Announcement

Collapse
No announcement yet.

Robin's Audi A6

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Robin's Audi A6

    Hei,
    Etter mye fram og tilbake kom eg frem til at eg skulle ha meg 2 sett med Infinity Kappa 65.9CS
    Fikk pakke fra Ulvundsbilstereo i dag. (Meget god Servic må eg bare få si Ble mangen PM fram og til bake før eg klarte å bestemme meg )
    Startet med en gang å demontere dørene framme.

    Her der det da Bilder av demonteringen av Dørene og montering av mellomtone. Passet Ganske greit med orginalt, kansje ikke den beste måten å montere høyttalere på?
    Er litt blanda bilder fra begge dørene.

    Click image for larger version

Name:	Høyre fram dør 009.jpg
Views:	1
Size:	96.9 KB
ID:	299323

    Click image for larger version

Name:	Venstre fram dør 001.jpg
Views:	1
Size:	109.2 KB
ID:	299324

    Click image for larger version

Name:	Venstre fram dør 005.jpg
Views:	1
Size:	136.0 KB
ID:	299325

    Click image for larger version

Name:	Venstre fram dør 004.jpg
Views:	1
Size:	69.2 KB
ID:	299326

    Click image for larger version

Name:	Venstre fram dør 003.jpg
Views:	1
Size:	81.5 KB
ID:	299327

    Click image for larger version

Name:	Venstre fram dør 006.jpg
Views:	1
Size:	96.5 KB
ID:	299328

    Click image for larger version

Name:	Venstre fram dør 008.jpg
Views:	1
Size:	91.8 KB
ID:	299329
    Last edited by Grumpyferal; 26-03-2010, 14:52.
    Audi A6.
    Alpine IVA-D106R/iPod classic, Infinity Kappa 65.9CS, Infinity Reference 7541a, dynaBel PA1880, PRS-D3000SPL

  • #2
    Diskant Montering.

    Her det bilder av Montering av diskant høyttaler.

    Dei Nye diskant høyttaleren var en DEL større en originalt så her ble det litt sliping for å få plass.
    Prøvde å få samme vinkel som original da eg tenkte den var sikkert "grei nok"
    Ble også litt hjemmelaget feste som dere ser men den kommer jallefall ingen plass
    Ble vell kansje ikke den beste høyttaler plasseringen?

    Click image for larger version

Name:	Venstre fram dør 009.jpg
Views:	1
Size:	118.4 KB
ID:	293932

    Click image for larger version

Name:	Venstre fram dør 010.jpg
Views:	1
Size:	63.0 KB
ID:	293933

    Click image for larger version

Name:	Venstre fram dør 011.jpg
Views:	1
Size:	72.8 KB
ID:	293934

    Click image for larger version

Name:	Venstre fram dør 012.jpg
Views:	1
Size:	123.9 KB
ID:	293935
    Last edited by Grumpyferal; 26-03-2010, 14:52.
    Audi A6.
    Alpine IVA-D106R/iPod classic, Infinity Kappa 65.9CS, Infinity Reference 7541a, dynaBel PA1880, PRS-D3000SPL

    Comment


    • #3
      Demping av dører.

      Her er da bilder av dempingen av dørene.
      Reknet ut at eg fikk ca 6 kg i hver dør brukte gått 2 pakker på hver dør, satser på det er bra
      Var meget skarpe disse mattene så her gjekk det bokstavelig talt med blod og svette fult av små kutt over hele hendene.
      Kjøpte 7,1mm2 med dempe matter, trodde dette var mer en eg kom til å trenge jallefall, men ser etter i dag vis eg skal ta bakdørene også så blir det bare såvit nok

