Originally posted by Haakon O
View Post
Godt observert av deg, eller utrolig klønete av meg hehe Var nok sikkert litt for rask til å lese igjennom
Bortsett fra det så kan det nevnes at jeg selv har hatt Dynabel 9815, og hadde ingen problemer å få disse til å spille kvalmende dypt. Men har opplevd at forskjellige forsterkere kan gi ganske merkbare forskjeller på frekvenskurver selv om de er stilt inn likt (altså ingen subsonic filter, lik delefrekvens).
Husker første anlegget mitt med 2stk JL Audio i portet kasse som ble drevet av en Blaupunkt monoblokk på 500W RMS. Og det spilte skikkelig høyt og bra, men ikke særlig dypt.
Men så gikk denne Blaupunkten i stykker etterhvert. Koblet deretter på en kinaforsterker uten merke men som hadde store kondensatorer og en tung trafo så jeg antok at den var litt kraftigere kanskje. Uansett, så spilte det MYE dypere med denne kinaforsterkeren. Uten at jeg hadde noen forklaring. Men det spilte bare kanonbra i forhold til blaupunkten. Kunne kanskje være mulig at siden jeg hadde muligheten for subsonic på den så filtrerte den kanskje bort litt lave frekvenser uansett om den var satt til 15hz eller hva det var. Er mulig noe av det samme som skjer med din kanskje???
MEN, ta det jeg sier med en klype salt, jeg aner ikke hva jeg prater om akkurat nå, deler kun en erfaring. Du kan hvertfall prøve med en annen forsterker og se kanskje?
Comment