av helga. Legger opp et par filmer med litt flex når jeg har gjort det.

Skal prøve å se om jeg får rubbet bilen til uken. Da begynner det å bli noe halvveis noe hvertfall

Comment

Working...
                              X