Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilke funksjoner ønsker du på Emmaweb.no?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilke funksjoner ønsker du på Emmaweb.no?

    Vi jobber hele tiden med ny funksjonalitet på Emmaweb.no, og da spesielt under EMMA Profil. Men - det er du som bruker som er i sentrum her, og derfor lurer vi også på hva du ønsker deg av funksjonalitet, eller hva du har savnet.

    På planen fremover står blant annet muligheten for å registrere hvilket utstyr du bruker for å lettere finne andre konkurrerende med samme utstyr (headunit, høyttalere osv). Dette tenker vi hadde vært veldig kjekt for mange konkurrerende - men har vi rett?

    Er det noen andre ting du mener mangler, du har savnet eller du ønsker deg på Emmaweb.no generelt og EMMA Profil spesielt? Rop ut her, eller send meg en mail på espen@emmaweb.no.
    Espen Skogen
    espen@emmaweb.no
    ---
    Webmaster for www.emmaweb.no.

  • #2
    Originally posted by espsko View Post
    Vi jobber hele tiden med ny funksjonalitet på Emmaweb.no, og da spesielt under EMMA Profil. Men - det er du som bruker som er i sentrum her, og derfor lurer vi også på hva du ønsker deg av funksjonalitet, eller hva du har savnet.

    På planen fremover står blant annet muligheten for å registrere hvilket utstyr du bruker for å lettere finne andre konkurrerende med samme utstyr (headunit, høyttalere osv). Dette tenker vi hadde vært veldig kjekt for mange konkurrerende - men har vi rett?

    Er det noen andre ting du mener mangler, du har savnet eller du ønsker deg på Emmaweb.no generelt og EMMA Profil spesielt? Rop ut her, eller send meg en mail på espen@emmaweb.no.
    Dette her skulle jo vært ferdig for leeeeenge siden.. var mars i fjor vi snakka om... Hva med å gjøre seg ferdig med en ting før du skal få en masse annet ræl å drive med..
    sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
    IceAudio - Bilringen AS - inakustik

    Comment


    • #3
      forøvrig er utstyrs liste greit.. sammenligne med andre er i mine øyne uinteresant..

      bilde opplasting som du også har prata om en stund hadde også vært kult
      sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
      IceAudio - Bilringen AS - inakustik

      Comment


      • #4
        Originally posted by Erik André View Post
        Dette her skulle jo vært ferdig for leeeeenge siden.. var mars i fjor vi snakka om... Hva med å gjøre seg ferdig med en ting før du skal få en masse annet ræl å drive med..
        Konstruktivt!

        Poenget her er å få innspill på om dette faktisk er noe folk ville hatt nytte av. Gjerne før vi legger ned mange, mange timers jobb i en tjeneste som ender opp med å bli brukt av ... ingen. For øvrig godt mulig tiden flyr når man har det gøy - men det var nok mars i år, ikke i fjor, vi opprinnelig snakket om. Du vil kanskje legge merke til at en rekke andre ting har dukket opp i løpet av denne sesongen, som altså har vært høyere prioritert. For eksempel nedlasting av scoresheets - som har vært etterspurt lenge - og av mange.

        Du skriver at det er uinteressant å sammenlikne med andre, mens utstyrsliste hadde vært greit. Denne forskjellen virker kanskje ikke så stor, men har veldig mye å si på antall timer brukt til utvikling. Hvis alle deler din oppfatning er det altså bortkastet tid å lage denne tjenesten, og da er det selvfølgelig bedre å bruke tiden på andre ting. Mener du fortsatt at vi skal gjøre den ferdig før vi ber om tilbakemeldinger?
        Last edited by espsko; 26-08-2009, 22:57.
        Espen Skogen
        espen@emmaweb.no
        ---
        Webmaster for www.emmaweb.no.