      Må si eg ble ganske fornøyd med lyden en nok mye som kunne blitt bedre, men det får eg ta på neste prosjekt
      Tanken med dette anlegge er at det skal vært best mulig lyd men fremdeles se originalt ut.
      Planen fram over er å få montert et sett i bak dørene også.
      Også har eg bagasjeromme igjen, (har en stk sub, stinger batteri og 2 stk forsterkere baki der ganske enkelt og stygt montert )
      Også få oppgradert det originale lednings systemet i motoren. (Har hylle/suse lyd i høyttaleren )
      Men skal jallefall prøve å få montert høyttalerne før Drammen's treffe så kansje noen der kan hjelpe/se på innstillingen min og planene mine )

      Click image for larger version

Name:	Høyre fram dør 005.jpg
Views:	1
Size:	57.5 KB
ID:	293936

      Click image for larger version

Name:	Høyre fram dør 007.jpg
Views:	1
Size:	170.1 KB
ID:	293937

      Click image for larger version

Name:	Venstre fram dør 014.jpg
Views:	1
Size:	154.1 KB
ID:	293938

      Click image for larger version

Name:	Venstre fram dør 013.jpg
Views:	1
Size:	114.7 KB
ID:	293939

      Click image for larger version

Name:	Venstre fram dør 015.jpg
Views:	1
Size:	151.9 KB
ID:	293940
      Last edited by Grumpyferal; 26-03-2010, 14:53.
      Audi A6.
      Alpine IVA-D106R/iPod classic, Infinity Kappa 65.9CS, Infinity Reference 7541a, dynaBel PA1880, PRS-D3000SPL

      Comment


      • #4
        Så fin ut å dempe de dørpanelene i A6n. Åpent i allefall. Enkelte biler er det nesten ikke mulig å få inn handa.
        sigpic

        Comment


        • #5
          Originally posted by TheCharger View Post
          Så fin ut å dempe de dørpanelene i A6n. Åpent i allefall. Enkelte biler er det nesten ikke mulig å få inn handa.
          Er ikke litt for åpent da? tenker på fuktighet og sånn..
          Audi A6.
          Alpine IVA-D106R/iPod classic, Infinity Kappa 65.9CS, Infinity Reference 7541a, dynaBel PA1880, PRS-D3000SPL

          Comment


          • #6
            Hva kan susing i høyttalerene være?
            Noen som har peiling på Infinity forsterkere? er Input Level samme som Gain?
            Også på delefiltere til Infinity kappa sette var det en knapp det sto "0db og -6db" på hva er dette?
            Audi A6.
            Alpine IVA-D106R/iPod classic, Infinity Kappa 65.9CS, Infinity Reference 7541a, dynaBel PA1880, PRS-D3000SPL

            Comment


            • #7
              Er det ikke fuktsperre mellom døra og dørtrekket? Vist ikke vil jeg anbefale at du fikser det. I bilen min har jeg lagt et lag tykk plast i tillegg til den orginale skumplast matta som var der fra før av. Limte det hele fast med sort tec7.
              sigpic

              Comment


              • #8
                Vil ikke dette blafre og lage ulyd?
                Ja det hadde nok ikke vært en dom ide å fått det litt vann tett
                Audi A6.
                Alpine IVA-D106R/iPod classic, Infinity Kappa 65.9CS, Infinity Reference 7541a, dynaBel PA1880, PRS-D3000SPL

                Comment


                • #9
                  Jeg merker ingenting i allefall. Det du kan gjøre er å sprøyte kontaktlim mellom plasten og skumplasten. Lime de sammen.
                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Grumpyferal View Post
                    Hva kan susing i høyttalerene være?
                    Noen som har peiling på Infinity forsterkere? er Input Level samme som Gain?
                    Også på delefiltere til Infinity kappa sette var det en knapp det sto "0db og -6db" på hva er dette?
                    Var eit dårlig jordings pungt bak som laget ulyd i høyttallerene.
                    Fikk pusset gått runt det så nå er det ikke ulyd

                    Fikk også montert Høyttaler i Høyre bak dør, var noe trangt her, men det gjekk til slutt.

                    Har noen bilder her.
                    Glemte å ta bilde av dempingen av innsiden av dørplaten, er det viktig å ha bilder av alt sånn vis man skal delta i konkurranse?
                    Må nok ta det opp i gjenn for å gjøre det vann tett så er jo ikke noe problem..

