Announcement

Collapse
No announcement yet.

mb 190. 15" subwofferer i glassfiber der baksetene skal være ..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • mb 190. 15" subwofferer i glassfiber der baksetene skal være ..

    MÅTTE bare legge ut et prosjekt her jeg også. skal da støpe bilstereo i glasfiber. det skal være der baksetene egentlig skal være (må bare si at det er en kompis sin bil, men vi er begge to som lager det)

    det er foresten første gang vi støper glasfiber :P

    det skal være to 15" og to 6*9 eieren av bilen har ombestemt seg, han vil ha fire 12" og to 6"*9"

    noen som har noen tips om hvordan vi skal gjøre det ? bare skriv

    bilder:




    var litt vanskelig og få til beine og like høge sponplåtane :S















    noen som har noen tips om hvordan vi skal feste 6*9'ene??




    Godt med musikk når man monterer bilstereo




    mulighet 1: hvordan vi skal sette høytalerene:





    mulighet 2: hvordan vi skal sette subbene:





    blir støping i påska
    Last edited by holten; 22-03-2009, 23:01. Reason: fordi jeg skriv noe feil
    har du noen tips tiil dette prosjektet ?
    skriv det inn på tråden
    http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6306

  • #2
    ingen som vil legge ved noen tips/triks ??
    har du noen tips tiil dette prosjektet ?
    skriv det inn på tråden
    http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6306

    Comment


    • #3
      er de platene til baksiden og bunn av kassa?

      eg ville tatt de vekk, lagt noen lag med plastfolie der baksiden og bunnen av kassa skal være. og så bare lagt på et par lag polyester og glassfiberstrie. når polyestern har størknet så burde du klare å få ut formen. så er det bare å trimme kantene. bare husk og ikke støpe formen sånn at dere ikke får den ut igjen.. om du skjønner ka eg mener.
      er en god måte og lage en rygg til kassen på! kanskje evt lagt noe dempematter på stålet først, så kanskje du sparer deg for litt skrangling. en annen ting eg ville gjort etter at du har lagt dempematter er å legge høytalerkabler og strømkabler der du vil ha de! så lagt plasten utenpå. då vet du at kassen vil passe med alle kabler bakom\under.

      så er det bare å frese ut, evt skjære ut mdf ringer til subbene, 6x9 og evt bassporter.
      så kan dere se litt på posisjonering av subber senere. er lettere å se det for seg da.

      har ikke plass til 6x9 i hattehyllen da? kan fort bli litt rotete om du skal ha så masse greier i en kasse.
      "Too much bass" goes in the same category as "too much horsepower", "too much money", and so on...

      Comment


      • #4
        Originally posted by gti-king View Post
        er de platene til baksiden og bunn av kassa?

        eg ville tatt de vekk, lagt noen lag med plastfolie der baksiden og bunnen av kassa skal være. og så bare lagt på et par lag polyester og glassfiberstrie. når polyestern har størknet så burde du klare å få ut formen. så er det bare å trimme kantene. bare husk og ikke støpe formen sånn at dere ikke får den ut igjen.. om du skjønner ka eg mener.
        er en god måte og lage en rygg til kassen på! kanskje evt lagt noe dempematter på stålet først, så kanskje du sparer deg for litt skrangling. en annen ting eg ville gjort etter at du har lagt dempematter er å legge høytalerkabler og strømkabler der du vil ha de! så lagt plasten utenpå. då vet du at kassen vil passe med alle kabler bakom\under.

        så er det bare å frese ut, evt skjære ut mdf ringer til subbene, 6x9 og evt bassporter.
        så kan dere se litt på posisjonering av subber senere. er lettere å se det for seg da.

        har ikke plass til 6x9 i hattehyllen da? kan fort bli litt rotete om du skal ha så masse greier i en kasse.




        vi bare laget noe vi skal støpe på, så det går an å ta ut sponplatene og sette på dempematter og kabler... og så skal vi sette på sponplatene i bunnen og sette på et dyntrekk, og støpe. så skal vi støpe ryggen til slutt. og så skal vi støpe form til subbene og 6*9'ene
        har du noen tips tiil dette prosjektet ?
        skriv det inn på tråden
        http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6306

        Comment


        • #5
          skjønner ikke helt hva du mener... tenker du da at de sponplatene liksom blir inni kassa?
          bruk fleece, det er mer elastisk en dynetrekk. eller det spørs om dynetrekket er nytt eller gammelt.. hehe.
          viktig og strekke godt. ellers så " synker" stoffet litt ned.

          kan eg bare spørre hvilke subber og forsterkere som skal brukes her?
          "Too much bass" goes in the same category as "too much horsepower", "too much money", and so on...

          Comment


          • #6
            Originally posted by gti-king View Post
            skjønner ikke helt hva du mener... tenker du da at de sponplatene liksom blir inni kassa?
            bruk fleece, det er mer elastisk en dynetrekk. eller det spørs om dynetrekket er nytt eller gammelt.. hehe.
            viktig og strekke godt. ellers så " synker" stoffet litt ned.

            kan eg bare spørre hvilke subber og forsterkere som skal brukes her?


            tror han velger enten to rockford fosgate punch 12", eller fire rockford fosgate punch 12"

            forsterker er jeg ikke sikker på....
            Last edited by holten; 22-03-2009, 22:58.
            har du noen tips tiil dette prosjektet ?
            skriv det inn på tråden
            http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6306

            Comment

            Working...
            X