        Comment


        • #5
          Min ønskeliste:
          - At man i medlemslista ser hvilken klasse de forskjellige stiller i, så man slipper og klikke inn på hver enkelt for å se dette.
          - At man i terminlista kan se hvem som er påmeldt til respektive konkurranser
          - Løpende kvalik liste på hvor mange kvalikpoeng de enkelte har.
          Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
          Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
          Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
          -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

          Comment


          • #6
            Originally posted by espsko View Post
            Konstruktivt!

            Poenget her er å få innspill på om dette faktisk er noe folk ville hatt nytte av. Gjerne før vi legger ned mange, mange timers jobb i en tjeneste som ender opp med å bli brukt av ... ingen. For øvrig godt mulig tiden flyr når man har det gøy - men det var nok mars i år, ikke i fjor, vi opprinnelig snakket om. Du vil kanskje legge merke til at en rekke andre ting har dukket opp i løpet av denne sesongen, som altså har vært høyere prioritert. For eksempel nedlasting av scoresheets - som har vært etterspurt lenge - og av mange.

            Du skriver at det er uinteressant å sammenlikne med andre, mens utstyrsliste hadde vært greit. Denne forskjellen virker kanskje ikke så stor, men har veldig mye å si på antall timer brukt til utvikling. Hvis alle deler din oppfatning er det altså bortkastet tid å lage denne tjenesten, og da er det selvfølgelig bedre å bruke tiden på andre ting. Mener du fortsatt at vi skal gjøre den ferdig før vi ber om tilbakemeldinger?
            Nei det var vel kanskje ikke konstruktivt, men du har nå sagt til meg at det nesten var ferdig flere ganger så om det ikke er sant så har da faen ikke du heller vært konstruktiv..

            At nedlasting av scoresheets har vært etterspurt har jeg ikke fått med meg, men jeg med flere ser ikke poenget.. hva om deltager lurer på en ting... etter endt konkuranse.. må han vente til han kan laste ned scoresheet opp til flere dager etterpå med å finne ut hva han lurte på.. og hva med dommeren som skal svare hvorfor han fikk den scoren............ skal jeg som dommer gå å huske alle biler jeg dømmer i dager etter jeg har scoret bilen for å kunne svare på sånne spørmål?
            Nei gå tilbake til å gi scoresheet tilbake til deltager ved premie utdeling. ta heller en kopi å legg ut, siden du først har laget denne funksjonen.. funksjonen kan være grei å ha som en ekstra greie, men alene gjør den det bare mindre egnet til det EMMA driver med.. nemlig gi tilbake meldinger for å få bedre lyd i biler i Norge....
            sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
            IceAudio - Bilringen AS - inakustik

            Comment


            • #7
              -kanskje det kunne vært en link til hvem vi har vervet med oss?
              -hvilket team vi eventuelt tilhører?
              -hvilken region/fylke vi tilhører?
              -bilder av bilene?
              -hvem som er dommere, slik at nye deltakere kan ta kontakt med de om det er noe som de lurer på?
              -litt mer info/veibeskrivelse om konkurranse dagene, er fler Fido'er her ute

              Ellers så syns jeg det er mye bra også jeg da!!

              tja, det var det jeg kom på i farten
              Mvh
              Tufte's hotline

              Pioneer ODR/DEX-P99RS Mosconi Scan Speak

              Comment


              • #8
                Originally posted by Erik André View Post
                ...
                Det meste av eventuelle diskusjoner rundt poeng gjøres uansett før deltaker signerer scoresheet - og jepp, tro det eller ei, men det er faktisk mange som har bedt om dette. I tillegg har vi en annen fordel i at vi dermed får et elektronisk arkiv over samtlige scoresheets i stedet for å måtte holde styr på et papirarkiv som etterhvert blir ganske stort. Hvis du ikke ser fordelen i dette så gir jeg opp, og om du skulle ønske å ta denne diskusjonen videre foreslår jeg at vi flytter den til kammerset.