                    Click image for larger version

Name:	Jordings ungt Bak 003.jpg
Views:	1
Size:	93.6 KB
ID:	293950

                    Click image for larger version

Name:	Jordings ungt Bak 004.jpg
Views:	1
Size:	50.0 KB
ID:	293951

                    Click image for larger version

Name:	Høyre bak dør 001.jpg
Views:	1
Size:	90.7 KB
ID:	293952

                    Click image for larger version

Name:	Høyre bak dør 002.jpg
Views:	1
Size:	116.6 KB
ID:	293953

                    Click image for larger version

Name:	Høyre bak dør 007.jpg
Views:	1
Size:	119.0 KB
ID:	293954
                    Audi A6.
                    Alpine IVA-D106R/iPod classic, Infinity Kappa 65.9CS, Infinity Reference 7541a, dynaBel PA1880, PRS-D3000SPL

                    Comment


                    • #11
                      Jeg skal også gjøre mye av det samme i bilen min (Audi A4)
                      Har begynt å dempe døra, men skal også dempe dørtrekket.

                      Hadde du en original demping matte i dørtrekket? fjernet du den helt, eller satt du den på plass etter du hadde dempet dørtrekket?

                      Comment


                      • #12
                        Bra jobba, Robin. Dempinga av døra ser bra ut (PS; ta gjerne to lag på!) - dette hjelper betraktelig, du får fyldigere lyd. Bra jording osv. også!
                        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by T-Karlsen85 View Post
                          Jeg skal også gjøre mye av det samme i bilen min (Audi A4)
                          Har begynt å dempe døra, men skal også dempe dørtrekket.

                          Hadde du en original demping matte i dørtrekket? fjernet du den helt, eller satt du den på plass etter du hadde dempet dørtrekket?
                          Ja eg tror eg var innom tåden din.
                          eg tok vekk den orginale ja, laget også noen "paraplyer" over høyttaleren da det ikke var noen fukt stopper i disse dørene, hele innsiden av dørtrekkene er i plast og hindrer fukt å komme inn i bil. var jallefall det en Audi mekaniker sa til meg.
                          var ikke plass til det orginale bak.
                          Men vis du har plass så skader det nok ikke å ha den der
                          Audi A6.
                          Alpine IVA-D106R/iPod classic, Infinity Kappa 65.9CS, Infinity Reference 7541a, dynaBel PA1880, PRS-D3000SPL

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by TakeTheTime View Post
                            Bra jobba, Robin. Dempinga av døra ser bra ut (PS; ta gjerne to lag på!) - dette hjelper betraktelig, du får fyldigere lyd. Bra jording osv. også!
                            Smarte folk tenker ligt sier dei har 2 lag jallefall ut mot døra, ikke overalt på dørtrekk men. ble tungt nok
                            Ja jording hjalp veldig neste blir å legge opp 50mm2 i motor romme
                            Audi A6.
                            Alpine IVA-D106R/iPod classic, Infinity Kappa 65.9CS, Infinity Reference 7541a, dynaBel PA1880, PRS-D3000SPL

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Grumpyferal View Post
                              Ja eg tror eg var innom tåden din.
                              eg tok vekk den orginale ja, laget også noen "paraplyer" over høyttaleren da det ikke var noen fukt stopper i disse dørene, hele innsiden av dørtrekkene er i plast og hindrer fukt å komme inn i bil. var jallefall det en Audi mekaniker sa til meg.
                              var ikke plass til det orginale bak.
                              Men vis du har plass så skader det nok ikke å ha den der
                              Nei, jeg får se hva jeg gjør med dørtrekket. Trenger også høytalere å ha der. De som jeg satte inn dør da jeg kjøpte bilen er elendige. Ble lurt av bil xtra da jeg kjøpte de.. De skulle være såååå utrolig bra.. 35W, elendig frekvens området og 84db i følsomhet eller no..

                              Comment

                              Working...
                              X