Announcement

Collapse
No announcement yet.

Brutal1ty's VW T4 [Evil Angel]

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Brutal1ty's VW T4 [Evil Angel]

    Har funnet ut at jeg skal bygge anlegg i nye t4en min, ikke noe sånn sykt som mange av dere men noe som funker greit nok, er arbeidsbil så kan ikke bruke noe av bagasjerommet før om 1 år eller 2 så da blir det og heler bygge om helt når den tid kommer

    her er når jeg fikk den i august 2009:


    skal hovedsaklig snakke om anlegg men skal kjapt ta litt ellers også.

    er nå kjedlig motor (2,4d på 78 hk) men skal kanskje turbokonverteres til rundt 100 hk til sommern eller høsten og skaffe nytt eksos nå snart. det var motor delen

    I tilegg driver jeg jo da og styler den litt da, blir fult RSL bodykit som ligge hjemme, nye felger (18" eller oppover), rustfjerning og lakering også div andre monteringer, kommet godt igang og har nå xenon i nær, fjern og tåke i tilegg til at jeg har nesten 300LED dioer i grillen ala strober i hvit og gul, ny front og baklykter er også montert og sitter nå H/R senkefjerer på bilen. er det noe angående styling eller motor så spør eller skjekk projekttråen min som jeg legger under her










    http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=56&t=19709

    til nå har jeg brukt anlegget ifra gamle bilen min (2xre audio sx10 og audison vrx 2.450 i tilegg til kablinga ifra gamle bilen)



    planen er som følger da
    Frontsett: saat 4" coax høytalere men skal bytte til komp sett etterhvert
    Subwoofer: Dynabel dy9240 (2 stk i lukket kasse) og kommer en portet kasse i tilegg med litt mer kraft
    Forsterker-frontsett: kjøre på spillern foreløbig
    Forsterker-subwoofer: Dynabel BF4501
    Kondensator: Kond. 1,5 F dynaBel m/Voltmeter
    Spiller: står montert en eldre pioneer spiller nå men skal bytte til ny når jeg får dspen ifra service Alpine IVA-D105R & PXA-H701



    tar imot tips og sånn med glede
    Last edited by spioner; 26-04-2010, 09:25.
    '97 VW Caravelle 2,4d
    Alpine | Dynabel | Installbay

    Bilstereoprojekt | Generelt resten av bilen

  • #2
    Konge med prosjekt tråd brutality
    fortsett med bilder og slikt. dette blir bra !
    faceliften ble jo mye bedre på bilen og !
    Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

    Comment


    • #3
      Ville kjøpt skikkelig frontsett og forsterker til det, er jo nesten det viktigste etter min mening. Ellers blir nok dette finfint.
      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

      Comment


      • #4
        Denne bilen kjenner jeg igjen fra vwbus Flere T4 sjofører her!


        Hvis du vil ha litt mer trøkk i front, så får du tak i dørsider fra Caravelle som er radioforberedt. Da har du plass til 17cm høyttalere i dørene, og kan kjøre et fint 3-veis oppsett foran.
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


        Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

        Comment


        • #5
          Gjorde seg med den faceliften.
          sigpic

          Comment


          • #6
            Enig med TheCharger.

            Men om det er lovt og komme med litt innspill, ville jeg droppet kondisen, og kjøpt godt/gode batteri.
            Runar E. Olsen ~ Moderator
            Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
            http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

            Comment


            • #7
              titus: takker, måtte nå få opp det da, og du kjenner jo meg, kommer nå til og hovedsaklig legge ut ting om anlegget her da men kommer nok til og si ifra når jeg har gjort litt forskjell på selve bilen også men tar nok ikke med alt sånn som i projektråen

              TakeTheTime: ja tenkt på det, evt få opp noe diskant i a stolpe, 4" mellomtone i orginalhølene også noe større mellombass i dørene, men tror kanskje det blir vanlig høytalere først eller evt kjøre komp kit på spiller først (har en audison vrx 4.300, men den er på service nå så får se om jeg får tatt i bruk den når den kommer tilbake)

              InstallBay: hehe lige måde, liker og se andre vwbus fan hva heter du på vwbus forumet? og hvor får man tak i disse dørsidene som du snakker om og evt pris?

              TheCharger: takker

              GENEXXA: takker, ja veit det er mange som mener dette, får og være erlig så tenkte jeg at dette både var en litt kulere (utsendemessig) og billigere løsning, men blir noe kraftigere batteri også ettervært ja, men vært inne på tanken, noen tips til hvilket batteri jeg burde bruke? evt hvordan oppsett.
              '97 VW Caravelle 2,4d
              Alpine | Dynabel | Installbay

              Bilstereoprojekt | Generelt resten av bilen

              Comment


              • #8
                Er mange her på forumet som er stor fornøyd med Odessey.
                Hvor har du det fint henn med kondis?
                Runar E. Olsen ~ Moderator
                Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                Comment


                • #9
                  ja fornøyd selv :P

                  tenkte hvis jeg plaserte den midt imellom alle 4 subberene så prøver det først tror jeg så i dag har jeg kjøpt:

                  4 stk dynabel db12 elementer
                  1 stk dynabel 4501 forsterker
                  1 stk 1,5 farad kondis'
                  noe kabler og høytaller terminal

                  i tilegg så bestilte jeg in ett sett med sammi 4" til og bytte ut foran
                  '97 VW Caravelle 2,4d
                  Alpine | Dynabel | Installbay

                  Bilstereoprojekt | Generelt resten av bilen

                  Comment


                  • #10
                    Kjør kondis om du vil. Hjelper ikke allverden, men litt hjelp har det når du kjører på org batteri. Jeg synes det er stilig med kondensator med lys og voltmeter. Odessey sine batteri er det mange her inne som bruker, har lest et par plasser at Kinetic ikke er så bra. Stå på videre og vi liker bilder. ;D
                    sigpic

                    Comment


                    • #11
                      ja kommet vel uansett alltid til og kjøre en kondis pga det ser fett ut og hvis du hadde kjent meg så hadde du vist at jeg liker lys :P haha. skal prøve og oppnå over 1000 LED dioder totalt i hele bilen før sommern. og ja har odessey pc1500 liggende selv så veit de er bra

                      og bra dere liker bilde, her er bilde ifra oppmåling til utkjæring


                      har ikke bilde men har nå kutta ut til terminal og elementer og lagt på litt silikon og sånn, skal starte morradagen med og lakere kasse og prøve og få montert elementer kanskje

                      edit foresten litt om kassen, ser stor ut men er ikke så stor utvendig mål er 140x26x35 cm
                      Last edited by spioner; 29-03-2010, 12:02.
                      '97 VW Caravelle 2,4d
                      Alpine | Dynabel | Installbay

                      Bilstereoprojekt | Generelt resten av bilen

                      Comment


                      • #12


                        ble ferdig med hadde annet problem, lettere sagt de på trelasten her hadde målt opp da dette var grunnen til kassevalget og testing av spon så skulle jeg prøve det på måten hans da

                        men værtfal der feilen skjedde var at han fyren hadde målt feil mål oppe så lette sagt så klarer man den ikke in i hattehylla, har den i bagasjen nå, skal bort og klage i dag, driver og spiller in nå men var litt annet enn 2 stk re sx 10 (som forsåvidt er til salgs)

                        er ikke like pen bass skal jeg inrømme men syns denne går litt dypere
                        '97 VW Caravelle 2,4d
                        Alpine | Dynabel | Installbay

                        Bilstereoprojekt | Generelt resten av bilen

                        Comment


                        • #13
                          kassa der er for liten for de elementene...du har bare rundt 90 liter til de....disse skal ha minst 35 liter pr element
                          Alpine cda9855r / Rockford Fosgate PunchPower / Hertz Space 6 Mids

                          Comment


                          • #14
                            totalt er vel kassa på 105 liter hvis man ikke trekker ifra de literne elementene tar, veit ikke hvor mange det blir men regner med at kassa totalt har rundt 100 liter med elementene i kanskje, 35x4=140 men er vel litt annen utregning når man har flere i samme kamber har jeg hørt?

                            i tilegg så er nå kassa saget i 2 pga hadde ikke plass så får se nå selger jeg de vel, også driver jeg og jobber med en under sete basser i tilegg til at det kommer noe annet fancy oppe i hattehylla, blir mest trolig gule elementene til dynabel, 1 eller 2, 12 eller 15 i portet kasse, veit ikke ennå men værtfal under baksete blir det 2 stk dy9240 i lukket kasse.

                            kan vel kanskje fikse bilde av nye kassa senere i dag eller noe (der blir de 2 kamber med 23 liter i vær ca) kan kanskje bli litt i minste laget men får prøve :P hvis ikke får jeg bygge om til bare et kammer og ett element hvis det blir for lite.

                            kan ikke så kjempe mye så kom gjene med tips, skal brukes til og høre på musikk (hører på trance, hardstyle, rap, rnb og sånn) også skal jeg kanskje prøve meg på bassrace og kanskje show spl. spesialbygger jeg kasse in i hattehylla har jeg vel plass til rundt 150 liter hvis jeg tar nytte av all plassen der
                            '97 VW Caravelle 2,4d
                            Alpine | Dynabel | Installbay

                            Bilstereoprojekt | Generelt resten av bilen

                            Comment


                            • #15
                              byttet over ifra 4 stk db12 elementer og akkurat nå kjører jeg 2 stk dy9240 som jeg hadde liggende, bygget kasse under sete som jeg kan prøve og få lagt ut bilde av senere til helga eller noe, i tilegg vurderer jeg hva jeg skal kjøpe mer nå da, vurderer imellom 4 stk dy9242 eller 2 stk dy9412 i hattehylla eller evten kasse med dy9815 i bagasjen, eneste problemet er at da at hvis jeg skal frakte noe så må jeg jo ta den ut men det overlever jeg vel med
                              '97 VW Caravelle 2,4d
                              Alpine | Dynabel | Installbay

                              Bilstereoprojekt | Generelt resten av bilen

                              Comment

                              Working...
                              X