                Originally posted by Tufte View Post
                -kanskje det kunne vært en link til hvem vi har vervet med oss?
                -hvilket team vi eventuelt tilhører?
                -hvilken region/fylke vi tilhører?
                -bilder av bilene?
                -hvem som er dommere, slik at nye deltakere kan ta kontakt med de om det er noe som de lurer på?
                -litt mer info/veibeskrivelse om konkurranse dagene, er fler Fido'er her ute

                Ellers så syns jeg det er mye bra også jeg da!!

                tja, det var det jeg kom på i farten
                Fylke står der allerede, Tore - ellers veldig bra innspill. Satt faktisk i går og vurderte om jeg skulle legge inn et slags merke eller en logo på profilen til dommerne - så kult å se at dette blir foreslått.

                Originally posted by Crazytaxi View Post
                Min ønskeliste:
                - At man i medlemslista ser hvilken klasse de forskjellige stiller i, så man slipper og klikke inn på hver enkelt for å se dette.
                - At man i terminlista kan se hvem som er påmeldt til respektive konkurranser
                - Løpende kvalik liste på hvor mange kvalikpoeng de enkelte har.
                Bra forslag! Det øverste punktet skal vi sørge for å få lagt inn temmelig kjapt, mens løpende kvalikliste nok ikke vil dukke opp før neste sesong. Når det gjelder hvem som er påmeldt er dette også absolutt funksjonalitet vi skal vurdere å få lagt inn.
                Last edited by espsko; 27-08-2009, 08:44.
                Espen Skogen
                espen@emmaweb.no
                ---
                Webmaster for www.emmaweb.no.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by espsko View Post
                  Det meste av eventuelle diskusjoner rundt poeng gjøres uansett før deltaker signerer scoresheet - og jepp, tro det eller ei, men det er faktisk mange som har bedt om dette. I tillegg har vi en annen fordel i at vi dermed får et elektronisk arkiv over samtlige scoresheets i stedet for å måtte holde styr på et papirarkiv som etterhvert blir ganske stort. Hvis du ikke ser fordelen i dette så gir jeg opp, og om du skulle ønske å ta denne diskusjonen videre foreslår jeg at vi flytter den til kammerset.
                  I advanced, master og expert vil nok denne diskusjonen tas før deltager signerer scoresheet. Helt klart, men si meg en ting.. Har du dømt førstegangs deltagere noen gang? Er vel disse vi vil hjelpe igang er det ikke? Hvis du ikke vet hva jeg mener så signerer disse så fort jeg har forklart scoresheet og kommer etterpå å lurer. Går mest på forbedrings potensiale og som dommer husker jeg i hvertfall hvordan bilen låt samme dag når jeg ser scoresheetet, uten blir det verre. Skal love deg at hvis da dommer svarer at det burde du ha spurt om før du signerte.... på dette nivået vil det bare skape missnøye og deltagere vi aldri ser igjen...
                  Og personlig så savner jeg det å ha scoresheet i hånda. Jeg som kjenner deg og gutta har ikke noe problem å gå å spørre om å få se eget scoresheet, men nye deltagere tør rett å slett ikke dette.

                  Jeg ser heller ikke merarbeid med å scanne scoresheets mellom bedømming og premie utdeling i steden for dagen etter. Hvis du er for opptatt, med facebook, kan vel scanneren settes på kjøkkenbenken i bussen så kan dommerne scanne scoresheet før vi leverer det til deg. Vi kan ikke skryte på oss så mange deltagere at dette vil bli en kø...
                  sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                  IceAudio - Bilringen AS - inakustik

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Erik André View Post
                    I advanced, master og expert vil nok denne diskusjonen tas før deltager signerer scoresheet. Helt klart, men si meg en ting.. Har du dømt førstegangs deltagere noen gang? Er vel disse vi vil hjelpe igang er det ikke? Hvis du ikke vet hva jeg mener så signerer disse så fort jeg har forklart scoresheet og kommer etterpå å lurer. Går mest på forbedrings potensiale og som dommer husker jeg i hvertfall hvordan bilen låt samme dag når jeg ser scoresheetet, uten blir det verre. Skal love deg at hvis da dommer svarer at det burde du ha spurt om før du signerte.... på dette nivået vil det bare skape missnøye og deltagere vi aldri ser igjen...
                    Og personlig så savner jeg det å ha scoresheet i hånda. Jeg som kjenner deg og gutta har ikke noe problem å gå å spørre om å få se eget scoresheet, men nye deltagere tør rett å slett ikke dette.

