Announcement

Collapse
No announcement yet.

SQ-anlegg Mitsubishi Carisma 2003

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by omegadti View Post
    det er et slipemiddel antar jeg, men er beregnet for den type plast som er på spillerdisplay. dært på, poler, tørk av http://www.movida.no/default.asp?pid=940641&lid=2
    Nja skeptisk. Skal tenke på det
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

    Comment


    • Lydjustering i Drammen

      Har ikke skjedd stort de siste dagene, men bolt + skive foran har blitt lakkert sort (...ehm GENEXXA).
      Også mekka Trustno1/Bjørn en liten pappbit trekt i vinyl som vi kilte fast mellom forsterkerne.
      Det ble litt bedre synes jeg, men vurderer å lage en plate som dekker rundt over alt.
      MEN det viktigste nå er vel at jeg fikk justeringshjelp av Tony i Drammen.
      Og etter turen kunne jeg gjøre følgende noteringer...

      Tidskorrigering/avstander (cm)
      Venstre diskant: 98.75 - Høyre diskant: 141.25
      Venstre midw.: 108.75 - Høyre midw.: 136.25
      Venstre subw.: 250.00 - Høyre subw.: 250.00

      Delefrekvenser/flankesteilhet
      Low LPF mono: 63hz - 36db's/oktav
      Mid HPF venstre: 63hz - 18db's/oktav
      Mid HPF høyre: 63hz - 18db's/oktav
      Mid LPF venstre: 2.5khz - 18db's/oktav
      Mid LPF høyre: 2.5khz - 18db's/oktav
      High HPF venstre 3.15khz - 18db's/oktav
      High HPF høyre 3.15khz - 18db's/oktav

      Nivå/fase
      Subwoofer: -11db / normal
      Midw. venstre: -6db / normal
      Midw. høyre: -3db / normal
      Diskant venstre: -3db / normal
      Diskant høyre: 0db / normal

      EQ Justeringer (v/h)
      20 hertz: +3 / +3
      31.5 hertz: +1 / +1
      50 hertz -1 / -1
      80 hertz +1 / +1
      125 hertz +2 / +2
      200 hertz 0 / 0
      315 hertz -1 / -2
      500 hertz 0 / 0
      800 hertz 0 / -2
      1.25k hertz -5 / -3
      2k hertz 0 / 0
      3.15k hertz -2 / -5
      5k hertz -1 / -2
      8k hertz -1 / -1
      12.5k hertz 0 / 0
      20k hertz +1 / +1

      Synes det ble en del bedre. Takk for hjelpa Tony!
      Men skal antakelig vinkle om litt på diskant da,
      de peker visst ikke nok inn for å få best fokus.

      Blir nok ganske klar til EMMA Rudskogen.
      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

      Comment


      • Grattis me konge spiller Det er en lekker spiller...jeg ble bare sittene å se på min når jeg fikk den
        Focal
        Mosconi
        Pioneer

        Comment


        • Skjer litt av hvert her om dagen, men er litt kaos i bilen altså.
          Har satt på nye 40mm-fjærer og stive dempere foran på bilen nå,
          og det skal på bak også (bare 20mm fjærer isteden da), men det var vrient!
          Må ha bedre utstyr for å få ut gamle dempere, men skal gjøre det iløpet av uka...

          Vi måtte fjerne kassa for å komme til dempetårnene bak, så da måtte jeg jo skru
          ut subben for å få ut boltene inni kassa. Mye styr! Nå som kassa og subben er
          ute så tenkte jeg at jeg skulle like greit skaffe islagsmuttere først som sist.

          Ingen bilder denne gangen,
          men skal ta noen bilder av
          bilen når senkefjærene
          har tatt form osv.

          Originally posted by Bøijnis View Post
          Grattis me konge spiller Det er en lekker spiller...jeg ble bare sittene å se på min når jeg fikk den
          Meget lekker ja, og nå har jeg blitt vant til den også. Meget gode lydjusteringsmuligheter på den, i tillegg til at den ser bra ut!
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

          Comment


          • Må du ha bedre utstyr for og få ut de gamle demperne?
            Er jo bare 2 skruer på dempertårnet og 2 på fjerbeinet. Får jo ikke blitt enklere, hehe.
            Bak derimot så må du løsne akslinga (eller ha nå pokker det er), men samme prinsipp. Kun en skrue der da.
            VW Corrado - Prosjekt bil
            Mitsubushi Lancer - Bruksbil
            It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
            I´m BANKRUPT - A G60 owner

            Comment


            • Originally posted by Oekern View Post
              Må du ha bedre utstyr for og få ut de gamle demperne?
              Er jo bare 2 skruer på dempertårnet og 2 på fjerbeinet. Får jo ikke blitt enklere, hehe.
              Bak derimot så må du løsne akslinga (eller ha nå pokker det er), men samme prinsipp. Kun en skrue der da.
              Ja må det. De to på dempetårnet er jo ikke noe pes (utenom at jeg måtte skru ut subben, og fjerne boltene fra basskassa, osv.),
              det er de bak vi slet med ja. Ferdig med dempere + senkefjører foran, men var verre med de bak ja. De to nederst på demperne sitter fast...
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

              Comment


              • En god latmannsarm så man får litt kraft på de boltene der så kommer man langt Forklarte deg vel det på IRC?

