Announcement

Collapse
No announcement yet.

Biltema bitumen dempematter bra?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Biltema bitumen dempematter bra?

    Noen som egentlig har prøvd bitumen dempematter fra biltema?
    Hvor gode er de egentlig?
    Hybrid-Audio, DLS, Lanzar, Alpine Soundstream

  • #2
    Akkurat samme mattene som Bilextra selger.
    Roar Sørlie
    Tlf 90127075
    Strandgata 26; mitt andre hjem :P

    Comment


    • #3
      ok, men hvor gode er de egentlig?
      Har laget meg nye dørdeksler i helgen til mine nye midbasser ( Hybrid audio L8 )
      Er litt giret på å få de testet skikkelig, men må ha dempematter før jeg gjør det..
      Hybrid-Audio, DLS, Lanzar, Alpine Soundstream

      Comment


      • #4
        Har du kjøpt deg så flotte høyttalere, og bygd deg fine dørsider. Så er vel ikke dempinga det du burde spare inn på
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


        Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

        Comment


        • #5
          Bitumen"matter" er ikke å anbefale, uansett om de kommer fra biltema eller andre steder. Er ikke mye gøy når det renner asfaltstriper nedover døra etter avfettingsvask.. Bitumen er asfaltbasert og løses opp av avfetting.
          Det koster da ikke så mye for stp mattene fra IB.. De er av butyl og er så mye bedre at prisforskjellen kan forsvares LETT!
          [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
          [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
          [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

          Comment


          • #6
            I tilegg er de stive og sitter dårlig.
            Mvh
            Lars Engen

            Comment


            • #7
              Min erfaring er at de sitter bra hvis du vasker godt først, men de er stive og du bør bruke varmluftspistol når du legger de.
              At det renner asfalfstriper nedover døra etter avfettingsvask har jeg heller ikke merket (enda)...

              Men dempingsmessig kan de ikke samenlignes mot STP sine produkter, Har prøvd begge deler og forskjellen er som dag og natt, med bitumen matter virket det som veistøy og lignende fikk en annen frekvens (men den hørtes fortsatt godt) mens med STP sine dempeprodukter kom mesteparten av veistøy bort,(må legge til at jeg ikke har dempa helt ferdig enda).

              Hadde ikke trodd det selv at det utgjorde slik forskjell, men det gjorde det faktisk.
              Er som folk sier- Du får hva du betaler for-

              Comment


              • #8
                Originally posted by Alfert View Post
                med bitumen matter virket det som veistøy og lignende fikk en annen frekvens
                De gjør det. Økt masse fører til lavere resonansfrekvens, og krever også mer energi for å trigge konstruksjonsresonansen. Men om det er tilstrekkelig med energi til stede uansett vil man fremdeles ha resonanser, bare med en lavere frekvens. Og selvsagt også litt mindre styrke (pga. økt energikrav).

                Comment


                • #9
                  Vil bare si at det ikke ble noen handel av biltema mattene, da jeg
                  fikk en meget god deal hos installbay
                  Hybrid-Audio, DLS, Lanzar, Alpine Soundstream

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by nanomidaz View Post
                    Vil bare si at det ikke ble noen handel av biltema mattene, da jeg
                    fikk en meget god deal hos installbay
                    Det tror jeg du skal være glad for... Lykke til med dempinga!

                    Comment

                    Working...
                    X