Announcement

Collapse
No announcement yet.

PT Cruiser - Pioneer/Hertz/HK/Morel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• PT Cruiser - Pioneer/Hertz/HK/Morel

Last edited by Miniboom; 25-08-2010, 23:15.

Imagecabin - verdens mest sucky gratistjeneste for uploading av bilder i farta....

Comment

kan bli bra dette : )

Her kan du laste opp bilder: http://photobucket.com/
      SQ Saab 9-3
      Team dynaBel

Comment

Vet, men kom ikke inn på kontoen min der. Holder på å resette passordet der nå, så jeg får opp noen ordentlige bilder.

Comment

Glemte å oppdatere bildene her i går etter å ha fikset Fåotåobøkket-problemet. Men nå har jeg gjort det.

Comment

Imponerende respons her. ^^ Noen som vet hvor man finner fleksibelt stoff i litt flere gråtoner enn veldig mørk eller veldig lys?

Gjerne et sted som sender små prøver, eller hvor jeg kan kjøre inn og prøve flere farger. Matcher så dårlig baki nå, og det irriterer meg.

Har for øvrig kjøpt ny prosjektbil for litt mer seriøs godlyd, en '74 Mini 1000. Hentet den i går, og bortsett fra en mild eksosforgiftning og vondt i rumpa (bøttestoler med tilnærmet null stopping), gikk turen fint. Se opp for ny prosjekttråd...

Comment

Blir morsomt å se
              Får nokk å gjøre den H/K forsterkeren din ^^,
              Men om den er like strømsterk som hjemmeforsterkerne så er det vel ikke no problem
              Venter spent på flere bilder
              Mvh Even S. Jensen
              Tlf 41091189
              Digital Designs, nothing is even close!

Comment

Oi oi oi

PT Cruiser.... Fanget oppmerksomheten min kjapt! Digger de bilene hehe

Kan bli moro å se dette ja
                Tidligere importør for Digital Designs,
                overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Originally posted by evensvee View Post
                  Blir morsomt å se
                  Får nokk å gjøre den H/K forsterkeren din ^^,
                  Men om den er like strømsterk som hjemmeforsterkerne så er det vel ikke no problem
                  Venter spent på flere bilder
                  Den skal vel egentlig ikke lastes lavere enn 2 ohm på subutgangen, men håndterer de tre 10" i 1,33 ohm med stor overbevisning. Nå er jo de høyttalerne ekstremt lettdrevne også, noe som blir ytterligere forsterket av at de står i en veldig stor lukket kasse. Alt i alt en kombinasjon for mest mulig dypbass med minst mulig effekt. Frontsettet går lett ned til 60-70hz med masse trøkk, så trenger ikke noe "punch" fra basselementene. Heldigvis.

Understreker at dette prosjektet ikke skal i noen konkurranser eller noe slikt, altså... kun for kjørelyd. Det er en bruksbil - som også er en grunn til at jeg valgte denne bassløsningen, siden den ikke opptar det som er av bagasjeplass.

Now - spørsmålet nå er jo om Erik André leser dette, og har lyst til å hjelpe meg å justere lyden litt når han har lunsjpause fra prosjektet sitt. ^^

Comment

Fikk anlegget "Erik André-approved" fredag kveld... Hehe. Ikke noe særlig mer å hente ut av dette Hertz-røkkelet nå. Hehe. Så da er det Mini med Morel og Elemental Designs for alle penga fremover. :P

Comment

Endringer her. Frontsettet spiller ikke like vakkert som basselementene, og istedenfor å kjøpe bedre frontsett, er det bedre å smelle inn mer bass:

Morel SW10'ene blir byttet ut med en RE XXX-12 ved første anledning. Har hentet XXX'en, må bare bygge om litt baki. Blir tilsvarende løsning, men trenger "litt" mer solid hattehylle for å støtte 35 kilo i forhold til 4,5 kilo... Tipper XXX'en vil flytte greit med luft i 250 liter lukket kasse.

Forsterker blir byttet ut til fordel for Phoenix Gold RSd300.4 til frontsett og RSd1200.1 til XXX'en.

HK-forsterkeren og Morelene skal i Minien, for komplett Morel-oppsett (foruten den 21" i veggen i tillegg, så klart).

Comment

Originally posted by Miniboom View Post

Morel SW10'ene blir byttet ut med en RE XXX-12 ved første anledning. Har hentet XXX'en, må bare bygge om litt baki. Blir tilsvarende løsning, men trenger "litt" mer solid hattehylle for å støtte 35 kilo i forhold til 4,5 kilo... Tipper XXX'en vil flytte greit med luft i 250 liter lukket kasse.
                        Grattis med ny Norgesrekord i antioppgradering av følsomhet i suboktavene!
                        12-14dB ned!?
                        Men det er jo ikke noe problem, bare å øke effekten 6 ganger det så er du på stell igjen!
                        Neida, blir sikkert bra det!

Mvh
                        Dag Johansen
                        "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Comment

Følsomhet er irrelevant når man har nok effekt til å dra elementene til maks. Og det har jeg i begge tilfellene (tror jeg). De fysiske begrensningene til Morelene er ganske vesentlige, sammenliknet med XXX'en.

SW10'ene er riktignok ekstremt lettdrevne, men med så lav xmax er det ikke MYE å skryte av i dybden. De er gode fra 45-50hz og opp, men når jeg deler dem ved 50hz og ned, blir det litt i minste laget for min del. Derfor skal de få jobbe med frekvenser de liker bedre, i Minien.

Effekten blir relativt mye høyere nå, ja. Mens Morelene får maksimalt 100W pr stk, får XXX'en opptil 780W (konservativt målt i 4 ohm, med spolene i serie).

Jeg VET ikke, men har en god følelse av at det vil spille høyere. Dessuten bør XXX'en være ganske lettdreven, den er ferdig innspilt og vel så det, og skal jo stå i en relativt svær "kasse".

Comment

Njaaaaaa. Oppdatering her, da!

XXX-12 er en knall subwoofer med GOD lydkvalitet! Men... broren min hadde visst siklet på den i noen år. Så det ble en byttehandel.

Så hadde jeg en 6" liggende, som passet RETT inn i hullet etter den midterste Elate 10'n i den gamle hattehylla. Så da brukte jeg den på nytt. "Kassa" baki bilen er på ~270 liter, med denne porten som er 6" x 45 cm, så blir tuningen roughly 20hz - og relativt linjært, +/- 1dB i teorien ned til 20hz. Og for å si det sånn. Det spiller slik også...

Og til slutt, den teoretiske WinISD-beregninga av alle de forskjellige løsningene jeg har hatt i bilen (legg også merke til W7-kassa tunet til 32hz, som jeg bruker frem til jeg gidder å slenge inn større forsterker. Høres slett ikke verst ut den heller.).

Comment

Oh, og ikke minst.

Bruker Harman/Kardon CA-5250 lastet i 1,5ohm på sub-kanalen til å drive W7'ene. Fungerer veldig bra (men trøkker ikke allverden, så klart).

Comment

Working...
                              X