                Blir godt når det er gjort da! Få det til før helgen?
                Mvh Tony
                - The only road to take is perfection itself

                Comment


                • Originally posted by Tony View Post
                  En god latmannsarm så man får litt kraft på de boltene der så kommer man langt Forklarte deg vel det på IRC?

                  Blir godt når det er gjort da! Få det til før helgen?
                  Det må vi få til!
                  ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                  Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                  Comment


                  • Må si den Pioneer spilleren var avansert nok...og morsom

                    Mange takk for lytten i helga!! Var igrunn en ganske deilig lytte opplevelse...veldig annerledes diskant fra de peerless sakene. Gleder meg til å teste de selv Ellers mye gromt anlegg også...Gud bedre!!!

                    Litt gøy ble det også da den anonyme subben våknet til liv skikkelig av den rocke plata Hva heter den gruppa igjen? Var bra de gitt
                    Alpine cda9855r / Rockford Fosgate PunchPower / Hertz Space 6 Mids

                    Comment


                    • Originally posted by Alpine306 View Post
                      Må si den Pioneer spilleren var avansert nok...og morsom

                      Mange takk for lytten i helga!! Var igrunn en ganske deilig lytte opplevelse...veldig annerledes diskant fra de peerless sakene. Gleder meg til å teste de selv Ellers mye gromt anlegg også...Gud bedre!!!

                      Litt gøy ble det også da den anonyme subben våknet til liv skikkelig av den rocke plata Hva heter den gruppa igjen? Var bra de gitt
                      Ja, som jeg sa, er forskjell på musikk. Har man det noenlunde "riktig" innstilt så skal det kunne gjengi all musikk bra. Det var "Ripples" med bandet Aspera.
                      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                      Comment


                      • Oppdatering

                        Har fått gjort noen småting/forbredelser med anlegget før Gatebil-treffet,
                        og en litt større ting med bilen: Har endelig fått på fjører/dempere bak også!
                        Ble til at jeg tok turen til Bjørn/Trustno1, og vi (eller han blir vel mere riktig)
                        brukte maaange timer på denne jobben da et par bolter satt sykt godt.
                        Den ene fjerna vi med vinkelsliper, den andre ble slått ut med slegge.
                        En stor takk til Bjørn for hjelpen, veldig hyggelig gjort!










                        Noen bilder av bilen slik den så ut igår; her har altså fjører/dempere bak
                        sitti på en dag, mens det foran hadde da sitti på i 4 dager. For å være
                        helt ærlig ville jeg gjerne at de 40mm-fjærene skal synke enda mer:







                        Det jeg har gjort med anlegget har egentlig bare småplukk og siste forbredelser
                        før EMMA-konk'en som var på Rudskogen idag. Fikk bare tatt bilder av dette:






                        ^ Islagsmuttere er jo et must når jeg har bolta fast
                        kassa på innsiden. Må jo kunne ta det ut og sånt.



                        ^ Ellers ble det 3 plass i bilstereokonkurransen. Forrige gang fikk jeg
                        klart best score på lyden, denne gangen fikk jeg klart best på install.
                        - all jobbinga jeg har gjort med bagasjen osv. har gitt resultater,
                        men har fortsatt en del å jobbe med lydmessig. Var merkelig med
                        mellomtona som trakk sånn ned denne gangen, fikk jo 26 poeng sist.
                        Denne gangen 18 poeng, men annen dommer da så lista lå kanskje lavere.
                        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                        Comment


                        • Bare hyggelig å hjelpe til. Gratulerer med plasseringen i EMMA

                          Comment


                          • gratulerer med ny pokal ja eller trofee da.
                            Syns ikke senken din ser så gærlig ut. Min er enda høyere forran og enda lavere enn din bak med 40/30 senk på min..
                            Helsikes mitsu som skal ha så gærlig store hjulbuer forran!! Men så har jeg org dempere da som har søkki "litt" spes bak..
                            Gi senkesettet en to/tre uker så skal du se litt forskjell. Det gjorde jeg værtfall. Synker noe forran med tia
                            VW Corrado - Prosjekt bil
                            Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                            It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                            I´m BANKRUPT - A G60 owner

                            Comment


                            • Gratulerer med 3. plass! Installen din er ganske najs så det var gøy å høre bare å stå på videre med justeringer da vett Kanskje bytte til Seas midbass?
                              Åja...så bedre ut med senk ja...får vel bedre intrykk live da...ta en tur innom igjen vel?
                              Alpine cda9855r / Rockford Fosgate PunchPower / Hertz Space 6 Mids

                              Comment


                              • "Update"

                                Har vært på Dynabel idag, og bytta batteri
                                (var antakelig en gåen celle i det første).



                                Joakim klarte også å overtale meg til å prøve 2" fulltone
                                istedenfor diskantene. Størrelsen er ikke så mye større...



                                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                                Comment

                                Working...
                                X