                    Jeg ser heller ikke merarbeid med å scanne scoresheets mellom bedømming og premie utdeling i steden for dagen etter. Hvis du er for opptatt, med facebook, kan vel scanneren settes på kjøkkenbenken i bussen så kan dommerne scanne scoresheet før vi leverer det til deg. Vi kan ikke skryte på oss så mange deltagere at dette vil bli en kø...
                    Nå har vi diskutert denne saken nok. Sorry, men nå har vi innført scanning i etterkant og nedlasting fra web, og jeg har ikke fått flere negative tilbakemeldinger på dette, så sånn blir det inntil tilstrekkelig mange reagerer på dette til at vi ser det nødvendig å revurdere. Slik vi har det nå slipper vi også investering i programvare og scanner, som blir mange tusenlapper vi heller bruker på andre ting. Om du vil krangle videre får du heller ringe eller sende en mail, det er ikke dette denne tråden er til for.
                    Espen Skogen
                    espen@emmaweb.no
                    ---
                    Webmaster for www.emmaweb.no.

                    Comment


                    • #11
                      daså.. minner mer om komunisme enn emma dette.. samme for meg, skal begynne å behandle experienced deltagere deretter jeg.. null pes
                      sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                      IceAudio - Bilringen AS - inakustik

                      Comment


                      • #12
                        Vil bare si at dette ikke går utover deltagere.. jeg må da bruke så lang tid på hver deltager når jeg bedømmer at deltager ikke trenger å spørre i etterkant.. hvor mange biler jeg da rekker å bedømme på en time går nok ned, men det for være emma sitt problem
                        sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                        IceAudio - Bilringen AS - inakustik

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by espsko View Post
                          Nå har vi diskutert denne saken nok. Sorry, men nå har vi innført scanning i etterkant og nedlasting fra web, og jeg har ikke fått flere negative tilbakemeldinger på dette, så sånn blir det inntil tilstrekkelig mange reagerer på dette til at vi ser det nødvendig å revurdere. Slik vi har det nå slipper vi også investering i programvare og scanner, som blir mange tusenlapper vi heller bruker på andre ting. Om du vil krangle videre får du heller ringe eller sende en mail, det er ikke dette denne tråden er til for.
                          Litt kritikk:
                          På den første konkurransen jeg var på i Halden spurte vi faktisk etter og få, eller få se scoresheets'a. Fikk
                          bare beskjed om at det ville bli lagt ut på web senere. Kan ikke si vi har sett så mye til det da..
                          Og mange tusenlapper er det vel strengt ikke akkurat snakk om:
                          http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku...ed#ProductTabs
                          Koster 895kr og støtter scan to pdf.
                          Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                          Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                          Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                          -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

                          Comment


                          • #14
                            Støtter Crazytaxi ang dette..

                            Har selv glemt hva dommeren nevnte jeg burde gjøre bedre og hvor det var mer å hente. For å oppnå litt her og der liksom.
                            Fikk beskjed om at dette var tilgjengelig på nett i etterkant, slik at jeg kunne justere til neste konkurranse.

                            Så jeg håper dere uploader alle scoresheats fra i år egentlig, så blir ingen satt uterfor det de har blitt lovet.
                            Kan godt ta en dugnadsrunde nå på lørdag jeg, da det er noen timer fra SQ-bedømming til premieutdeling...
                            Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
                            Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
                            Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

                            Comment


                            • #15
                              Syns selv det er veldig mye greiere å få en kopi av score-sheet'et. SPESIELT når det tar evigheter før det kommer på nett.

                              Comment

                              Working...
                              X