Announcement

Collapse
No announcement yet.

isolasjons matter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • isolasjons matter

    skal bynne å isolere et db prosjekt, så lurte jeg bare på om hvor tykke matter jeg må bruke? Biltema har en del fine matter som garantert funker like bra som det man får kjøpt på stereo butikker til blodpris:P

  • #2
    Originally posted by Mr.O View Post
    Biltema har en del fine matter som garantert funker like bra som det man får kjøpt på stereo butikker til blodpris:P
    Tja, vel assa... NEI! De er ikke like fine å legge, de er laget av et annet materiale som ikke demper like bra og de sitter ikke godt nok over lengre tid.

    Skal du dempe (er tross alt ikke isolering man skal. Isolering gjør man i hus, da gjerne med Glava o.l.) skikkelig så bruk noe av kvalitet, slik som STP f.eks. Kjøper du det biltemamølet ender du uansett opp med å kjøpe noe skikkelig til slutt fordi du finner ut at du ikke var fornøyd.

    Angående regler innen dB Drag så finnes det andre her som har mer kompetanse på akkurat det området.
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #3
      Biltema har en del fine matter som garantert funker like bra som det man får kjøpt på stereo butikker til blodpris:P
      Fin påstand, nåh, bevis det.
      Mvh
      Rolf Try Nygård

      Comment


      • #4
        Ta en bit av det fantastiske dempematerialet fra biltema å legg det i kjøleskapet en stund. Da vil du få en god indikator på hvordan dempematten vil være i bilen din når vinteren nærmer seg..
        Terje Lie
        99 53 66 00
        terje_lie@yahoo.no

        Comment


        • #5
          Originally posted by Referanse Lyd View Post
          Ta en bit av det fantastiske dempematerialet fra biltema å legg det i kjøleskapet en stund. Da vil du få en god indikator på hvordan dempematten vil være i bilen din når vinteren nærmer seg..


          Ja, etterpå kan han stress teste det ved å hive det i frysen og etterpå i ovnen.

          Er det slik at du skal konkurrere i offisielle dB konkurranser, da får du ikke bruke mer enn 4 mm demping. Og maks 2 lag av dempematerialet uansett tjukkelse.

          I tillegg til STP har vi også et bra alternativ som du kan lese om her

          http://www.b2audio.no/damping_mats.html
          Last edited by B2 Audio; 11-08-2009, 13:49.
          Mvh
          J. Holm
          www.b2audio.com
          http://facebook.com/b2audio

          Comment


          • #6
            Ja vi får se om det stemmer.. bilen vil ikke bli brukt om vintern, kun til konkurranser..

            Comment


            • #7
              Skal du serr bruke Biltema sine "dempematter" etter slike gode råd fra folk som vet hva de snakker om..? Jøss.. Hvorfor spør om råd og tips her da?
              [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

              Comment


              • #8
                Jeg er helt nybegynner, når det gjaldt innkjøp av div varer osv så fikk jeg hjelp av Lars Ove (InstallbayTønsberg) Han oppga dempematerialet som du linket til og jeg tenkte som deg, hvorfoor betale så mye for dette?
                Så jeg gikk til innkjøp av litt biltema saker...

                1(!)måned senere innser jeg at jeg hadde tatt feil og reiv av dempematerialet, hadde også skum saken deres rett inn på metallet, de var klissvåte pga kondens(?) og rustsaft, så jeg renska områdene helt og vasket helt ned og bestillte meg STP matter påfølgende dag!

                Så spar deg en times arbeid og et par hundre kroner og spar heller til du har råd til skikkelig dempemateriell, det anbefales
                Honda Civic Ej9
                Pioneer/Hertz/Audison

                Comment


                • #9
                  Er jo ingen som nekter deg å bruke biltema sine matter. MEN siden du spør, selv om det ikke er direkte om hvilken matte du bør gå for, så er biltema's asfaltbaserte (bitumen) plater ikke bra og heller ikke værdt prisbesparelsen i forhold til butylbaserte matter!

                  STP M1 er en gjennomprøvd matte, som er av meget god kvalitet!
                  Det finnes andre tilsvarende fra andre merker, sånn som B2, BeQuiet, dynamat osv.
                  [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                  [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                  [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                  Comment


                  • #10
                    Hvis dette skal brukes i dB drag så bør du være obs på at det er maks 4mm demping på enhver gitt plass, f.eks EN bildør kan maks ha 4mm demping totalt. (Altså ikke 4mm på hver vegg i døra)

                    Bruker man mer enn 4mm havner man i klassene Extreme 1 og oppover.

                    Comment

                    Working...
                    X